Wednesday, May 02, 2018

Mengapa DAP Tampal Wajah Mahathir Dengan Tanda Soal?




KUALA LUMPUR – Gabungan pembangkang bertopengkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) seolah-olah menghina Tun Dr. Mahathir Mohamad apabila memadam wajah Pengerusi Pakatan Harapan itu pada poster kempen mereka dengan warna merah.

Lebih menyedihkan, wajah Mahathir ditukar dengan tanda soal warna putih walaupun ia dipercayai sebagai provokasi kepada syarat penggunaan gambar kempen yang dihadkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).
Media arus perdana melaporkan pemimpin DAP, Anthony Loke Siew Fook memaklumkan gabungan pembangkang bertopengkan PKR itu akan menutup gambar Mahathir yang terdapat pada poster dan papan tanda kempen di negeri itu.
“Kita tak mahu mereka (SPR) runtuhkan papan tanda yang ada gambar calon kawasan itu bersama Mahathir,” dakwanya seperti dilaporkan pihak media.
Pakatan Harapan yang dibarisi oleh DAP, PKR, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dan Parti Amanah Negara (PAN) membuat keputusan hanya menggunakan logo PKR dalam PRU14.
Langkah itu dipercayai bagi memperdaya pengundi PRU14 khususnya Melayu beragama Islam yang tidak menyokong DAP dan PKR.
Bekas Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Seri Wan Ahmad Wan Omar sebelum ini meluahkan rasa hairan dengan sikap pembangkang mempersoalkan garis panduan penggunaan gambar ketika kempen kerana ia bukan peraturan baharu.
Kata beliau, syarat penggunaan gambar ketika kempen yang dihadkan untuk jawatan Presiden dan Timbalan Presiden merupakan prosedur operasi standard (SOP) sejak PRU12 supaya bahan kempen tidak mengelirukan pengundi. 
Lihat juga.. 
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

6 comments:

Anonymous said...

JOM FLASHBACK

http://www.sinarharian.com.my/politik/mahathir-enggan-tarik-balik-kenyataan-dakwa-kit-siang-rasis-1.155949


Mahathir enggan tarik balik kenyataan dakwa Kit Siang rasis


SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak sekali-kali akan menarik balik kenyataannya yang mendakwa Lim Kit Siang seorang rasis atau memohon maaf terhadap penasihat DAP itu.

Dr Mahathir berkata beliau bersedia untuk diheret ke mahkamah berhubung kenyataan itu namun tidak sekali-kali akan menutup mulutnya.

"Mereka tidak senang hati kerana saya boleh lagi bercakap. Nak tutup mulut saya tidak boleh tutup.

"Dah 87 tahun saya bercakap nak suruh saya tutup dah tidak boleh. Saya tidak takut, nak tarik ke mahkamah tariklah," katanya ketika berucap pada program
Amanat Negarawan Bersama Rakyat Shah Alam di sini malam tadi,

Lebih 10,000 orang hadir pada program itu. Turut sama ialah calon Barisan Nasional (BN) bagi kawasan Parlimen Shah Alam, Datuk Zulkifli Noordin, calon BN kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Batu Tiga Datuk Ahmad Nawawi M Zain dan calon BN kerusi DUN Kota Anggerik, Mohd Yusof Din.

Dr Mahathir juga menyifatkan pembangkang sebagai bongkak kerana mengeluarkan kenyataan untuk menangkap dan memenjarakan beliau walaupun belum memerintah
negara.

"Mereka belum jadi kerajaan dah tunjuk sikap bongkak nak tangkap orang, tunggulah sekejap... pada 5 Mei kita nak lihat siapa kena tangkap," kata Mahathir berseloroh sambil disambut sorakan ribuan hadirin.

Menjawab suara sumbang pihak tertentu yang mempersoalkan mengapa beliau masih berkempen walaupun sudah bersara, Dr Mahathir berkata, beliau berbuat demikian kerana ingin mengucapkan terima kasih kepada rakyat yang telah memberi kepercayaan kepadanya untuk menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun.

Beliau turut menyampaikan dua rangkap pantun, satu daripada pantun itu bernada sinis, seperti berikut: "Pulau Pandan jauh ke tengah, Gunung Daik bercabang tiga, hancur badan di kandung tanah, budi yang baik siapa peduli?"

Dr Mahathir turut meminta rakyat Selangor khususnya di Shah Alam supaya menolak pembangkang dan mengundi calon BN pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13),
5 Mei ini.

"Dengan undi yang tidak berbelah bahagi, insya-ALLAH BN akan kembali ke Selangor dan seterusnya kekal memerintah Malaysia," katanya. - Bernama

Anonymous said...

PAKATAN TAMPAL��

Anonymous said...

.mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Jangan kecam saya dengan status ini. Ia adalah realiti bukan fantasi.

Kita bukan rasis kaum kerana ajaran Islam adalah universal.

Saya pun keturunan Cina. Saya sayang bangsa saya tetapi saya lebih sayang agama saya.

DAP BAIK… PKR BAIK… PH BAIK…

ORANG ISLAM BACA ELOK-ELOK

Apa sebenarnya yang dimahukan oleh mereka?

Mereka serang PAS tanpa letih. Mereka tegar fitnah PAS. Hanya kerana PAS tidak mahu lagi bersama dengan DAP. Mereka berasa DAP penting demi tawan Putrajaya.

Lalu mereka tergamak kutuk PAS kerana tegas dengan agenda Islamnya. Mereka memusuhi kepimpinan ulama PAS. Mereka angkat pemimpin DAP sebagai lebih berakhlak, lebih dipercayai dan lebih bervisi.

Mereka lawan, mereka balun, mereka maki. Mereka jadikan PAS sebagai musuh tetapi DAP pula jadi kawan tanpa lagi melihat panduan hadis Nabi SAW dan al-Quran.

Sewajarnya 10 kenyataan atau peristiwa berikut menginsafkan mereka dalam pakatan pembangkang. Sampai bilakah mereka hendak keliru atau dikelirukan?

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

TAMBAHAN:
1) Isu Kalimah Allah hendak letak dalam Bible – Penyokong DAP & PKR
2) Isu Azan guna pembesar suara jadi isu – Penyokong DAP
3) Isu memudahkan proses murtad – Penyokong DAP
4) Isu status agama anak kita selepas umur 18 tahun – Penyokong DAP

Semua isu ini disokong 100% oleh DAP. Malangnya Melayu Islam kita di dalam PKR dan Parti Harapan masih lagi buta! dan tetap sokong DAP lalu menghina PAS.

Walaupun hakikatnya mereka nampak DAP sebenarnya adalah musuh Islam yang nyata!!!! – Prof. Dr. Ridhuan Tee

Anonymous said...

https://v2.ismaweb.net/2016/03/kata-pedang-dap-tetap-anti-islam-walau-berkawan-dengan-tun-m/

KATA PEDANG: DAP Tetap Anti-Islam Walau Berkawan Dengan Tun M

PUAK ultra kiasu anti-Islam tetap anti-Islam biarpun dengan siapa mereka berkawan hatta negarawan.

Pemimpin rasis dan cauvinis Lim Kit Siang sanggup membuat kenyataan tidak pernah membenci Tun Dr Mahathir semata-mata ingin duduk sepentas dengan bekas perdana menteri itu.

Umum mengetahui Tun Dr Mahathir menolak kepemimpinan Datuk Seri Najib Razak atas alasan skandal kewangan berbilion ringgit menerusi syarikat pelaburan 1MDB tapi ia masih belum berjaya dibuktikan dan didakwa di mahkamah.

Keadaan berbeza bagi parti tak tahu malu DAP yang menolak Najib bukan hanya kerana berada di posisi pembangkang, bahkan mereka juga entiti anti-Islam yang membenci setiap usaha Islamisasi oleh pihak kerajaan yang diketuai Najib.

Mereka mahu Najib jatuh, pemimpin Melayu berpecah belah, dan akan lahir keadaan yang akan memberi kelebihan kepada DAP menguasai tampuk kepimpinan negara.

Keadaan ini adalah lebih bahaya dan mudarat kepada negara berbanding keadaan hari ini.

Meminjam kata-kata Prof Dr Ridhuan Tee dalam tulisannya hari ini, apa jaminan yang ada jika Najib berundur? Siapakah yang akan menggantikan? Adakah DAP hanya duduk diam tanpa merancang sesuatu yang jahat untuk Islam dan orang Melayu?

Berdasarkan rekod lampau sedia ada, orang Melayu tidak harus bekerjasama langsung dengan DAP dalam apa jua keadaan sekalipun. Ini kerana matlamat tidak menghalalkan cara.

KATA PEDANG: Setuju pemimpin bermasalah perlu ditukar tapi bukan dengan DAP dan konco-konconya.

Anonymous said...

://www.google.com/amp/s/www.ismaweb.net/2017/08/20/kit-siang-bohong-kata-tak-anti-islam-melayu/amp/

Kit Siang bohong kata tak anti-Islam, Melayu

BANGI, 27 Zulkaedah 1438H, Ahad – Kenyataan penasihat parti rasis dan cauvinis DAP, Lim Kit Siang yang mendakwa dirinya tidak anti-Melayu dan Islam jelas menunjukkan dia bercakap bohong.

Ibarat sudah terang lagi bersuluh, Timbalan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), Aminuddin Yahaya berkata, Kit Siang tak perlu berselindung atau cuba menunjuk baik, hakikatnya semua orang tahu dia memang anti-Islam dan Melayu.

“Saya tak tuduh dia. Tetapi tindakan dan kenyataan dia bersama DAP sebelum ini secara lantang sudah jelas menampakkan memang anti-Islam.

“Banyak sikap DAP anti-Islam. Mereka sokong Interfaith Council (IFC), mereka tuntut kebebasan untuk orang Islam murtad. Mereka terlibat dengan COMANGO. Mereka juga yang tuntut supaya dibenarkan seks songsang dan tidak dikategorikan sebagai jenayah.

“Mereka memperlekeh institusi agama, bahkan mereka juga yang menyokong penggunaan kalimah Allah oleh orang Kristian. Titah Sultan mereka tidak terima dan secara jelas mereka menyatakan menolak hak keistimewaan orang Melayu dalam Perlembagaan.

“Mereka melobi negara luar tekan kerajaan Malaysia untuk lawan Perlembagaan. Mereka menolak Bahasa Melayu sebagai Bahasa Kebangsaan, mahukan bahasa lain sama taraf. Mereka juga minta kerajaan iktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC).

“Adakah itu tidak anti-Islam? Itu baru sedikit. Hakikatnya banyak lagi tindakan Kit Siang dan pimpinan DAP ini memang anti-Islam dan anti-Melayu,” katanya ketika dihubungi Ismaweb.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Kit Siang yang mendakwa tidak pernah anti-Melayu atau anti-Islam.

Semalam Kit Siang berkata, tidak masuk akal untuk menjadi anti-Melayu atau anti-Islam jika seseorang mahu menjadi rakyat Malaysia.

http://www.ismaweb.net/2017/08/kit-siang-dakwa-tak-anti-islam-anti-melayu/

Anonymous said...

Orang bodoh sahaja menyokong pakatan wayang roket. Orang bodoh sahaja sanggup menjadi keldai tunggangan sifu evangelis roket yang menentang dan menghina Islam

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails