Saturday, July 15, 2017

Cabaran Dedah Aurat B/K.Pegawai Operasi M/Mail Dikecam.


Terdahulu, bekas Ketua Pegawai Operasi Malay Mail EndieShazlie Akbar melalui akaun twitternya, menggesa agar lebih ramai wanita memberanikan diri untuk menanggalkan hijab.

KUALA LUMPUR: Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia Nuridah Mohd Salleh mengecam kenyataan bekas Ketua Pegawai Operasi Malay Mail, Endie Shazlie Akbar menggesa agar lebih ramai wanita memberanikan diri untuk menanggalkan hijab. 

Katanya, isu ini satu kebiadaban apatah lagi ia muncul daripada seorang muslim.
Ustazah Nuridah 

“Di sini kami melihat betapa hari ini agama Islam dipermainkan sewenang-wenangnya.”

“Justeru, kami menegaskan supaya beliau menarik balik kenyataan biadab tersebut dan kembalilah ke jalan yang benar. Pihak berwajib juga seharusnya mengambil tindakan sewajarnya demi menjaga hak agama rasmi sebagaimana termaktub dalam perlembagaan,” katanya dalam satu kenyataan.

Menurutnya, umat Islam mestilah memahami tuntutan menutup aurat yang diperintahkan oleh Allah SWT sejak dari kecil.

“Didikan awal seharusnya ditegaskan kepada semua supaya kefahaman mengenai kewajipan orang Islam difahami sebaiknya.”

“Banyak lagi dalil al-Quran dan hadis mengenai kewajipan menutup aurat,” tegasnya sambil menambah, perintah tersebut secara jelas dipermainkan oleh golongan ingkar.

Terdahulu, Shazlie Akbar melalui akaun twitternya, berkata “Trying to make this world a better place by urging girls to take off their tudung and #MakeFreeHairGreatAgain!” (mencuba menjadikan dunia ini sebagai tempat yang lebih baik dengan menggesa wanita untuk menanggalkan tudung mereka dan menjadikan rambut yang bebas tanpa hijab kembali hebat).

“Ini jelas melampaui batas seorang muslim.”

“Akhir kalam, kami berharap penerangan demi penerangan daripada semua pihak disebarluaskan bagi menangani isu ini berulang lagi. Tiada apa yang lebih baik dari seorang muslim itu selain menyampaikan kebenaran walaupun dengan sepotong ayat. Semoga kita semua tergolong dalam kalangan hamba-Nya yang taat dan beramal dengan perintah Allah SWT,” kata Nuridah lagi.
(Berita Daily Staff)
Lihat juga artikel ini...
Presiden PAS Wajar Jadi PM M'sia.


Imej yang berkaitan
Pihak kami sanggup pergi ke Sabah &Sarawak memberi maklumat lengkap mengenainya.

1 comment:

Anonymous said...

Malay Mail = Kumpulan Utusan = UMNO

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails