Monday, October 12, 2020

DAP yang keji (suku-sakat Lim) bergelumang tahi..:

 

DAP: Kokok berderai-derai, ekor penuh tahi

PEMUDA PAS menegaskan RASUAH adalah suatu perbuatan yang tercela bagi seorang manusia, dan lebih hina jika ianya dilakukan oleh seorang pemimpin yang diberikan amanah dan kuasa.

Segala kesalahan yang berkaitan dengan perbuatan ini haruslah diambil berat oleh sesiapa sahaja tidak kira ianya datang dari mana-mana individu, entiti atau parti samada yang lama atau yang baharu.

Isunya, ketika gegak gempita dibuat oleh sesetengah pihak terhadap kes-kes rasuah berprofil tinggi ini dicanang-canang di merata dunia, Pemuda PAS merasakan isu yang cukup berat iaitu kes rasuah melibatkan terowong Pulau Pinang sepanjang 7.2 kilometer menghubungkan Persiaran Gurney ke Bagan Ajam di Seberang Perai yang menelan kos RM 6.3 billion yang membabitkan tokoh besar dalam DAP, seolah menjadi sampah yang disembunyi di bawah hamparan tikar kotor parti ini.

Tertuduh saudara Lim Guan Eng di dalam kes rasuah melibatkan projek terowong tersebut seolah telah disucikan apabila beliau membuat pengakuan tidak bersalah terhadap semua pertuduhan sedangkan kes tersebut masih belum dibicarakan dan diputuskan oleh Mahkamah.

Begitu juga dengan isterinya Betty Chew Gek Cheng yang turut didakwa di Mahkamah Sesyen Butterworth di atas tiga pertuduhan melibatkan diri dalam pengubahan wang haram dengan menerima wang berjumlah RM372,009.00 yang merupakan hasil daripada aktiviti haram daripada syarikat Excel Property Management & Consultancy Sdn Bhd yang telah dimasukkan ke dalam akaun Public Bank Berhad miliknya.

Tidak dinafikan seseorang itu tidak dianggap bersalah sehingga dibuktikan sebaliknya, namun terdapat sesetengan pihak yang menganggap tuduhan rasuah yang dikenakan ke atas pimpinan DAP ini sebagai ‘ok-ok sahaja’ sedangkan kes rasuah terutama melibatkan individu yang mempunyai jawatan di dalam kerajaan adalah serius yang memberikan kesan terhadap pandangan rakyat Malaysia terhadap kepimpinan negara.

Maka, Pemuda PAS mendesak untuk DAP terus jujur dan tidak mengambil sikap berat sebelah terhadap isu rasuah yang cukup keji. Ketika mereka sibuk menuduh dan menuding jari kesana-sini terhadap kes-kes lain, tapi apa yang dilihat, pimpinan tertinggi mereka juga terlibat dalam kes berprofil tinggi melibatkan harta negara yang sepatutnya dinikmati oleh seluruh rakyat Malaysia.

Jika pimpinan DAP terus berdiam diri terhadap kes rasuah yang melibatkan pimpinan mereka, tetapi terjerit-jerit terhadap pihak lain, maka tidak ubahlah DAP seperti peribahasa Melayu, ‘kokok berderai-derai, ekor penuh tahi’!

IR TS HAJI KHAIRIL NIZAM KHIRUDIN
Ketua Pemuda
Dewan Pemuda PAS Malaysia – HARAKAHDAILY 12/10/2020

Komen Weblog Ibnu Hasyim: DAP yang keji bergelumang tahi. Mengapa? Lihat sabitan rasuah terhadap keluarga atau suku-sakat Lim ini..

(i).. isu yang cukup berat iaitu kes rasuah melibatkan terowong Pulau Pinang sepanjang 7.2 kilometer menghubungkan Persiaran Gurney ke Bagan Ajam di Seberang Perai yang menelan kos RM 6.3 billion yang membabitkan tokoh besar dalam DAP, seolah menjadi sampah yang disembunyi di bawah hamparan tikar kotor parti ini.

(ii).. isterinya (Lim Guan Eng) Betty Chew Gek Cheng yang turut didakwa di Mahkamah Sesyen Butterworth di atas tiga pertuduhan melibatkan diri dalam pengubahan wang haram dengan menerima wang berjumlah RM372,009.00 yang merupakan hasil daripada aktiviti haram daripada syarikat Excel Property Management & Consultancy Sdn Bhd yang telah dimasukkan ke dalam akaun Public Bank Berhad miliknya.

Tahniah SPRM, kejar walau ke lobang cacing!

Hibur Hibur Sikit: H2S Pilihan: 17 -Lagu Bola... Silat.

1 comment:

Anonymous said...

Wahai si bahlol 'mandor balaci' barua Kepada RBA M'sia!

Mana jawpan ditunggu-tunggu? Yang takut berdepan hujah dan kenyataan. Yang otaknya dijajah DAP non Islamik.. Kalau bukan pondan, jawab ini dulu baru meroyan tak tentu hala!

Hanya itulah yang geng jilat pungkok tak basuh boleh meroyan. Dapat kuasa tapi tak tahu kerja. Tunggu masa nak rehat dipenjara.

Ha ha ha 22 bulan si bahlul perintah' asyik menipu saja.. Inilah akibatnya, ikut group Jilat juboq tak basuh, habis keturunan keluarga jadi jauh dari agama, jadi rosak. Kini terpaksa kuncu-kuncunya meroyan. Dan teruskan meroyan, hina ulama. Terus ulang-ulang tuduhan basi, idea baru dari tokey kulupnya dah habis, tak laku lagi.

Memang puak-puak munafik atau anti Islam ada sepanjang zaman.. Ya, kita tahu, masih ada puak anjing kurap jilat juboq gian end meneruskan hasut ganggu.. Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian end.

Kesian, masih jadi barua DAP lagi. Kesian. masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian end, barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot. Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, A/Rahman Talib an, budak kampung dan babi-babi buta tu.. Dah tak nampak? Berpaling tadah, dedak tak cukup ke?
kita kenai depa..

Ada pula betina-betina garit pakai purdah juga jilat juboq tak basuh kulup. Bangga pulak tu. Bangga pula anak bini mereka jadi begitu. Jadi macam hamba seks askar Jepun sebelum merdeka dulu. Jadi pelempias si kulup. Bertaubatlah.. tak besar mana umpan mata kail dedak itu. Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin muflis segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kering, kepala terapit pintu, terkepit. Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat, peluluq juboq tak basuh si kulup gian end. hi hi hi . Tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Jilat Juboq gian end.. Mereka bangga disebut macam tu. Juga kepada penjilat juboq tak basuh se dunia.. walau ada RBA (Red Bean Army) di Malaysia tajaan DAP..

Huuuuu. Ittulah manusia berjiwa hamba manusia..
Hai manusia....... kembalilah kepada Tuhanmu.... Tuhan Maha Penerima taubat!! Pulanglah.. Pulanglah dari dunia bahlol tolol itu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails