Monday, June 27, 2016

Tengah Malam Tadi, Kampung Ini Dibakar… Mengapa?

bakar
Kebakaran malam tadi..

Kawasan Muara Baru, Penjaringan, Jakarta Utara kembali dilanda kebakaran pada Senin (27/6/2016) sekiranya pukul 00.35 WIB. Kali ini, api mengamuk di penempatan penduduk Kampung Tembok Bolong.

Setiausaha Masjid Jami Kramat Luar Batang, Daeng Mansur Amin berkata, kebakaran tersebut berdekatan dengan Pangsapuri Pluit Sea.

"Kebakaran di rumah warga yang terletak di samping Pangsapuri Pluit Sea View di seberang Kampung Luar Batang, Muara Baru," kata Mansur kepada wartawan, Senin (27/6/2016).
Seorang anak duduk di sisa pondasi sebuah rumah setelah terjadi kebakaran di kawasan Muara Baru, Penjaringan, Jakarta Utara, Sabtu (28/6/20114). Kebakaran yang belum diketahui penyebabnya itu mengakibatkan ratusan rumah habis terbakar.


Pernah terbakar sebelumnya..


Suasana permukiman warga di Luar Batang, Penjaringan, Jakarta Utara, Kamis (31/3/2016). Pemerintah Provinsi DKI Jakarta akan memulai penertiban rumah warga mendatang.

Kawasan Penjaringan, Jakarta Utara bukan kali ini saja terjadi kebakaran. Sebelum peristiwa tersebut kembali terjadi di dekat Masjid Laur Batang.


Hingga berita ini diturunkan, belum diketahui apa penyebab kebakaran tersebut. Sementara unit Suku Dinas Kebakaran Jakarta Utara belum dapat dihubungi. (IH/Eramuslim)

4 comments:

Anonymous said...

La dekat Jakarta bukan dekat Penang.

Anonymous said...

GUAN ENG ANGGAP ISTILAH "KAFIR HARBI" TU "GANAS"!!!

POSTED BY SEMUT HITAM ON ISNIN, JUN 27, 2016 WITH NO COMMENTS SO FAR
Heh! Mudah betul tercuitnya Si Ketua Menteri Pulau Pinang ni bila parti dia dilabelkan sebagai 'Kafir Harbi' oleh Mufti Negeri Pahang sebelum ini. Pandai pulak dia meroyan ye? Ingatkan takde perasaan.

Kata Si Guan Eng, kenyataan yang diluahkan oleh Mufti Pahang itu terhadap partinya dianggap sebagai keterlaluan dan ianya tidak wajar diluahkan serta disifatkan sebagai 'Ganas'.
"Perkataan yang begitu ganas ini tidak harus keluar daripada mulut seorang mufti yang kedudukan begitu tinggi dan mulia. Ini macam cakap bahawa minta bunuh orang, sama tahapnya," katanya.
Baru orang gelar parti dia sebagai Kafir Harbi pun Si Guan Eng tu dah anggap ianya Ganas ke? Faham ke dia apa yang dimaksudkan dengan istilah 'Kafir Harbi' tu menurut pandangan Islam?

Kalau dibaca dari takrifan atau terjemahan kepada maksud istilah tersebut, ianya merujuk kepada pihak yang menentang Islam secara terbuka sama ada melalui perlaksanaan atau pun dasar.

Yang kita herannya, bila istilah itu digunakan oleh Mufti Pahang, Si Guan Eng tu anggap ianya 'Ganas'. Tapi bila PAS melabelkan DAPigs dengan gelaran tersebut, dia tak anggap 'Ganas' pulak?

Walhal PAS sebelum ini pun pernah juga melabelkan DAPigs sebagai sebuah parti yang bukan sahaja menentang Islam, malah pendekatan parti itu terhadap Islam juga boleh dianggap prejudis.

Tapi, kenapa DAPigs masih boleh pulak menerima PAS dan menjalinkan kerjasama Politik dengan parti itu dalam Pakatan Haramjadah tu bagi menghadapi Barisan Nasional sebelum ini?

Dek kerana nak mencari sokongan dan mempergunakan PAS sebagai kuda tunggangan mereka, maka DAPigs boleh buat pejam mata je dengan label yang telah diberikan oleh parti itu.

Tidakkah itu membuktikan bahawa DAPigs ni hanya sebuah parti yang suka mempergunakan orang lain demi untuk memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri?

Apa yang pasti, sehingga ke hari ini, DAPigs tidak menunjukkan sebarang kecenderungan untuk membuktikan bahawa parti itu tidak memusuhi Islam. Tapi sebaliknya, parti itu berterusan memusuhi PAS dan UMNO yang didominasi oleh umat Islam!!!


Anonymous said...

Ini Kisah Terbakar. Hati yg terbakar

http://www.ismaweb.net/2016/06/kenapa-dap-yang-dibela/

Kenapa DAP yang dibela?


DAP ANTI ISLAMDAP ke MCA ke atau lain semuanya sama je. Mereka berada dalam millah wahidah atau ikatan yang satu.

Mereka menentang pelaksanaan hudud walaupun hanya untuk rakyat Melayu Islam Kelantan sahaja. Itupun nama je hudud.

Hukuman tidaklah sebagaimana hukum asal dalam Syariat Islam. Cuma penambahbaikan pelaksanaan sahaja.

Mereka menentang hudud bukan kerana hudud tetapi kerana hudud ada kaitan dengan syariat Islam. Kesimpulannya mereka menentang apa yang ada kaitan dengan syariat Islam.

Apabila laksanakan hudud walaupun tidak sepenuhnya, bermakna sesebuah negara atau negeri tersebut sudah ada ciri-ciri negara Islam.

Berbeza dengan sistem ekonomi Islam atau ringkasnya Sistem Perbankan Islam. Sistem ekonomi tidak dikira sebagai ciri-ciri negara Islam.

Ini yang DAP dan MCA serta mereka yang seangkatan dengannya tidak mahu. Mereka tidak mahu Malaysia atau mana-mana negeri dalam Malaysia boleh digelar sebagai negara atau negeri Islam. Mereka mahu Malaysia adalah negara sekular. Mereka tidak mahu satu juzuk daripada bumi Malaysia boleh digelarkan sebagai negeri Islam kerana ada undang-undangnya dinamakan Hudud.

Tapi malangnya ada NGO dan parti-parti Melayu Islam menyokong mereka. Mereka bukan sahaja menyokong bahkan mengutarakan hujah kenapa perlu menolak hudud di Kelantan.

Beberapa parti Melayu dan NGO Islam bergandingan dengan parti bangsa Cina dan India menolak hudud di Kelantan dengan hujah yang sama. Identiti DAP dari dulu hingga sekarang tidak pernah berubah dasar perjuangan mereka. Cuma parti Melayu sahaja yang silih berganti memujanya dan mendampinginya dengan pelbagai gelaran yang diberi.

DAP pernah diberi gelaran sebagai rakan Tahaluf Siasi untuk beberapa tempoh. Akhirnya berpisah juga. Cuma yang terkini tidak ditonjolkan sangat istilah Tahaluf Siasi. Mungkin lebih kepada istilah dakwah maka diistilahkan sebagai target dakwah dengan hikmah kerana mereka tidak memahami Islam. Gelaran ini mungkin untuk dalaman sahaja. Secara rasmi DAP adalah rakan Tahaluf Siasi.

Umat masih menunggu sehingga bila mereka boleh bertahaluf. Natijahnya antara dua sahaja. Samada mereka akan berpisah pada satu ketika nanti setelah sedar ianya tidak menguntungkan Islam atau mereka tanpa disedari banyak menggadaikan asas dakwah dan syariat Islam demi kerjasama politik yang tidak jelas hala tujunya tetapi masih mendakwa mereka mengamalkan prinsip dakwah bilhikmah.

Mereka masih merasakan DAP adalah rakan seperjuangan untuk menegakkan Islam di Malaysia. Setakat ini tiada parti Melayu Islam yang boleh kekal dengan DAP.

Kalau parti atau NGO terkini boleh kekal dengan DAP, agaknya apa yang akan terjadi kepada NGO atau parti Melayu tersebut. Sama ada berlaku proses pencairan fikrah atau luntur identiti kerana DAP tetap dengan agenda asal mereka dari dulu hingga sekarang. Siapa ingin bersamanya mesti menerima ideologinya.

Siapa DAP? DAP ada wakil dalam IFC. Antara tuntutan IFC ialah kebebasan murtad untuk orang Islam. Bebas kahwin antara orang Islam dengan kafir tanpa perlu menukar agama.

DAP ada dalam COMANGO. COMANGO menuntut seks songsang. Dan banyak lagi tuntutan DAP secara langsung atau di belakang tabir tetapi menjadi kebanggaan beberapa NGO Islam dan parti Melayu Islam.

Adakah DAP akan luntur atau parti Melayu yang bersamanya akan hilang maruah dan identiti?

Ustaz Sharipudin bin Ab Kadir
YDP Isma Pasir Puteh
Merangkap
YDP Majlis Syura Isma

Anonymous said...

Nasib u guys la PAN Al Khadam

Orang nak raya pi tengok anak bulan
PAN nak raya bukan tengok anak bulan tapi tengok roket kat atas bumbung rumah terlajak murahhhhhhh Penang Mareiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Jesse Labu
Keadilan N9ers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails