Friday, January 19, 2018

K/Wanita PKR Tak Senang Tun M PM, Tapi..




AMPANG: Ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin yang sebelum ini tidak senang dengan langkah melantik Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai calon perdana menteri Pakatan Harapan (PH) hari ini berkata beliau menerima keputusan itu.

Tetapi alasan Zuraida adalah kerana beliau tidak boleh melakukan apa-apa mengenainya.
“Keputusan telah dibuat, saya tak boleh buat apapun. Saya nak buat apa? Saya nak bantah pun, nak bantah macam mana? Tak boleh buat apa-apa.

“Itu keputusan parti, jadi saya berorganisasi, saya kena ikut keputusan,” katanya selepas melancarkan jentera pilihan raya kawasan Parlimen Ampang yang diwakilinya.

Pada 7 Januari lalu, PH mengesahkan Dr Mahathir sebagai calon perdana menteri sekiranya gabungan 4 parti itu memenangi pilihan raya umum akan datang.

Susulan itu, Zuraida melahirkan rasa sedih dan kecewa dengan pengumuman itu.

Beliau kini berkata tidak kisah siapa bakal mengetuai kerajaan PH.

“Kita akan terus buat kerja untuk menang. Pada saya itu matlamat yang penting pada kita, untuk menangkan pilihan raya,” katanya.


Apa hukum labur dalam dagang 'Bitcoin'?

33 comments:

hasyim ibnu said...

Nasib baik hadi bkn calon pm,kalau tk habis malaysia jadi mcm zimbabwe,kahkahkah

Anonymous said...

Takkan Anwar Ibrahim Bohong!!!!!

http://keadilandaily.com/mobile/?post=32408

NASIONAL
Anak Mahathir beli syarikat minyak pakai duit arak - Anwar
Jul 7 2012 / Keadilan Daily
(Norutul Ilham)

KUALA LUMPUR 7 Julai: Esso Malaysia yang ditukar nama sebagai Petron, dibeli anak Dr Mahathir Mohamad menggunakan sumber kewangan San Miguel Corporation - sebuah syarikat arak terkemuka.

"Jadi, kalau pergi stesen Petron, samalah pergi ke syarikat anak Mahathir, Mokhzani," kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau berkata demikian depan lebih 2,000 orang di Padang Kampung Selayang Indah, Selayang baru, malam tadi.

Anonymous said...

http://www.tv14.my/2017/08/02/takkanlah-semua-skandal-mahathir-dulu-rekaan-anwar-kit-siang/


Kalau dilihat senarai berikut hampir nak pitam dibuatnya dengan kes-kes melibatkan Mahathir. Cuba renung-renungkan dan teliti di minda – takkanlah semua skandal bekas Perdana Menteri itu hanya rekaan Anwar dan Kit Siang?

1. BMF

Skandal kewangan besar yang pertama di Malaysia meletus pada 1983 apabila didapati Bumiputra Malaysia Finance (BMF), sebuah anak syarikat Bank Bumiputra Malaysia Bhd (BBMB) memberi pinjaman RM2.5 bilion kepada syarikat-syarikat yang mempunyai rekod prestasi samar-samar, termasuk Carrian Group yang berpangkalan di Hong Kong.

Berlaku hanya dua tahun selepas Dr. Mahathir menerajui kerajaan. Skandal itu berlarutan dengan pembunuhan seorang pembantu pengurus yang dihantar ke Hong Kong untuk menyiasat transaksi, kebankrapan Carrian Group, dan akhirnya kerajaan Malaysia mengepam lebih banyak wang untuk menyelamatkan BBMB daripada ditutup.

Kerugian yang ditanggung dalam kemelut itu, termasuk suntikan modal berulang oleh kerajaan, dianggarkan sekitar RM10 bilion. Pada masa itu, BBMB merupakan bank terbesar di Asia Tenggara dan keruntuhan Carrian adalah kebankrapan terbesar Hong Kong.

2. Perwaja Steel

Pada 1982, Perwaja Steel dimulakan sebagai syarikat usaha sama antara kerajaan dan Nippon Steel Corporation Jepun. Apa yang sepatutnya menjadi satu projek mega bagi menggalakkan perindustrian Dr Mahathir menjadi tidak keruan kerana syarikat menghadapi masalah pengeluaran, akhirnya melihat Nippon menarik diri daripada kerjasama.

Bayaran faedah meningkat dan kerajaan terpaksa menyuntik RM2 bilion untuk menyelamatkan syarikat itu, bersama-sama pinjaman daripada KWSP dan Bank Bumiputra. Tan Sri Eric Chia (mendiang), sekutu Dr Mahathir dibawa masuk untuk menerajui Perwaja selama tujuh tahun, tetapi meninggalkan syarikat itu dalam keadaan lebih buruk berbanding ketika beliau mengambil alihnya.

Syarikat ini menanggung kerugian tambahan sebanyak RM5.7 bilion dan kerugian RM2.5 bilion. Chia didakwa pecah amanah pada 2004 tetapi dibebaskan tiga tahun kemudian, dan tiada siapa dipertanggungjawabkan bagi kerugian dalam skandal Perwaja, yang didakwa termasuk mengganggu rekod perakaunan.

Keseluruhan kerugian skandal itu dianggarkan hampir RM10 bilion.

Perwaja adalah ‘bailout’ kerana jika wang tidak dipam ke dalam syarikat itu, ia akan muflis.

Sekali lagi, tidak ada pulangan wang kerajaan yang dipam ke dalam Perwaja.

3. Forex

Pada awal 1990-an, Bank Negara mula berkecimpung dalam perdagangan mata wang spekulatif dan perdagangan pertukaran asing dengan jumlah wang yang besar wang, membimbangkan institusi perbankan lain di seluruh dunia. Ia kehilangan hampir RM30 bilion antara 1991 dan 1994, sebelum muflis daripada segi teknikal dan terpaksa diselamatkan oleh Kementerian Kewangan.

Tiada seorang pun daripada eksekutif tertinggi dalam Bank Negara dituduh kerana aktiviti-aktiviti perdagangan itu kerana kerajaan menyerap kerugian sepenuhnya.

Anonymous said...

Ibenu copypaste berita2 zaman dulu buat apa? Berita begitu sudah tk terpakai waktu ini.ibenu copypaste apa yg hadi bewang ckp masa dlm pakatan dulu lagi baik.


_peminat hadi bewang_

Anonymous said...

Lanun Bugis + Wak Zahid Bangla + Datin Mah Bomoh + Hadi maka terkenalah malaysia negara rasuah di seluruh dunia.

Anonymous said...

UIIIIIIIII BMF, PERWAJA, BNM FX ZAMAN BILA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.

ANWAR IBRAHIM DULU CAKAP. AKU TAK RASA DIA BOHONG

Anonymous said...

HELLO PAN. KAO TAMBAH ELAUN SIKIT KAT SIBER TEROMPAH KAOOOO NI. DEBAT SIKIT DAH KALAH. USELESS NAD LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSER

Anonymous said...

PAS pis pus,UMNO @ UMNGOK,PANGLIMA BUGIS,ZAHID KOMIDI kesemua ini menyebabkan ekonomi negara kucar kacir dan rakyat rasa menderita.

Anonymous said...

Loooser kah kah kah Looser

Anonymous said...

Nasi kangkang keluaran Jiby dan Mah brada dipasaran sekarang.Untuk penyokong UMNO dan PAS anda dapat diskaun 50%.Kebaikan nasi kangkang ini ialah otak anda akan bertambah bijak,selalu terkenang akan betapa handsomenya Njib dan cantiknya Datin Romah .Tak caya,anda kena cuba untuk membuktikan kebenarannya.

Anonymous said...

Apabila terdengar nama PAS maka terhidulah bau hancing akibat selalu dikencing UMNO.Perkara ini tidaklah mengejutkan kerana PAS memang rela untuk terus dikencing UMNO. RUU355 membuktikan PAS dan UMNO saling memperbodohkan rakyat Malaysia.

Anonymous said...

Jom back to the story. Anwar dulu kata Che Det kes bmf perwaja mas bnm fx bagai. Kasi pulang balik laa itu duit. Unless hang kata Anwar n Kit Siang penipu

Anonymous said...

Anwar dulu petik anak Che Det kilang beer San Miguel bagai. Cepat broooooooooooo kalau ini tak benar maka Anwar tu penipu. Cepattttttttttttttttttt. kah kah kah

Anonymous said...

Macamana nak jadi PM, Hadi tak ada wawasan. Semuanya bergantung pada 40 kerusi yang di menangi nanti.

Hadi cuba nak jadi ahli akademik yang pakar dalam bahasa tetapi kepakaran Hadi ialah menguna ayat Quran.

Anonymous said...

Najib adalah calon Hadi untuk jadi PM malaysia.Semua tahu akan rasuah Najib rm 2.6b, syarikat berhutang seperti 1MDB yang kita tak tahu mana pergi duit yang dah dihutang,Tanah FELDA yang terjual dan akhirnnya dikembalikan semula,GST yang menyebabkan harga barang naik ,kes Altantuya,Dua kapal MAS jahanam di eranya dan banyak lagi musibah dan kebodohan dan salah guna kuasa pentadbirannya. Apakah anda tuli dan buta sehingga masih lagi mahu menyokong Najib dan Hadi.

Anonymous said...


yang special...

Di tabur dengan serbuk dedak yang di gaul dengan kelapa parut..

Anonymous said...

Sokong Hadi ok lagi..
yang pergi ikut sokong Najib... buat apa?

Sokong Hadi boleh juga masuk syurga, sokong Najib?

Anonymous said...


Duit masuk ke akaun sendiri boleh lah pulang balik.

Ini kawan Hadi yang jual tanah.

jual tak dapat duit.
ambik balik tanah pun tak bagi duit..

Mesti ada orang tengah atau orang yang nampak macam berkecuali yang punya angkara.

Anonymous said...


Mahathir dah minta maaf.
Anwar pun dah minta maaf.

Salah dan dosa mereka berdua dah selesai. Dah tak ada kena mengena dengan kau atau sesiapa yang masih hidup atau telah mati.

Anonymous said...

Dua ekor macai roket sibuk menjilat pemimpin kafir harbi yang terlibat dalam pelbagai skandal sambil menghina ulama Islam.

Bila dua ekor macai ini mati, eloklah panggil sifu banglo untuk menguruskan mayat mereka.

Anonymous said...

Wah barua roket takut sejarah membongkar skandal bossnya. Malu besar mana nak letak muka macai 3:18 pm. Jika Pakatan Wayang menang, matapelajaran Islam dan sejarah akam dihapuskan.

Anonymous said...

Macai dedak roket 3:21 pm,

Mana bukti? Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah.

Anonymous said...

Woi macai tunggangan sifu banglo 3:27 pm,

Mana bukti? Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah.

Parti Islam PAS tidak membuat dasar negara ini maka PAS tidak menyebabkan masalah ekonomi negara ini maka jelaslah macai roket ini berbohong.

Anonymous said...

Macai Pakatan Wayang mabuk air ketum menulis komen bodoh bertingkat pada masa macai sedang 'high'.

Anonymous said...

Woi cybertrooper 3:41 pm ternakan sifu banglo terketar lutut, simpanlah sedikit bodoh kamu itu, jangan dedahkan semua kebodohan berlapis kamu.

PAS bukan khadam UMNO. Bahkan PAS akan menentang Pakatan Wayang dan Be End dalam PRU. Ini membuktikan PAS tidak pernah dikencing oleh mana-mana pihak.

Sebaliknya parti kuali pimpinan Mike Selfie telah disamun dan dikencing oleh towkay dedaknya sendiri, jijah dan mahafiraun. Hancing di seluruh negara.

Cybertrooper ternakan parti kuali muka tembokkah?

Anonymous said...

Duit tu kasi pulang la broooo

Anonymous said...

Puak ph takut islam memerintah tu yg hari2 hentam pas.

Anonymous said...

PAS perjuangan Islam berlandaskan Al Quran Dan hadis..TAKBIRRR

Anonymous said...

Puak ph meracau cuba nak kaitkan pas dengan sekendel najib mcm2 meraka buat cerita fitnah tapi semua kena balik kat tun m sebab najib anak didikan tun m. Jadi banyakan lagi fitnah dan kami umat islam akan bersatu menentang kedua2 dan humban bn ganti negara islam.

Anonymous said...

Sibertrup ph ni sebenarnya dari bn jugak sebab sama2 nak humba pas.

Anonymous said...

Duit punya pasal tak kira duit arak.. nak minta pulang ke?

Kalau betul dia melabur. Orang melabur guna duit sendiri... tentu pelaburan itu duit dia sendiri.

Belum berkuasa dah zalim.


Anonymous said...

PAS dan UMNO sama saja umpama adik beradik berebut harta dari melanun,yang membezakannya hanya songkok hitam dan serban putih.Pemimpin Utama kata kerjasama dengan UMNO,pemimpin negeri kata tak kerjasama dengan UMNO,penyokong PAS diperbodohkan oleh pemimpin mereka.

Anonymous said...

Komen 7:58 ditulis oleh munafik penjaja fitnah. Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails