Sunday, August 07, 2016

Lagi Kecoh Bolasepak, Jurukamera Diserang, Kamera Dicuri


jurukamera diserang penyokong jdt
SUKAN
IPOH – Jurugambar New Strait Times Press (NSTP) Supian Ahmad, cedera di muka dan tangan selepas diserang penyokong bola sepak Johor Darul Takzim (Johor DT) selepas tamat perlawanan bola sepak saingan Liga Super di Stadium Perak, malam tadi.

Selain mengalami kecederaan, kamera jenis Canon 1DX yang digunakan oleh mangsa sewaktu bertugas dianggarkan bernilai lebih RM30,000 turut hilang dicuri penyokong pasukan terbabit.

Kejadian berlaku apabila penyokong Johor DT diarahkan oleh pihak Unit Simpanan Persekutuan (FRU) dan polis untuk masuk ke tengah padang selepas tercetus pergaduhan antara penyokong kedua-dua pasukan sebelum itu.

Menurut Supian, 36, segelintir penyokong Johor DT bertindak menyerbu ke arah jurukamera yang berada di belakang pintu gol.

“Pada mulanya, salah seorang daripada mereka menarik saya sehingga jatuh dan memukul bahagian muka sebelum memijak belakang leher.

“Saya tidak sempat untuk mengelak serangannya.

“Ketika itu, saya menyedari kamera dan lensa sudah tiada,” katanya ketika ditemui pemberita sebentar tadi.

Insiden tersebut menyebabkan kedua-dua mata dan leher Supian bengkak.

Jelasnya, dia mengesyaki penyokong yang menyerangnya itu berada dalam pengaruh alkohol berikutan bau daripada mulut salah seorang daripada mereka yang menyerangnya. – BH

3 comments:

Anonymous said...

Bagaimana orang nak hormat bangsa Melayu jika segelintir dari mereka berkelakuan seperti manusia zaman batu bergaduh sama sendiri kerana bola? Minum arak sambil menonton bola menunjukkan peminum arak adalah fasiq ! Amat memalukan !

Anonymous said...

Puteri UMNU gila berjoget hiburan hedonistik berlandaskan nafsu serakah di hadapan pemimpin-pemimpin UMNU. Dahulu mereka gila berjoget tarian zumba dan poco-poco yang telah diharamkan oleh mufti-mufti. Sekarang mereka berjoget gelek power di hadapan pemimpin-pemimpin jantan UMNU yang boleh merangsang nafsu serakah jantan ke arah zina.

Soalan: Bagaimana wanita yang lengkap menutup aurat menari dikhalayak ramai?

Jawapan: Berdasarkan mazhab Syafie jelas ianya haram kerana ia terdapat gerakan lemah gemalai dan menggerakkan anggota yang menimbulkan fitnah seperti punggung.

Jabir ibn Abdillah r.a.a meriwayatkan, bahawa Rasulullah s.a.w. berkata kepada Ka'ab ibn 'Ajrah, "Semoga Allah melindunginya dari kepemimpinan orang bodoh, wahai Kaab. "Ka'ab lantas bertanya," Apakah yang dimaksudkan kepemimpinan orang-orang bodoh, wahai Rasulullah? "Nabi menjawab," Sepeninggalanku nanti, akan muncul para pemimpin yang tidak mengikuti petunjukku dan tidak pula mengambil sunnah-sunnahku. Barangsiapa membenarkan kedustaan ​​mereka serta menyokong kezaliman mereka, maka mereka itu bukan termasuk golonganku dan aku pun bukan bagian dari mereka. Mereka tidak akan dapat mendekati telagaku. Barangsiapa tidak membenarkan kedustaan ​​mereka dan tidak emndukung kezaliman mereka, maka mereka termasuk golonganku dan aku pun merupakan sebahagian dari mereka, dan mereka akan mendapat bahagian dari telagaku. Wahai Ka'ab ibn 'Ajrah, puasa adalah perisai, sedekah dapat menghapuskan kesalahan, dan solat merupakan kedekatan atau manual. Wahai Ka'ab ibn 'Ajrah, daging yang tumbuh dari barang haram tidak akan masuk syurga, dan neraka lebih utama untuknya. Wahai Ka'ab ibn 'Ajrah, manusia ada dua, ada yang menyerahkan jiwanya (kepada Allah) dan ada yang membiarkannya atau membinasakannya. "(HR. Ahmad dan Bazzar)

Puteri UMNU dan pemimpin UMNU tidak layak menjadi pemimpin umat Islam.

Anonymous said...

Mengapa ustaz dan ustazah dan ulama UMNO berdiam diri sebelum, semasa dan selepas Puteri UMNU gila berjoget poco-poco, zumba dan gelek power di hadapan pemimpin-pemimpin jantan UMNO?

Adakah mereka tidak takut pada Allah dan siksaanNya yang amat pedih? Adakah mereka sudah lupa tentang Hari Pembalasan? Ingatlah pangkat, pengaruh dan kemewahan mereka tidak boleh dibawa ke kubur!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails