Thursday, October 11, 2018

Tuduh Dulu Maaf Kemudian, Teori Machiavelli PH.




BANGI, 1 Safar 1440H, Rabu – Naib Presiden PAS, Idris Ahmad menyindir pihak tertentu – dipercayai merujuk kerajaan Pakatan Harapan (PH) – kononnya perlu menyiasat sesuatu berita atau maklumat terlebih dahulu, sebelum membuat tuduhan.
Bertentangan dengan apa yang berlaku terhadap PAS, beliau berkata parti itu sudah lali dengan politik persepsi dan fitnah, terutama sebelum Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), termasuk dituduh menerima wang RM90 juta daripada UMNO.
Walaupun sudah diperjelaskan berulang kali, katanya, isu itu terus dimainkan portal dan ‘cybertroopers’ yang tidak bertanggungjawab, demi untuk mencapai matlamat.
“Biasalah sifat manusia yang rakus dengan kuasa. Apabila kena kepada PAS, bersorak seantero dunia. Tidak cukup ‘cybertroopers’ di Malaysia, guna pula media dan penulis upahan di luar.
“Apabila kena atas kepala sendiri, baru terasa pedih sampai ulu hati atau seperti kulit yang disimbah dengan cuka getah,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Idris berkata, PAS konsisten tidak bersetuju dengan politik fitnah, sekali gus menyokong Akta Antiberita Tidak Benar di sidang Parlimen Mac lalu, walaupun mengakui ada kesan negatif.
“Tetapi PAS melihat dari sudut moral dan akhlak, apakah wajar kita boleh menerima berita tidak benar.
“Guna istilah tabayyun, tanya dulu, siasat dulu, dengar dulu, telefon dulu, bincang dulu, dengar sampai habis, jangan baca sekerat-sekerat.
“Jikalau kepada orang lain, sila saman kalau tidak betul. Tuduh dulu, bicara kemudian, tuduh dahulu, maaf kemudian. Asalkan cita-cita politik songsang tercapai,” katanya. (Ismaweb)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Biasalah perangai PH begitu, kalau bukan begitu bukan PH. Itu termasuk strategi perjuangannya, teori Machiavelli menghalalkan cara, teori kafir..

20 comments:

Mohammad Azren said...

Relax lah Lobai. Belum kena panggil lagi dengan SPRM. Dengar cerita tidak lama lagi. Lobai tidak perlulah tunjuk suci. AudioPowerAnaAmbikDuitUmno diakui ketulenan nya oleh barisan peguam Lobai. Lagi mahu spin ke Lobai.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Kalo terima 90 juta satu fitnah kenape takut saman husam musa...husam baru gertak ade bukti akaun sffin bank semua lobai dungu terketar2 takut nak saman...

Sembang je berdegar2...

Mahfuz tuduh pas terima 2.5 juta dari umno kata nak saman lepas pru...dah masuk 5 bulan mana samannye...

Lobai pas dungu berak cair..

Peguam lobai hadi di london sahkan suara nik abduh adalah tulin dlm rakaman odio ngaku baham duit haram umno semuai lobai pas bisu...

Lobai pon baham duit haram...ngajar orang haram makan yg haram...puuuiii..

Anonymous said...

Nak tanye bani hasim...ade ker ayat yg membolehkan lobai meniou dan makan duit haram?...

Lobai ikut kitab ajaran umno...senua boleh..

Anonymous said...

Polis sedia teliti dakwaan Umno pindah RM2.5 juta pada PAS

Bernama
10 Okt 2018, 9:28 malam (Dikemaskini 10 Okt 2018, 9:41 malam)

A A
Polis perlu meneliti terlebih dahulu sekiranya terdapat laporan polis mengenai dakwaan Umno telah memindahkan sejumlah RM2.5 juta kepada PAS dengan sumber wang itu kemungkinan daripada dana 1MDB yang diseleweng, kata Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Noor Rashid Ibrahim​​​​​.

​​"Kalau ada kita akan melihat laporan itu sama ada mempunyai unsur rasuah, jenayah biasa atau jenayah komersial," katanya pada sidang media Forum Perdana ‘Undang-undang Pencegahan: Keselamatan Vs Hak Asasi’ anjuran Program Diploma Siswazah Sains Kepolisan (DSSK) di Kuala Lumpur, hari ini.

Noor Rashid berkata pihaknya akan menyerahkan kes itu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sekiranya penelitian laporan itu mendapati terdapat unsur rasuah.

Mohammad Azren said...

Lobai + 90J = HARAM JADAH. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Pak Ibnu dan Wak Derih gi tanya loyar bibir hitam kata nak tarik balik saman 90 juta kat London demi maslahat dan kepentingan umum.

Declare kat Muktamar ada chance menang besar, sebelum itu rioh dah declare menang saman bila Hakim putus continue full trial April 2019.

Bila Penaja saman dah kena sita duit curi dan dibeku akaun, rasanya tak berapa dang tin2 milo nak biaya loyar top London dan nak bayar saman kalah, odio Mamak CIA pun dah dicfm tulen diLondon.

Apa nak jadi deretan kereta2 dan moto2 mewah tu? Sayang plet 2 cantik semua Pxxx style boss2 UMNO.


Anonymous said...

IPF pula ikrarkan sokongan buat PAS di PD

B Nantha Kumar
10 Okt 2018, 8:43 malam (Dikemaskini 10 Okt 2018, 8:46 malam)

A A
PRK PD | Selepas Gerakan Negeri Sembilan menyatakan sokongan parti itu terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, kini Parti Barisan Kemajuan India Semalaysia (IPF) hari ini tampil menyokong PAS.

Naib Presiden IPF Datuk S Visvanathan berkata parti itu - yang masih merupakan rakan strategik BN - beliau akan meminta 2,283 anggota mereka yang ada di kawasan parlimen Port Dickson untuk mengundi calon PAS Mohd Nazari Mokhtar pada 13 Okt ini.

Katanya langkah itu dibuat selepas dipersetujui dalam mesyuarat jawatankuasa kerja pusat (CWC) parti itu pada Ahad yang lalu.

Pertama, katanya pada muktamar PAS lalu parti tersebut menjemput IPF untuk menubuhkan gabungan baru bersama Umno dan MIC.

Katanya IPF menyambut baik undangan berkenaan.

"Kedua, hanya PAS mengadakan mesyuarat dengan IPF untuk meminta kami berkempen bagi pihak mereka," kata Visvanathan yang juga pengerusi IPF Negeri Sembilan.

Anonymous said...

Pandai betul Pas tipu IPF kununnye pas nak tubuh gabongan dgn umno....

Anonymous said...

Ha ha ha
Meroyan & syok sendiri babi tungang si kulup ini. Bercakop kosong, hujah takde,bengong pula. ulang benda lama.

Kesian, kesian, berfikir pun cara kafir.

Anonymous said...

Sape yg mintak maaf dgn pas?...
Lobai pas kuat berangan nak mintak orang mohon maaf dgn pas..

Anonymous said...

Biasalah perangai lobai pas kaki putarbelit...

Anonymous said...

Ko tu bodooh...duduk lah diam2... Tak tunjuk bodooh pon ko memang dah diketahui bodooh..Hihihi..

Anonymous said...

Walacai diperbodohkan oleh lobai pas dungu...hshahahaa

Anonymous said...

Setahun lebih dah ph tuduh pas dengan tiada sebarang bukti,,,bodoh betul la puak2 ph ni,,bawa je la bukti tu ke pihak berkenaan. Ke,,,fitnah korang ni dah tak laku lagi...

cik siti said...

Fitnah tak laku, mereka syok sendiri.. meroyan babi tunggang si kulup.

Anonymous said...

Lobai hadi fitnah pil kuda...sampai sekarang blm mintak maap...politik mivhilin...

Anonymous said...

Fitnah kepala iatok ko...bila nak saman?...

Anonymous said...

Kat sini sebenarnya macai pakatoons menyalak

Anonymous said...


IPF tu asal nya parti keranda ...

Anonymous said...

Ada beberapa kes saman... PAS kalah.

PAS tak kisah byr saman habiskan duit parti dr minta maaf.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails