Saturday, December 23, 2017

Bongkar Lagi! K/Siang Bisu, Takut Israel Sekat Dana Pada DAP?


AIDCNews -22/12/17 –Pemimpin supremo DAP, Lim Kit Siang dilihat mengunci mulut isu Amerika Syarikat (AS) mengiktiraf Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel. Malah tinjauan di laman rasmi Ketua Ahli Parlimen DAP, blog.limkitsiang.com juga menunjukkan Penasihat DAP itu tidak membuat apa-apa ulasan mengenai isu tersebut.
“Dengar cerita Lim Kit Siang tak pergi perhimpunan Solidariti Baitulmaqdis hari ni..Maklum la dia takut tak dapat dana dari Israel untuk PRU14 ni.., ” ulas Mikhail Ivanovich dalam Facebook.
15 April lalu, Tan Khai Beng meminta pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) menyiasat sejauh manakah kebenaran maklumat diterimanya mendakwa Kit Siang mengetuai rombongan DAP melawat Israel.
“Baru-baru ini pemimpin DAP telah pergi ke Jordan dan Israel yang diketuai oleh Lim Kit Siang … Bolehkah PDRM siasat perkara ini?,” soalnya.
Khai Beng berkata pendedahan-pendedahan PAS berkenaan hubungan DAP dengan kuasa asing perlu diberi perhatian kerana PAS pernah bersama DAP dalam Pakatan Rakyat (PR) yang menjustifikasikan maklumat parti Islam itu adalah relevan.
“Pihak berkuasa yang berkaitan harus bertanyakan PAS dan DAP mengenai dakwaan ini.
“PAS telah bersama-sama dengan DAP selama lebih dari 6 tahun. PAS mempunyai lebih banyak maklumat mengenai pengkhianatan DAP ketika berkolaborasi dengan negara asing untuk campur tangan dalam politik Malaysia,”katanya.
Kenyataan Khai Beng itu merujuk kepada pendedahan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mendakwa DAP telah mengundang Amerika Syarikat dan negara-negara asing lain untuk campur tangan dalam urusan politik Malaysia.
Khai Beng turut melampirkan satu poster pendedahan Mohamed Razali Abd Rahman, bekas pegawai Khas Lim Guan Eng, berkaitan hubungan DAP dengan Israel.
Pendedahan Mohamed Razali yang dibuat sebelum PRU 13 itu dibangkitkan semula oleh Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, Dr Mohd Zuhdi Marzuki pada 29 Disember 2015.
Marah dengan pendedahan itu, Kit Siang berikrar untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap tokoh yang tidak dinamakan itu.
“Kita akan ambil tindakan undang-undang, ‘beliau’ perlu membayar harga yang tinggi kerana dakwaan tidak berasas dan melulu itu, di mahkamah,”kata Kit Siang dengan penuh semangat dalam satu Majlis Makan Malam Parti Amanah Negara Kelantan di Dewan Sivik Majlis Perbandaran Petaling Jaya (MBPJ), Selangor pada 1 Jan 2016.
Kit Siang tidak menamakan ‘beliau’ yang dimaksudkan itu tetapi portal pro DAP, Malaysiakini menamakan individu itu adalah Dr Mohd Zuhdi dan bukannya Mohamed Razali.
“Beliau (Kit Siang) menjangkakan peguam-peguam DAP akan memulakan tindakan undang-undang dalam tempoh sehari dua lagi,”lapor portal pro DAP itu.
Namun, sehingga ke hari ini tiada sebarang tindakan undang-undang diambil oleh Kit Siang terhadap Dr Mohd Zuhdi ataupun Mohamed Razali.
“Menurut pendedahan saudara Razali, bekas setiausaha DAP yang keluar parti, Tony Pua ni adalah ketua kepada think-tank DAP yang mempunyai keahlian utama seramai 7 orang. 5 Cina, satu Melayu satu India.
“Think-tank ni dapat latihan secara langsung daripada Mossad, badan perisikan Israel.
“Bukan saya yang kata, saudara Razali yang kata. Lim Kit Siang ada kata nak saman dulu, sampai sekarang senyap sahaja. Ikut kaedah PAN dan DAP, kalau tak saman kira betul lah. Mereka sendiri yang kata,” sindir Ezzat Shukri.
Lihat sebelum ini..

7 comments:

Anonymous said...

Memandangkan PAS adalah bekas rakan kongsi DAP maka PAS pun turut terlibat sama,begitu juga sekarang ni PAS cukup mesra dengan Najib sedangkan Trump kawan baik najib.Jadi kesimpulannya PAS adalah umpama biawak yang lidahnya bercabang,cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

Woi barua dedak roket 6:45pm simpanlah sedikit bodoh kamu itu, jangan dedahkan semua kebodohan kamu dengan menulis komen tahap longkang.

Cuba kamu tanya diri kamu mengapa parti Islam membatalkan kerjasama dengan kepala bapak parti kafir harbi roket.

Antaranya ialah parti ultra kiasu telah menghina dan memfitnah agama Islam dan menindas umat Islam di negeri yang diperintah oleh rejim roket.

Parti perkauman roket juga adalah barua dedak rejim pengganas IsraHell maka tidak hairanlah puak kafir harbi roket enggan mengutuk rejim pengganas IsraHell.

Parti PANdir yang menjadi khadam roket juga mempunyai lidah bercabang. Satu lidah berpura-pura kutuk IsraHell dan satu lidah lagi menjilat boss roket yang bererti menjilat IsraHell juga. Maklumlah pemimpin PANdir juga menerima dedak cap bintang 6 bucu IsraHell.

Anonymous said...

Lanun Bugis + Zahid Komidi + Bomoh Mah + Hj Hadi, maka terkenalah Malaysia sebagai negara rasuah di seluruh dunia.Akan tetapi penyokong PAS tidak tahu kerana mereka tuli,pekak dan bisu.

Anonymous said...

Dedak lemak manis tersedia untuk ahli dan pemimpin PAS khusus untuk PRU14 nanti tajaan Panglima Bugis dan UMNGOK,anda dikehendaki mendaptar nama di Ibu Pejabat UMNO.Cepat datang jangan tak datang nanti menyesal. kah..kah...kah........

Anonymous said...

Woi barua dedak 10:57 pm ternakan roket mana bukti? Mencipta pelbagai dakwaan karut untuk memfitnah TGHH dan jemaah parti Islam adalah bukti kejahatan parti kafir harbi roket.

Kita semua tahu rekod pemimpin-pemimpin parti adalah bersih dari rasuah dll.

Barua dedak ini berpura-pura lupa bahawa kepala bapak parti ultra kiasu roket sedang dibicarakan kerana rasuah banglo terlajak murah.

Anonymous said...

Wah macai 12:03pm ternakan parti kuali sedang gila meroyan selepas makan dedak yang menjadi kegemaran babi ternakan roket.

Anonymous said...

Pembetulan:

Kita semua mengetahui rekod pemimpin PAS adalah bersih dari rasuah dll.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails