Saturday, March 16, 2019

Kata Biadap DAP Serangan Christchurch, Tapi Dah Tarik Balik..


Suara Marhaen
Adun DAP tarik balik kenyataan isu serangan Christchurch – Terlajak perahu boleh undur!


Mungkin benar apa yang dikata beliau lahir dari hati yang memang penuh dendam kesumat terhadap Melayu/Islam. Itu yang sentiasa bermain didalam fikiran beliau dan DAP.
Nota editor: Chew Chong Sin telah menarik balik kenyataannya kerana “salah faham” yang diakibatkan daripadanya.
Seorang Adun DAP mendakwa pembunuhan beramai-ramai di dua masjid di Christchurch, New Zealand harus menjadi pengajaran kepada Malaysia mengenai perlunya mengekang gejala ekstremisme, sebelum menarik balik kenyataan tersebut.
Chew Chong Sin dalam kenyataan awalnya menyatakan kebimbangan mengenai kerjasama Umno dan PAS yang didakwa menimbulkan naratif berkisar mengenai isu kaum dan agama.
“Persepakatan Umno dan PAS serta minat mereka terhadap kaum dan agama adalah tidak bertanggungjawab sama sekali.

3 comments:

Anonymous said...

Chew Chong Sin sepatutnya arif serta menerima budaya politik di Malaysia yg diasaskan oleh orang melayu sebagai penduduk asal negara ini. Tidak perlu orang melayu mengubah cara hidup semata mata utk menyenangi kaum pendatang. Yg mendatang itu kena ubah suai, ikut cara fikir, sistem sekolah sini, bukan bawa sekolah dari negara asal serta seratus peratus bersekolah disekolah cina. Bila masa nak faham budaya sini, dari kecil bersekolah cina.

Anonymous said...

Bodoh betul adun dap ni. Tengok di international news ada dialog netizen kenapa attack ni berlaku. Salah satu pendapat mengatakan ianya kemungkinan protes atas migran polisi di NZ.

Patutnya adun dap tu kena cermin diri, berterima kasih kepada penduduk bumiputra disini yang benarkan mereka hidup aman dan boleh cari rezki sampai kaya raya senang lenang. Sepatutnya bukan warning penyatuan bumiputra, tapi warning pada dap tu sendiri yg cuba merasiskan migran2 di Malaysia.

In fact penyatuan ummah itu berlaku pun berpunca oleh sikap rasis dap kerana penduduk asal berasa terancam.

Anonymous said...

Kawan saya mencadangkan debat terbuka untuk dap. Entah terfikir juga kenapa tidak pernah ada debat nasional atau terbuka dibuat dengan dap yer? Buat secara langsung satu Malaysia boleh tonton live. Bermacam macam soalan cepumas kedua pihak yang boleh dibuat ketika itu untuk ditontonkan kebenarannya kepada rakyat. Fair n square. Nak atau tak nak kena jawab perdebatan.

Kalau sebelum ini anwar, rafizi, khairi boleh buat untuk untuk Pkr dan Umno, mengapa pulak tidak boleh untuk dap betul tak? Kalau setakat beri ceramah buat apa sebab mic dia punya.

Pembangkang harusnya boleh terus menerus cadangkan perdebatan terbuka ni. Bagaimana nak memimpin kalau tidak berani berbahas? Kalau dap tidak ada agenda tersembunyi dan ikhlas maka tiada sebab untuk mereka menolak. Sebaliknya kalau ada hidden agenda, maka surely mereka menolak. Kerana takut agenda itu dijadikan sebagai soalan cepumas dihadapan rakyat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails