Monday, October 08, 2018

Di Hukum Sebat, Kerana Lari Bersama Kekasih.. Di India..


Dirotan, diikat pada pokok selepas lari bersama kekasih  

GARA-gara melarikan diri untuk bersama kekasih hati, seorang gadis berusia 18 tahun diikat di sebatang pokok lalu dirotan selama hampir lima jam di hadapan orang ramai. Gadis dari sebuah kampung di wilayah Nawada, Bihar, India itu mengaku berkenalan dengan pasangannya, Rupesh Kumar sejak setahun lebih yang lalu dan nekad untuk berkahwin. 

Namun hubungan cinta mereka ditentang keluarga gadis terbabit kerana pemuda itu berlainan agama. Pada 30 September lalu, gadis tersebut melarikan diri untuk tinggal bersama Kumar. Ibu bapa gadis itu mengetahui anak mereka ada bersama dengan Kumar.


Mereka pergi ke rumah lelaki tersebut untuk membawa pulang gadis tersebut. Sebagai hukuman kerana melarikan diri dan memalukan keluarga, ahli jawatankuasa kampung (Panchayat) bersepakat agar gadis itu diikat di sebatang pokok dan dirotan dihadapan orang ramai.

Polis menerima maklumat berhubung insiden itu dan bergegas ke lokasi kejadian. Mereka mengambil kenyataan gadis tersebut. Namun ahli keluarga gadis tersebut tidak ditahan tetapi diberikan amaran. - Indiatoday 

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Apakah hukum sebat diperlukan masakini? Tentu, hanya perlu diubahsuai mengikut gaya Islam..

5 comments:

Anonymous said...

Bani hssom patut duduk india plak..

ted manoff said...

ஆஈஊஐஐ .. ழதம மம?..்ஃபஉனடசத்இஈஐபடனதநக்..ழலவ்ஔ௺௵௷க்ஷ௲௱௵௵௵௷௸௺௸ஸ்ரீ௴௳க்ஷ௩௳௷௮௵₨௵௷௸௵ஸ்ரீ௴௲௴௶... 😎😎😊🤗🤗💩💩

ted manoff said...

ஐ ழ பந இ?..salah ph?..௹₨ ௰௱ ௰பபட ஞஹஜ௹௺நய௱௲௰௷௵௴௳?..

Anonymous said...

Loyar buruk PAS sibibir hitam hati pekak UMNO paling confused antara full pardon dan free pardon YDPA kpd Anwar.

Mamak ni mcm terdesak sangat boleh mempersoalkan kuasa YDPA, yg duk sebelah bossnya kaki muwazanah siap mulut lancang bersedia nak sembur maki kat yg tidak disukai.

Mungkin nak permudahkan fahaman mereka, tanya Nasha, dedak Najib tu full RM90 juta ke free RM90 juta? RM90 juta full ke free sama je wat beli kereta2 mewah, keluk keliq pegangan politik dan bela Najib.

Berserabut jugak bila Lobai2 menunggang politik Yahudi ni.



ted manoff said...

Aikk..mana pergi posting tadii tuan ibnu..dh delete kerr..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails