Friday, March 15, 2019

Rumah Peninju Muhammad Ali Mencari Pemilik Baru

rumah peninju muhammad ali mencari pemilik yang baru

Siapa je tak kenal dengan peninju lagenda yang pernah mencetuskan fenomena satu ketika dahulu, Muhammad Ali. Satu dunia kenal dengan kehebatan beliau sebagai ahli peninju. Muhammad Ali juga mempunyai peminat yang ramai dan sehingga kini masih ada yang menjadi peminat setia beliau.
Berita baik buat peminat Muhammad Ali. Sebuah harta tanah milik beliau seluas 31.78 hektar di barat daya Michigan sedang mencari pemilik yang baru. Kediaman yang dilengkapi dengan gymnasium termasuk gelanggang tinju itu bakal djual dengan harga di bawah AS$ 2.9 juta atau lebih kurang RM11.62 Juta.
rumah peninju muhammad ali mencari pemilik yang baru
The five-bedroom home was the boxing legend's last residence before he died in 2016.
Salah sebuah laman web yang mengeluarkan senarau perjanjian hara tanah tersebut menunjukkan balu Muhammad Ali, Lonnie mengemukakan tawaran sebidang tanah di sepanjang Sungai St River dngan harga AS$ 2,89,037 atau lebih kurang RM 11,606,900.
Rumah tersebut dibeli oleh Muhammad Ali pada tahun 1975 selepas memenangi gelaran petinju heavyweight dunia. Muhammad Ali menghabiskan tempoh persaraan di kediamannya itu sebelum berpindah ke Arizona pada thun 2006. Beliau meninggal dunia di Arizona pada tahun 2016.
Sumber: Berita Harian

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails