Wednesday, June 29, 2016

Lim Guan Eng Ditangkap SPRM Selepas Mesyuarat Exco?

GEORGE TOWN – Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dilaporkan ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) susulan skandal banglo ‘murah’ yang dimilikinya di Jalan Pinhorn di sini.

Setiausaha Agung DAP itu dikatakan ditahan oleh beberapa pegawai SPRM selepas beliau selesai mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri tersebut di pejabat beliau di Kompleks Tun Abdul Razak di sini petang ini.
Terdahulu sebelah pagi, pejabat SPRM Pulau Pinang di Jalan Sultan Ahmad Shah di sini menjadi tumpuan ramai wartawan ekoran tersebar khabar angin menyatakan Guan Eng menerima saman untuk menghadiri mahkamah.
Namun peguam beliau, RSN Rayer dalam kiriman mesej menerusi aplikasi WhatsApp menafikan berita itu konon SPRM menyerahkan saman terhadap Guan Eng untuk menghadiri perbicaraan kes banglo kontroversi tersebut.
Pada 25 Mei lalu, SPRM dalam satu kenyataan mengesahkan telah melengkapkan kertas siasatan terhadap skandal pembelian banglo harga diskaun itu dan menyerahkan kepada Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali.

Lapor  Mynewshub.cc

4 comments:

Anonymous said...

Kes Guan Eng di Melaka berulang yang buat onak bebas bersuara yang hendak membetulkan keadaan bakal dicari jalan untuk dihantar kepenjara itulah politik di malaysia yang pemimpin melayu gila kuasa.

Anonymous said...

Bila cina berkuasa pun samo je.. lagi teruk agaknya.. berapa bnyak penempatan melayu dihalau.. kalau dah nama politik perkauman mmg sampai mampos ko kena tindas.. jd ketua menteri boleh pulak beli rumah murah2.. kalau nk murah buat rumah kt dlm hutan belantara.. kah kah kah

Anonymous said...

Anon 6:00 PM,

(1) Pemimpin-pemimpin kafir telah menghina dan menentang ajaran Islam dan hukum Allah yang bererti pemimpin-pemimpin kafir telah melanggar Perlembagaan Persekutuan. Ini bererti pemimpin-pemimpin kafir dan orang kafir sebagai penduduk minoriti tidak menghormati hak umat Islam yang menjadi penduduk majoriti negara ini sedangkan Perlembagaan Persekutuan telah jelas manyatakan Islam sebagai agama persekutuan !

(2) Siapa gila kuasa? Orang yang terlibat dengan skandal banglo terlajak murah, skandal tanah manggis, skandal kos kertas kerja projek yang terlampau tinggi, skandal laluan basikal, skandal merobohkan berpuluh kampung Melayu, skandal hak milik tanah 999 tahun, skandal melindungi peniaga dan penempatan haram, menjual tanah kepada Singapura tanpa membabitkan sebarang bayaran tunai, skandal menjual tanah kerajaan dari 2011-2014, skandal kroni dll.

Anonymous said...

Kahkahkah.. padan muke cina lidah keling dah kena tangkap kahkahkah. Macamana lar anak kesayangan dia Pan kuali kayu, nasib ko la labu...muahahaha...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails