Thursday, October 11, 2018

Teruskan Pesta Arak Di Pusat Beli-belah. - Datuk Bandar KL

Hasil carian imej untuk Pesta arak di sebuah pusat membeli-belah boleh diteruskan


KUALA LUMPUR: Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) tidak menghalang pesta arak 'Oktoberfest 2018' yang berlangsung di sebuah pusat membeli-belah hari ini selagi ia tidak melanggar undang-undang.

Datuk Bandar Kuala Lumpur Datuk Nor Hisham Ahmad Dahlan berkata, ia mengambil kira pesta di kompleks membeli-belah itu dijalankan secara tertutup dan tidak dilakukan di kawasan terbuka.

“Oktoberfest itu kalau dalam premis tidak ada keluar, tidak ada mabuk kacau orang dalam premis tidak apa sebab mereka memang jual arak, alkohol di dalam tu.

“Kalau minum dalam premis tu, minumlah tapi kalau letak iklan besar-besar itu tidak boleh, itu kita akan turunkan bagaimana kita telah buat terhadap iklan yang dipasang di Sungai Besi kita turunkan serta merta,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen Komuniti Strata Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur 2018, di sini, hari ini.

Beliau dalam masa sama mengesahkan DBKL sehingga kini tidak menerima sebarang permohonan untuk mengadakan pesta arak.

Namun ujarnya, pemantauan akan tetap dilaksanakan terhadap penganjuran pesta arak di pusat membeli-belah terbabit untuk memastikan ia tidak dibawa keluar.

“Memang setakat ini saya tidak menerima sebarang permohonan. Kita pergi (buat tinjauan) sebab ia di dalam. Tapi kita tetap akan pantau, jika dibawa keluar kita sita,”katanya.

Terdahulu pada Selasa lalu, Menteri Wilayah Khalid Samad berkata, pesta arak 'Oktorberfest 2018' boleh dianjurkan jika pihak penganjur membuat permohonan bagi mendapatkan permit dan mematuhi kesemua garis panduan yang ditetapkan DBKL.

Beliau berkata, antara garis panduan yang perlu dipatuhi penganjur ialah orang Islam tidak dibenarkan terlibat dan tidak dijalankan di tempat terbuka. (SH)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Itulah wajah PH yang memerintah Malaysia, negara majoriti umat Islam.
Pesta arak di sebuah pusat membeli-belah boleh diteruskan - Datuk Bandar KL
DBKL akan memantau penganjuran pesta arak di Mid Valley bagi memastikan ia tidak dibawa keluar.


16 comments:

ted manoff said...

Lagi fitna tuan ibnu upkan..xpe lps minum air kaki hadi dosa terhapus..kikiki..unit ANAL pas tk buat demo kerr tuan ibnu..tahun lps johor ada buat pesta arak..TUUUUTTT nama xleh sebut..ni nkn negeri taliban katanya..kikiki..

ted manoff said...

Tuan ibnu..semua tahu tuan ada 4 bini..soalanya bagaimana tuan ibnu bahagi masa..tuan sendiri ckp kalau bini 4 seks nya sihat..bagaimana tuan ibnu menghadapi mlm jumaat?..berapa biji pil kuda tuan telan?..ber3some?..


Jgn marahh tuan ibnu..kita bercanda dimalam jumaat..

Ibnu hasyim said...

Ahhhh....ahhhhh...🗯💦💦💦

Anonymous said...

Tuan Ibnu, tak sangka rupanya penyokong PH ni masih banyak yang bongok lagi bangang. Bukan ker kerja mengalih tiang gol tu atau mereka yg putar belit dan suka lari dari tajuk topik itu selalunya orang yang tiga suku otaknya lagi banyak merapu...

Anonymous said...

kau yg lari tajuk. ini topik arak ibnu bukan cita bolasepak.

Anonymous said...

esungguhnya Allah memasukkan orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai.

Dan orang-orang yang kafir itu bersenang-senang (di dunia)
dan mereka makan seperti makannya binatang-binatang.
Dan neraka adalah tempat tinggal mereka.

orang minum arak
pandu kenderaan dalam keadaan mabuk langgar orang sampai mati
wajib dihukum gantung
jnagan bagi muka

Anonymous said...

Jangan heran, mereka sudah dijajah otaknya oleh si kulup. menjaadi babi tunggang.
Tengok si tua bangka itu jadi mamak kayuh beca si kulup.

Lagi tak sedar diri masih mahu menghina Islam, ulama dan pemimpin Islam, bahkan sanggup jilat juboq G/eng.

Ha ha ha Hinanya..

Anonymous said...

Babi tunggang celaka betul puak ph ni.pukey haram jadah.

Okay. Dah maki. Skrg kita ahli pas sembhyang taubat jom. Selesai segala dosa

Anonymous said...

Ha ha ha
menarik..

Anonymous said...

Tak ada mabuk kacau orang? Apa jaminan Datuk Bandar untuk pemabuk2 ini tidak memandu dijalanraya? Siapa yang akan pantau? Kalau takde kes kira ok tapi kalaulah ada kes kemalangan dsb. Siapa yang nak bertanggungjawab?

Anonymous said...

Nasarudin altonton yg pantau. Dia sangat berkaliber.

Anonymous said...

Hadi awang xminum arak..tp ckp mcm org mabok

Anonymous said...

Kalau bicara banyak akal, sedangkan akal adalah makhluq, bagaimana mahu tembus alam wahyu. Fahamilah ilmu wahyu, agar akal tunduk pada wahyu. Ilmu ini tidak ada pada orang kafir dan yang tunduk pada kafir.
Ingat syurga neraka, hati2 bila bicara menghina ulamak yang dalam hati mereka ada benih iman warisan Nabi.
Iman berpunca falsafah dap dan ikal fikiran tidak bawa kepada kebenaran.

Die Ngerawat said...

Sesiapa yg memilih PH untuk berkuasa, sama lah juga dapat dosa kerana membenarkan pesta arak itu. Samada setuju kah Tak setuju orng PH akan dapat dosa jugqk

Anonymous said...

Teruk benor bangangnya oenyokong pakatun.

nongdeerza111 zazaza said...


โบนัสสำหรับสมาชิกใหม่ สล็อตออนไลน์ รับสูงสุด 5,000 บาท
โบนัสสำหรับสมาชิกใหม่ สล็อตออนไลน์ 100% หรือสูงสุด 5,000 บาท
สมัครเลย >>> satu88 <<<

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails