Wednesday, May 02, 2018

Fitnah RM90J Terburai. Jelas S/Report Sumber Fasik. Masih Percaya? Pelik.



Kes saman sarawak report....banyak juga orang tak faham dan melatah dan masih percaya apa shaja SR kata... sedangkan SR ini memang sumber fasiq... Sumber orang bukan islam yang jelas papar cerita fitnah.

Jom kita terangkan sikit kronologi kisah fitnah ni

SR buat fitnah Hj Hadi pas terima duit umno 90juta. 
PAS bagi warning jangan fitnah
2 hari kemudian SR padam berita fitnah tu
2 minggu kemuduian SR kata PAS takut dan tak berani saman
Pemimpin  PAN, DAP dan PKR serang PAS guna fitnah SR

PAS  fail saman SR di London. Yg jahil kata kenapa kat London, tidak di sarawak. 
Yg jahat tabur fitnah PAS bermewah2 pakai duit PAS pergi London utk saman SR di London, tidak di Sarawak.
SR didaftar di London, syarikat itu dI London bukan di sarawak. Tak pa  biarlah pak pandir dgn kebodohannya.

Mahkamah round pertama sidang bicara kes ini akhir tahun lepas, minta SR bagi bukti, SR gagal, lalu kena denda bayar di mahkamah utk urusan mahkamah. PAS menang round pertama.

Bila keluar mahkamah,  Clare kata ini semua salah Ambiga. Ambiga yg bagi maklumat itu pada clare. (ada konspirasi PH rupanya) 
Ambiga buat kenyataan dia diperangkap oleh pimpinan pakatan harapan. Ambiga menyalahkan pakatan harapan. (confirm ada konspirasi)

Mahathir respon pada media sepatutnya Ambiga tidak buat kenyataan itu. (lagi confirm ada konspirasi PH) 
Mahkamah London belum bagi tarikh utk terus bicara kes ni selepas round pertama.
Sementara tunggu tarikh perbicaraan ke 2, SR buat 5 permohonan kpd mahkamah untuk tolak aduan saman Hj Hadi ke atas SR.

Tujuan SR buat permohonan itu ialah pertama utk malukan PAS dan calarkan imej PAS dlm musim kempen pilihanraya dan kedua bagi membatalkan saman Hj Hadi ke atas SR.

Pepatah melayu kata untung sabut timbul, untung batu, tenggelam.

Maka mahkamah London jadual sesi pendengaran permohonan utk tolak saman ini. Keputusannya mahkamah London tolak semua permohonan SR dan perintah SR bayar lagi RM155K pada mahkamah. Round ke(dua) PAS menang lagi.


Mahkamah masih belum lagi beri tarikh utk bicara kes saman seterusnya. Kes ini belum selesai.
2 minggu lalu ada wakil konspirator pergi jumpa lawyer pas untuk selesaikan kes ini di luar mahkamah. PAS kata NO. Kita jumpa di mahkamah London.
Maka bertemu dlm mahkamah. Dan keputusannya SR kalah cubaan utk tolak saman PAS ke atasnya.

Baik apa makna interlokutori?


Maksud interlokutori ialah permohonan dalam permohonan, iaitu Sarawak Report memohon membatalkan saman TGHH. Dikatakan SR memberikan pembelaan pembatalan ini 50 muka surat.. Tapi mereka kalah.

Walaupun ini bukanlah bermakna PAS dah menang saman - PAS.  sudah  berjaya menghalang permohonan afidavit SR yg  difailkan, namun ini ialah langkah yg sgt besar utk memastikan kemenangan PAS menentang SR.
Ibarat kita berjaya menghalang musuh dapat reinforcement. Kita berjaya memaksa musuh bertarung dgn kita tanpa senjata. 

Mahkamah London akan terus bicara kes saman ini pada tahun tahun depan 1-12 April 2019 dan kita tunggu perbicaraan saman ini 
Cuma yg sah sekarang SR sumber fasiq ini sudah gagal bagi bukti dakwaan 90 juta itu dan gagal  pertahan permohonan mereka utk tolak saman ini.

Kedua2 event ini sudah jelas membuktikan kejahatan sumber fasiq ini.
Rententan kes gagal SR kali kedua ini, mereka buat kenyataan PAS belum menang kes saman ini tapi tidak nafikan mereka sudah gagal dlm dua pusingan di mahkamah London.

Round pertama SR kalah kena bayar 15 ribu pound  Hj Hadi..SR gagal bagi bukti.
Round kedua SR kalah kena bayar 29 ribu pound pd Hj Hadi......SR gagal tolak saman


Malangnya masih ada org islam kita yg percaya pada SR sumber fasiq dan berharap PAS akan tewas dan sumber fasiq si puak kafir London ini akan menang serta dalang di belakang fitnah ini berjaya.

Mereka lupa Allah Maha Mengetahui dan Maha Adil. Mereka lupa malaikat catat fitnah mereka, taburan fitnah mereka. Semoga mereka sempat bertaubat.
Moga Allah jauhkan kita dari firnah dan pemfitnah serta kuncu2nya. Moga kita dilindungi dari percaya kpd sumber fasiq. Amin 

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Masih ada yang percaya? Pelik, bertaubatlah, wahai kaki fitnah, atau yang ter'kaki fitnah'.. Kembalilah ke pangkal jalan, jalan Islam jalan terbaik. Kembali ke 'Undilah PAS'!



10 comments:

Anonymous said...

Fitnah gapo? Tak tahu baca ka? Perbicaraan baru bermula lar. Tunggu SR pekemaskan bukti-bukti Video pengakuan Nik Abduh (sedang disahkan ketulinan suara oleh makmal yang diiktiraf) dan juga maklumat transaksi-transaksi kewangan (dari bank2 yang berkenaan).
Tunggu lar nanti, siapa yang terburai. 2019 lar beb...

Anonymous said...

Perbicaraan kes belum bermula.PAS hanya menang prosedur dan pengurusan perbicaraan...perbicaraan kes dedak rm90juta belum bermula la blogger. Cuba suft akhbar britain UK mirror, the sun dsb...baca betul2...jangan jadi bangang !

Anonymous said...

Macai-macai pakatan wayang roket jenis muka tembok tidak tahu malu kerana masih cuba menegakkan benang basah walaupun SR telah kalah dalam perbicaraan awal dan didenda oleh hakim.

Kekalahan awal SR dan pakatan wayang roket ini jelas membuktikan 50 muka surat pembelaan SR mengandungi cerita-cerita dongeng berunsur fitnah ciptaan pakatan wayang roket menyebabkan SR menjadi badut di depan hakim.

Tahniah dan syabas kepada TGHH dan PAS kerana berjaya mendedahkan penipuan, fitnah dan pembohongan SR dan pakatan wayang roket di peringkat antarabangsa.

Anonymous said...

Petbicaraan awal pun SR dan pakatan haprak dah kalah dan didenda oleh hakim maka perbicaraan seterusnya hanyalah untuk menentukan berapa ganti rugi yang perlu SR bayar kepada TGHH dan PAS.

Anonymous said...

50 mukasurat pembelaan SR yang mengandungi cerita dongeng berunsur fitnah ciptaan pakatan haprak telah gagal membela SR dalam perbicaraan awal. Bahkan SR pula didenda hakim.

Ini adalah tanda jelas SR akan kalah dalam perbicaraan seterusnya kerana kertas pembelaan SR gagal melepaskan SR dari pendakwaan di mahkamah.

Anonymous said...

Bukti vedio nik abdul dah ditolak skrng sr tiada bukti sebab semua bukti rekaan dah ditolak dah kalah tahun depan perbicaraan untuk tentukan ganti rugi sahaja sebab sr tiada bukti. Vedio nik abdul apakebendanya dah tentu2 fitnah nilah dasar org tak tahu buat2 tahu konon.

Anonymous said...

Nanti husam cipta vedio baru guna suara nik omar baru ada gaya suara nik abdul.

Anonymous said...

Eleh nak sedapkan hati la tu 12.48. padahal dah panik sbb modal fitnah utama dah ke laut...

Anonymous said...

Jgn lupa mntk check sekali bedio suara romantik mat sabu scandal dgn bini orang tu yer. Aku x la bodoh mcm geng pan nak percaya. Tp alang2 diorang dh bodoh prcaya suara rakam nik abduh, biala prcaya sekali suara bosnya sendiri so smart sikit jadi bodoh bertimpa timpa.

Anonymous said...

Eh eh 12.55 mcm dia ingat dia sorang je pandai baca surat kabo? Sape yg ckp kita happy menang kes ni? Kita happy dn bersyukur sbb SR panik smpi mntk mahkamah gagalkn saman. SR panik smpi buat karangan 40 muka surat ttg imdb seolah olah mcm najib yg tgh buat file saman huhu...dia yg x paham nk ckp org lain smpi suruh surf itu ini bagai

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails