Thursday, August 11, 2016

Misi K/Umat Islam M'sia Di Bidang Sukan Terlaksana.. Wajar?


AKSI memukau daripada Pandelela (kiri) dan Jun Hoong dalam acara 10m platform seirama wanita awal pagi semalam yang menghadiahkan pingat perak buat kontinjen negara.

SUKAN

SKUAD terjun merealisasikan impian Malaysia apabila gandingan Pandelela Rinong dan Cheong Jun Hoong menyumbang pingat perak menerusi acara 10 meter (m) platform seirama wanita pada Sukan Olimpik Rio awal pagi semalam.
Walaupun bukan emas yang berjaya dijelmakan, namun kejayaan meraih perak itu merupakan sesuatu yang tidak diduga.
Acara terjun merupakan antara sukan yang menjadi sandaran untuk menyumbang pingat dan dua penerjun negara itu tampil bergaya untuk memenuhi impian besar itu.
Sebelum misi mereka bermula di Rio, hanya gangsa yang menjadi sasaran, tetapi gandingan Pandelela dan Jun Hoong telah mengubahnya menjadi perak.
Atlet terjun negara mula menjadi tumpuan selepas kejayaan Pandelela menyumbang pingat gangsa pada temasya yang sama di London empat tahun lalu.
Kejayaan yang di luar dugaan itu kini telah memberi keyakinan kepada dua penerjun negara itu yang akan beraksi dalam acara individu selepas ini.
Jun Hoong akan beraksi dalam acara 3m papan anjal wanita pada Sabtu ini dan dia perlu menghuni lapan kelompok terbaik pada pusingan kelayakan jika mahu beraksi di final.
Pandelela pula akan turun dalam acara 10m platform wanita bersama Nur Dhabitah Sabri pada 17 Ogos nanti.
Walaupun sudah melakar kejayaan luar biasa dalam acara 10m platform seirama, Pandelela enggan mendedahkan impiannya dalam acara individu.
“Saya hanya mahu lakukan yang terbaik dan tidak mahu fikirkan tentang penyudahnya. Tetapi kalau boleh, saya mahu mengulangi kejayaan hari ini (semalam). Begitupun saya perlu fokus untuk menempatkan diri dalam lapan kelompok terbaik kerana hanya lapan peserta sahaja akan layak ke final,” jelas Pandelela.
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Itulah bukti Malaysia negara sekular.. Dalam mengejar pingat dan bintang di bumi, kerajaan lupa arahan atau peraturan agama dari langit yang menjamin kebahagiaan di dunia dan akhirat. Bukannya di dunia ini sahaja tiada kena dengan akhirat, seperti arahan sekularisme.

6 comments:

Anonymous said...

Sukan Telematch ala ala Mat Sabu


Acara Selfie Amoy Langgar Dada
Selfie amoy langgar dada. Sapa lama boleh tahan dia menang


Acara Lontar Mikrofon
Lontaran mikrofon paling jauh atas pentas sambil menjerit 'MARI KITA LAWANNNNNNNNN'. Sapa paling jauh dia menang

Bila Menang pula ada Sambutan Pula


http://www.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”

BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

Sukan Telematch ala ala PANsiden PAN


Acara Selfie Amoy Langgar Dada

Acara Lontar Mikrofon

Dont worry LBGT tidak akan di anak tirikan

http://www.ismaweb.net/2014/07/dr-mujahid-penghalang-atau-pembela-lgbt/

Dr Mujahid: Penghalang atau pembela LGBT?

Datuk Dr Mujahid,

Tidak mengiktiraf sesuatu kelompok tetapi melindungi hak kelompok berkenaan? Tidakkah pelik bin ajaib bunyinya. Apakah erti tidak diiktiraf? Bukankah ia bererti bercanggah dengan peraturan negara? LGBT tidak diiktiraf di Malaysia. Mengamalkan LGBT adalah salah di sisi undang-undang Malaysia. Pengamal LGBT ialah pesalah. Lalu bagaimana mungkin pesalah LBGT boleh hidup aman dengan mengamalkan LGBT dan bekerja di Malaysia? Malah, dijamin haknya untuk bekerja serta tidak boleh didiskriminasikan dalam pekerjaan?


Rang Undang-undang Keharmonian Nasional dan Rekonsiliasi untuk melindungi hak golongan LGBT untuk tidak didiskriminasikan dalam bidang pekerjaan adalah tidak perlu kerana kewujudan golongan LGBT itu sendiri adalah tidak perlu, malah mengamalkan LGBT adalah tidak dibenarkan di sisi undang-undang negara.

“Ia (LGBT) duduk di bawah gender dan kita tidak boleh mendiskriminasikan seseorang itu atas asas jantina. Dalam jantina itu kita sebut orientasi seksual antara lainnya,” kata Dr Mujahid lagi.

Kita bersetuju bahawa tidak boleh melakukan diskriminasi berdasarkan jantina tetapi kita bertanya di bawah gender apakah dan dalam jantina apakah terletaknya orientasi seksual LGBT? Lelaki atau perempuan? Atau ada jantina lain di sisi Dr Mujahid? Ia adalah rahsia yang terbuka bahawa LGBT bukanlah jantina. Lelaki dan perempuan ialah jantina tetapi LGBT bukan jantina. LGBT tidak lain hanyalah perlakuan sumbang yang didasarkan oleh kemahuan hawa nafsu manusia semata. Lalu mengapa ada kumpulan bersungguh-sungguh berjuang agar masyarakat dunia menerima dan mengiktiraf LGBT sebagai jantina selain lelaki dan perempuan? Tidak lain hanyalah untuk menghalalkan kemahuan nafsu serakah mereka sahaja agar tidak lagi menjadi kesalahan di sisi undang-undang dan tidak lagi dipandang jelek oleh masyarakat yang bertamadun.

Sebagai pejuang Islam rahmatan lil ‘alamin yang gigih berdialog dengan orang bukan Islam, Dr Mujahid sepatutnya telah lama jelas perbezaan antara sibghah Allah (acuan Islam) dengan acuan Barat, antara hak asasi manusia tajaan Barat yang kafir dengan hak asasi manusia yang telah digariskan sendiri oleh Allah swt dan antara pandangan alam Barat dengan pandangan alam Islam. Manusia kafir mencorakkan hak asasi manusia berdasarkan logik akal semata tetapi manusia muslim mencorakkan hak asasi manusia berdasarkan wahyu Ilahi.

Kita sangat berharap agar Datuk Dr Mujahid jangan mudah terpengaruh dengan idea-idea Barat yang jelas bertentangan dengan Islam. LGBT sebagai satu jantina atau LGBT duduk di bawah kategori jantina ialah idea Barat. Ada sebab kenapa idea itu diasaskan dan diperjuangkan. Idea itu ternyata sekali bertentangan dengan Islam. Lalu kenapa Dr Mujahid sebagai seorang Islam malah seorang pejuang Islam sejati mesti menerima idea Barat yang bertentangan dengan Islam?


Dr Mujahid sebagai seorang tokoh Islam yang hebat jangan terlalu lurus bendul menghadapi pencatur-pencatur agenda Barat yang jelas bertentangan Islam. Islam menyuruh kita bertoleransi dengan orang bukan Islam tetapi Islam tidak menyuruh kita menggadaikan prinsip dengan memaksa diri kita untuk menerima kebatilan yang kita tahu ia adalah batil dan salah di sisi Islam.

Anonymous said...

Macai macai Mat Sabu dan Mujahid pula boleh masuk acara membebel dekat wartawan sambil jari tunjuk ke siling. Haaaaaaaaaaaaaaaa ini diaaaaaaaaa dlm youtube pun ada.


https://www.youtube.com/watch?v=yv00rkMo26w

Kasi tengok ini link wokey

Anonymous said...

Satu lagi acara adalah lompat katak untuk melestari kepimpinan PAN yang mahir lompat katak

Contohnya
ANNUAR TAHIR dan Saari Sungip
Dulu Keadilan chow masuk PAS keluar PAS masuk PAN.

Walaupun umur dah lanjut. Lompat2 masih menjadi idaman. Cuma kecewa sebab Ibrahim Ali masih champion

Anonymous said...

Ahli 2. Pas. Dipelawa. Ambil. Bahagian. Dalam. Pertandingin. Lumba lari memakai jubah. Utk. Kawasan. Asia. Tenggara.....

Ahli 2. Pas. Akan. Bertanding. Dengan. Puak. Taliban , al qaida , isis , daesh , dan. Boko. Haram. Yg mengwakili. Benua. Afrika.....

Pertandingan. Ini. Akan. Di. Adakan. Kota. Alippo. Di syria......dan. pemenangnya
Akan. Mendapat. 3. Orang. Hamba. Seks. Berserta. Mesin gun. Dan. 10. Butir bom tangan............

Ahli 2. Pas. Yg. Berminat. Sila. Berhubung. Dengan p.a tuang. Penis. Yg. Sehat.....!!!

Anonymous said...

Ibnu Hasyim selalu berbicara tentang hukum halal dan haram.Tetapi perangainya selalu mengeluarkan foto bogel dan seksi amat bertentangan dengan apa yang di ucapkannya.Inilah perangai Lebai Pas yang hanya nampak keburukan orang lain.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails