Tuesday, October 09, 2018

Cerita Terbaru Anita Sarawak, Menurut Noorkumalasari.


Anita dan Mahathir ada menghubungi kakak Noorkumalasari.
HALAMAN HIBURAN


PUTRAJAYA: Pelakon dan penyanyi popular era 1980-an, Noorkumalasari memberitahu kakak tirinya iaitu Anita Sarawak mahu menjalani kehidupan seperti orang biasa.
Noorkumalasari, 62, berkata walaupun Anita tidak menghubunginya namun dia masih mengetahui tentang keadaan penghibur bertaraf superstar itu melalui adik-beradik yang lain.

"Sebenarnya Anita mahu menjalani kehidupan seperti orang biasa. Dia tidak mahu lagi hidup sebagai orang yang dikenali.
"Saya tahu keadaan dia pun daripada kakak saya. Dia tak hubungi saya sebab tahu media akan mencari dan bertanya tentangnya pada saya.

ARTIKEL BERKAITAN: Noorkumalasari Akan Berlakon Jika Waktu Solat Tidak Diganggu
Noorkumalasari dedah Anita mahu jalani kehidupan seperti orang biasa.
"Abang Mahathir beritahu mereka menjalankan perniagaan hartanah, jadi selalu berpindah randah di sekitar Amerika Syarikat," katanya kepada mStar Online.

Noorkumalasari ditemui di malam kemuncak Anugerah Bintang Popular Berita Harian 31 (ABPBH31) di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini, malam Ahad.
Pelakon yang pernah terkenal dengan filem-filem seperti Adik Manja, Esok Untuk Siapa dan Mira Edora ini menerima Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat pada malam itu.

Dalam pada itu, Noorkumalasari meminta semua pihak tidak mempercayai berita tentang perkembangan terbaharu Anita Sarawak.
Tegas Noorkumalasari, semua berita mengenai Anita, 66, kini mengidap penyanyi kanser dan rumah tangganya sudah berakhir itu tidak benar.

"Semuanya tidak benar. Anita dan Mahathir masih lagi bersama dan tidak pernah bercerai seperti yang diperkatakan ramai.
"Keadaan kesihatan Anita juga baik dan dia sihat sahaja. Berita mengenai dia mengidap kanser itu juga tidak betul.
"Dia tak hubungi saya sebab tahu media akan mencari dan bertanya tentangnya pada saya. Tapi dia ada hubungi dan berborak dengan kakak saya," ujarnya.

Beberapa bulan lalu timbul gosip mengatakan penghibur itu kini mendapatkan rawatan penyakit kanser di sebuah hospital swasta di Kuala Lumpur.
Manakala tahun lalu, heboh pula kisah mendakwa Anita kembali menetap di Singapura selepas seorang peminat dikatakan terserempak dengannya di sebuah restoran makanan segera yang agak terpencil di Ang Mo Kio.
Anita menghilangkan diri sejak pertengahan 2011 selepas dikatakan merajuk dengan sebuah stesen TV. Tujuh tahun sudah berlalu, kehilangan Anita terus menjadi tanda tanya. (mStar)

56 comments:

Anonymous said...

noorkumalasari sebut Abang Mahathir... ibnu dn walaun jgn jelos ok.

dia tak sebut pun abg hadi atau abg ibnu. at least dia patut sebut abang walaun.

hihihih.. sila jgn komen tulisan hebat hamba ini.

Anonymous said...

Pas kan dah haramkan tengok penyanyi perempuan..dasar pas mengenai nyayian dan hiburan sudah ade..kenape suka sibok hal penyanyi perempuan plak?...bani hasim ni keras kapla?...tak dapat tanduk telinga dipulas...jadilaa..

Anonymous said...

Lebih baik bani hasim dakwah penyanyi2 wanita nyanyi lagu nasyid arab plak....

Mohammad Azren said...

Sori bro!. Gua tak boleh tahan nak......Hehehekikikihahahakahkahkah.

Anonymous said...

betul tu.. ibnu asyik cari berita artis pompuan yg mengikut selera dia.

takde pun cerita artis lelaki seperti ebby yus ke, mat sentul ke, a.galak ke.

dh tu dlm artikel yg ni.. lupa pulak ibnu nk hentam PH.. nnti tak masyyuk ibnu ooi.

Mohammad Azren said...

Sepatutnya Ibnu layak mengetuai dan menjadi Presiden NGO Artis Muslimah tanahair. Membela nasib dan maruah mereka mengikut lunas-lunas agama agar selamat dunia akhirat. Jangan ambil kesempatan pula macam ustad tahfiz yg mengajar subjek ORAL yg tiada dalam silibus pengajaran. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Ada kah kerana Anita yg satu ketika dulu pernah buat dosa maka dia kena kanser ?

Patut lah berita sedih se org tokoh Al Quran baru-baru ini tidak di siarkan oleh Ibnu.

Mohammad Azren said...

Jangan pula diberi amanah..... ibnu mengecat po'en artis. Bersandarkan riak air muka ibnu ,memang tak boleh percaya....Hehehekikikihahahakahkahkah

cik siti said...

Apalah ibnu ni,hari2 cerita seks!! Walaun mmg kuat seks! asyik nk memancut je kerjanya.

Anonymous said...

Semuga Anita diberi keampunan dan berubah kepada kebaikan. Banding puak ph yang asyik maki islam dan lucah. Ajak kepada kebaikan bukan keburukan.

cik siti said...

Poorah!

Anonymous said...

Terlampau kuat mengata dan menghaiwankan orang, perangai pun terikut2 nafsu seks haiwan. Takda panduanke tengok gambar2 artist wanita cantilever dari foto, TV, wayang gambar, YouTube semua?

Mata atas tutup rapat, mata bawah terbeliak kok.

Anonymous said...

Apala nk jadi pak ibnu ni. Camnalah masa dia mati nnti. Mesti tak diterima bumi..
Hikjik

Anonymous said...

Liberal tu asal mulanya bila orang barat tak mahu ikut agama. Menular ke malaysia. Penyakitnya bebas hak asasi manusia. Bila kebaikan, pasti ada kecaman. Begitulah hakikat libaral anutan blogger upahan dap.

Anonymous said...

Ada dua isu dimainkan oleh Pas sebagai modal yang dilihat bertujuan mengagalkan agenda Anwar untuk jadi PM. Mulanya Pas menimbulkan kegelojohan Anwar untuk jadi PM. Kononnya bagi Pas langkah Anwar bertanding untuk menjadi perdana menteri itu sebagai tindakan kemaruk dan tidak digalak oleh Islam.

Dalam hal ini para penceramah Pas sampai mengemukakan hadith Nabi kononnya Islam melarang sesiapa yang kemaruk untuk menjadi pemimpin. Mereka yang membaca Hadith ini tanpa mengkaji keadaan semasa, lupa bahawa keperluan untuk Anwar menjadi PM bukan sehari dua, tetapi ia wujud sejak 20 tahun lalu. Gerakan Reformasi yang mereka sendiri juga menyertainya dahulu antara lain bertujuan untuk menobatkan Anwar sebagai PM, bukannya Abdul Hadi Awang.

Yang mahukan Anwar menjadi PM bukan dirinya sendiri tetapi rakyat. Kalau pun sejuta kali Anwar mengininya jika rakyat menolak beliau tetap akan gagal menjadi PM. Para penceramah Pas yang berhati busuk dengan Anwar sengaja merekayasakan perkara ini bagi menimbulkan kebencian kepada Anwar.

Anonymous said...

Kedua Pas mempersoalkan kelayakan Anwar. Setiausaha Agung Pas Takiyuddin Hassan dalam satu sidang akhbar menyeru pengundi agar tidak memilih Anwar kerana jika Anwar menang ia akan dibatalkan kerana Anwar tidak layak dari segi undang-undang untuk menyertai pilihan raya itu.

Alasan Takiyuddin kenapa Anwar tidak layak kerana tidak mendapat pengampunan penuh (free pardon) daripada Yang di-Pertuan Agong. Dalam tafsiran ilmu kepeguamannya, Takiyuddin berpendapat Yang diPertuan Agong hanya memberi pengampunan sekadar membebaskan Anwar dari penjara dan bukan kebebasan penuh (full pardon) melayakkan Anwar bertanding dalam pilihan raya.

Mustahil sebagai seorang pengamal undang-undang Takiyuddin tidak memahami apa maksud pengampunan bebas yang dinyatakan dalam kenyataan dikeluarkan oleh Pejabat Istana Negara. Seharusnya beliau mendapat penjelasan lanjut daripada pihak Istana mengenai hal itu sebelum membuat tanggapan melulu agar tidak diketawakan umum. Bukankah Pengurus Pilihan Raya Port Dickson telah menerima borang pencalonan Anwar dihari penamaan calon 29 September. Tidakkah dengan penerimaan itu bahawa Anwar sah dan layak untuk bertanding?

Anonymous said...

Sebenarnya apa ditimbulkan Takiyuddin itu sebagai tektik dan helah semata-mata. Apabila beliau menyeru agar pengundi tidak mengundi Anwar sebaliknya mengundi calon Pas, apa diingini agar calon Pas memenangi pilihan raya berkenaan. Itu motifnya. Tidakkah sekiranya apa yang didakwakan Takiyuddin itu benar kalau pun calon Pas atau mana-mana calon lain menang nanti juga terbatal apabila dibantah menggunakan alasan penyertaan Anwar sebagai tidak layak?

Cara atau taktik Pas itu sangat buruk. Dari sisi politik pula penyertaan Pas itu tidak memberi apa-apa keuntungan politik kepadanya bahkan ia menggambarkan sikap tidak istiqamah Pas dalam prinsip siasahnya. Jika penyertaan itu sebagai fardu kifayah kenapa di PRK Balakong Pas tidak menyertainya?

Seperti saya sebut diatas tadi, seharusnya Pas memberi laluan membiarkan proses penggantian pemimpin daripada Dr Mahathir kepada Anwar secara licin dan lancar, dimana kalau itu Pas lakukan parti itu akan turut mengutip manfaatnya.

Anonymous said...

Kenapa Pas tidak nampak perkara ini? Hari ini khabarnya Selentia, juga sudah mencari Anwar di Port Dickson atas alasan kehadirannya sebagai pemerhatian politik. Sesekali sekala elok juga Pas menerima pakai ilmu politik Selentia yang tidak bermoral itu kerana ia ternyata lebih bermanfaat daripada politik bermusuh, benci membenci dan berpegang kepada syariah yang longgar seperti mana diamalkan Pas selama ini.

Masa masih ada kalau Pas ingin membaiki semula nawaitunya dengan mengarahkan calonnya (lupa nama) untuk menarik diri dan Pas menyatakan sokongan kepada Anwar.

Anonymous said...

Bekas aktivis Pemuda PAS Sheikh Omar Ali berkata pegangan agamanya tidak luntur meski sudah bersama DAP lebih tiga tahun. Sedangkan, tambah Sheikh Omar, parti lamanya kini "menggunakan Islam" demi keabsahan politik.

Sheikh Omar yang kini juga merupakan anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paloh berkata, sebelum PAS “bersama” Umno, mereka menggunakan pelbagai alasan agama untuk menolak DAP. Namun, jelasnya, keadaan sudah bertukar sebaliknya apabila Pakatan Harapan (HARAPAN) memenangi pilihan raya umum (PRU) ke-14 yang menyaksikan PAS pula mesra Umno dan MCA.

“Kini elemen Islam itu betul-betul jadi alat untuk keabsahan politik mereka. Dulu orang percaya tak percaya. Sekarang kalau kita tengok tindak tanduk PAS, boleh bersama Umno, MCA, kini boleh kompromi. “Sebelum ini dalam `PR` PAS peluk DAP, bila kau tak nak DAP, mereka cakap DAP anti-Islam. Tapi bila dengan MCA, boleh diterima pula. “Tindak tanduk PAS menunjukkan mereka menggunakan keagamaan yang sempit dah begitu parah.

"Jangan heret agama dalam kancah politik, akhirnya orang lihat Islam ini buruk kerana dipergunakan untuk kepentingan politik,” katanya dalam wawancara bersama Malaysiakini.

Make Google view image button visible again: https://goo.gl/DYGbub

Anonymous said...

Itu itu aja modal babi tunggang si kulup Guan eng.. itu saja di ulang-ulang...
mana lagi cybertrooper PH..

Ha ha ha

Anonymous said...

Takiyudin lulusan peguam tapi tak de pengalaman bidang perundangan..

Takiyudin tak mau rujuk pakar undang2: dan pakar perlembagaan mcm dia dah pakar boleh buat statement...

Inilah kebodohan orang pas berlagak pandai hingga mundur kelantan..

Anonymous said...

Itu aje kepandaian babi tonggang agama boleh bercakap..bodoih tak reti sampaikan hujah..

Anonymous said...

Pas pon jadi liberal..boleh makan duit haram..

Anonymous said...

Lu paling bodoh, jadi babi tunggang si kulup. Jilat juboq kitsing, mamak bos lu tukang becanya..

Anonymous said...

Lepas kecoh dan panas dengan isu kerajaan tak lagi laksanakan serbuan khalwat kepada pasangan Islam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr. Mujahid Yusof akhirnya U-Turn dan tampil menafi bahawa dirinya mengeluarkan kenyataan berkenaan...

Beliau anggap kenyataannya di manipulasi akhbar berbahasa Inggeris, The Star...

Jelasnya, beliau hanya menyebut tentang salah guna kuasa penguatkuasaan di ruang awam dengan ruang peribadi yang tidak mengikut kaedah atau cara Islam.

Anonymous said...

Mohammad Azren....
Tak sesuai nama yang bapak kamu berikan ..
Nama kamu yang sesuai sepatut nyer..
Abu Lahab kah Abu Jahal kah..
Baru serasi dengan perangai awak..
Kesian bapak kamu...

Anonymous said...

Si Abu Lahab ...
Naper bapak kamu kasi nama Mohammad Azren.. tak seduai sungguh.. Abu Lahab sesuai laaa..

Anonymous said...

isteri Abu Lahab..

Anonymous said...

ramai gak pengikut Abu Jahal nii..

Anonymous said...

5.32... abu lahab sesuai utk kau dn para walaun.. sebb pelahab makan dedak umnu dn jual agama.. dok gitu?

Anonymous said...

5.34.. istri abu lahab cantik arab.. bkn mcm istri kau gemuk kemetot.. mcm rosmah haha

Anonymous said...

5.36.. yg ramai ialah pengikut abu nawas. pelawak politik penunggang agama walauntaik

Anonymous said...

5.05 cuba bgtau hadis dn sunah yg ajar kau tulis mcm ni? sunah hj hadi unta? cuba bgtau kalau kau memang bahlol.

Anonymous said...

u turn atau walaun yg baghal tk nak faham apa yg menteri ckp. kemaruk dendam politik dengki dn benci. jgn mngaku pejuang islam la. lbh kpd pejuangan setan tunggang agama je walaun semua

Anonymous said...

bapak mohamad azren bukan kawin dgn mak ko bangang. yg ko sibuk nama dia buat apa. ko nama apa? anonymous? kecualilah bapak azren kawin mak ko sebagai bini kedua. sebb mk ko terhegeh2 nk bapak azren yg hensem mcm aku jugak.

dh takde hujah dok sibuk nama org. sebodoh2 walaun dlm dunia hari ini kau la. ada ada hati nk nk perintah negara? ko pegi belajar ternak babi bukit dgn hadigol dulu then masuk pru.

Anonymous said...

Walacai bodoh bangang...the star sudah mengakui kesilapan siar berita tak tepat....

Anonymous said...

Walacai bodooh dah tak de modal nak menyerang...

Anonymous said...

Mcm mana lah nasib hadi awang masa mati nanti. Diterima ke tak bumi nnti akibat mengajar pengikutnya maki hamun sumpah seranah dlm politik. Mesti tersiksa kan..

Anonymous said...

Dia pon fitnah pil kuda kpd orang...blm mintak maap..

Anonymous said...

5,441 suri rumah layak terima i-Suri di Negeri Sembilan

Bernama
9 Okt 2018, 3:31 petang (Dikemaskini 9 Okt 2018, 3:45 petang)

A A
Seramai 5,441 suri rumah di Negeri Sembilan layak mendapat Caruman Sukarela Insentif Suri (i-Suri) sejak ia berkuat kuasa pada 15 Ogos lepas.

Penolong Pengarah Unit Penyelarasan Pelaksanaan Jabatan Perdana Menteri (ICU JPM) Negeri Sembilan Ramizi Umar berkata suri rumah yang layak disenaraikan berdasarkan syarat dan kriteria yang telah ditetapkan oleh Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KWPM).

“Mereka yang layak ialah seperti isteri kepada Ketua Isi Rumah (KIR), KIR wanita ibu tunggal, KIR wanita berstatus balu dan KIR wanita bersatus bujang yang merupakan warganegara Malaysia berumur 18 hingga 60 tahun.

Anonymous said...

Kerajaan pas kelantan ade ker bantuan rakyat miskin?...lobai dapat gaji besar pakai mercs range rover..

Anonymous said...

Wan Azizah, Jusuf Kalla bincang bantuan mangsa tsunami di Sulawesi

Bernama
9 Okt 2018, 6:52 petang (Dikemaskini 9 Okt 2018, 6:55 petang)

A A
Bantuan kemanusiaan bagi bencana gempa bumi dan tsunami di Sulawesi Tengah antara fokus utama pertemuan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan Naib Presiden Indonesia Jusuf Kalla di Jakarta hari ini.

Dalam pertemuan yang berlangsung di Pejabat Naib Presiden Indonesia itu bersempena lawatan kerja seharinya ke Indonesia, Dr Wan Azizah menyampaikan rasa simpati rakyat dan kerajaan Malaysia kepada mangsa bencana yang menimpa wilayah itu pada 28 Sept lepas serta akan membantu meringankan beban mereka

Anonymous said...

Pas bila lagi nak bagi bantuan kpd sulawesi?..

Bagi bantuan ciput kpd lombok bani hasim riuh heboh keseluruh dunia...

Sekarang bencana di sulawesi lebih dahsyat...takkan senyap jer..

Anonymous said...

Nasib baik dia tak sebut nama bapak kauu..
Kalau dak ..
Panjang telingga bapak kau.. kene tarik ngan mak kau...
hehehehehehe....

Anonymous said...

Abu Lahab buat lawak...

Anonymous said...

Perghh Abu Jahal...

Anonymous said...

Nmpaknya macai2 terus mnjadi antara mnusia yg tolol,mereka terlalu taksub dgn puak yg mereka sokong,usahlah terus mmperbodohkan diri,mana2 yg baik sama2 sokong,sbg rakyat biasa takde untungnya dok mngata dan mmburukkan org lain,yg pasti dpt byk keuntungan politaik,cukup2lah mnjdi bodoh

Anonymous said...

Mujahit baik jahit aja mulut dr duk keluarkan kenyataan yg bukan2,sbgi mnteri agama apakah bodohnya bercakap isu2 mcmni,bukannya nk cari jalan perkasakan islam sebaliknya duk merapu tak tentu hala

Anonymous said...

Tolol sgt kauni,baik kau jaga diri sendiri,baik kau jd lembu aja,

Anonymous said...

Terkini..mufti pahang berkepala anjing??

Anonymous said...

PAS jangan derhaka Agong, pertikai pengampunan - Fahmi

Kow Gah Chie
9 Okt 2018, 1:32 tengahari (Dikemaskini 9 Okt 2018, 2:02 tengahari)

A A
PRK PD | Sebarang usaha PAS untuk terus mempersoalkan kelayakan Anwar Ibrahim sebagai calon PRK Port Dickson dengan menyebut beliau tidak mendapat pengampunan penuh akan menjadi sembah derhaka kepada titah Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V.

Pengarah Komunikasi Strategik PKR Fahmi Fadzil berkata demikian pada sidang akhbar yang di adakan di bilik gerakan pilihan raya HARAPAN di Port Dickson hari ini.

"Jangan pertikai titah seri baginda Yang di-Pertuan Agong dan hak baginda di bawah Perlembagaan Persekutuan untuk memberi pengampunan kecuali mereka nak sembah derhaka.

Anonymous said...

Lobai untung juta2..

Anonymous said...

pas fitnah dap nk hapus sistem raja.. yg benarnya...pas yg derhaka pd raja.. pas hasrat nk ujud sistem mullah mcm iran syiah. hj hadi nk jd ayatollat malaysia. dgn kempen...islam memerintah bukan diperintah (baca hadi memerintah bukan islam memerintah)

pengampunan adalah sistem membebaskn seseorg dr hukuman..bkn bermkna minta minta ampun sebb bersalah.

klu org melayu berbahasa dgn berkata.. minta maaf sy nk tumpang lalu. klu hadi dia akan faham org yg nk tumpang lalu tu bersalah..tu sebb minta maaf.

low mentality walaun ni.

Anonymous said...

atas bumi lagi pun org dh tak trima hj hadi... bawah bumi rasanya lg tipis.

Anonymous said...

8.27.. menteri berckp blh difahami rakyat yg bijak pandai.. kau yg tk faham nk salahkn menteri.

yg rakyat tk faham ialah adanya babi dalam bukit. ini spesis babi baru yg hnya diketahui hj hadi.

mcmana babi tu nk mnyondol klu duduk dalam bukit. tp walaun semua takbir faham.. itulah ketaksuban yg bebal. sama taraf dgn yg dalam bukit tu.

Anonymous said...

walaun tk kuat sex pun..gout. takbir je lebih. mcm jubah walaunlah.. bkn islam sgt pun. eksyen je lebih.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails