Saturday, February 06, 2016

Kisah Seorang Penzina, Dihukum 'Rajam' Di Sana'a (Mahkamah Syariah Al-Qaeda).

Kisah menggetarkan hati dari seorang yang dihukum 'rajam' oleh Mahkamah Syariah Al-Qaeda....

SEORANG lelaki muhson (sudah mempunyai isteri) kelihatan tergopoh-gopoh melakukan perjalanan atau safar dari kota Sana'a (ibukota Yaman) ke bandar Mukalla demi mencari hukum Syariat yang telah ditegakkan di sebahagian dari wilayah Yaman.

Ia datang dengan harapan dirinya dapat "disucikan" dari perbuatan keji zina yang telah diperbuatnya. Lebih dari sekali ia datang ke Qadhi Hakim Ansharu Syariah (AQAP) di Mukalla agar ditegakkan hadd rejam terhadap dirinya. 

Apabila hari hukuman rejam itu tiba, ia telah menghatamkan Al-Quran, berpuasa dan dihukum rejam pada hari itu juga dengan harapan dapat berbuka (ifthar) di sisi Allah SWT.

Diantara kaum Muslimin yang hadir untuk mengiringi hukuman hadd rejam itu ada yang bersedih bahkan menangis terharu.. dengan dieksekusinya seorang yang mempunyai kejujuran tinggi terhadap Rabbnya itu.

Semoga Allah menerima taubat lelaki itu ... Ini adalah suatu pemandangan yang amat jarang berlaku di zaman ini ... Ya Allah tegakkanlah selalu hukum Syariat ini ...

Sebelum ia dihukum rejam -dengan pengakuannya -, ia sempat berkata, 

  • "aku ingin menikmati hukum rejam ini, sebagaimana aku telah menikmati perbuatan zina."
Kisah ini berlaku beberapa hari yang lalu di kota Mukalla, sebuah daerah di Negara Yaman yang kini telah dikuasai oleh Mujahidin Al-Qaeda Semenanjung Arab (AQAP). Diambil dari channel Telegram Akhbaarul Muslimin, iaitu tentang seorang Muslim yang mengakui dirinya sebagai penzina dan ingin ditegakkan hadd rejam terhadapnya.


Sebuah kumpulan Mujahidin ada kaitan dengan Al Qaeda di kota pelabuhan Mukalla ..

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ini adalah pemandangan yang benar-benar memeranjatkan. Alangkah besar dan hebatnya kejujuran taubatnya kepada Allah!

Semoga Allah SWT menerima taubatnya, sebagaimana taubat seorang wanita dari suku Azdi dalam sejarah Islam, yang menyerahkan dirinya kepada Nabi untuk dihukum kerana melakukan perbuatan zina. 
  • Sehingga Rasulullah SAW bersabda, "Ia (wanita itu) telah melakukan taubat dengan taubat yang apabila dibagikan kepada 70 penduduk Madinah, nescaya mereka semua akan mendapat bahagian ... (HR. Muslim)
Ia juga mengingatkan kita pada kisah seorang lelaki bernama Maiz yang hidup pada zaman Sahabat RA. Ia mengaku telah berzina dengan sengaja beberapa kali pengakuan dan akhirnya Rasulullah SAW memerintahkan agar ia dihukum rajam.


Walaupun Maiz menanggung dosa besar zina, ia tak mahu putus asa dari ampunan Allah dan akhirnya memilih untuk mengakui perbuatannya di hadapan Rasulullah SAW. Dan Allah SAW menerima taubatnya. 

Bolehkah taubat begini berlaku ke atas umat Islam di Malaysia, yang tidak melaksanakan perundangan Islam? Sedih sungguh bila umat Islam tidak mampu melaksanakan Islam di negaranya sendiri.. Apa lagi di negara orang lain? 

Sedangkan orang bukan Islam mampu memaksa perundangan mereka ke atas negara umat Islam, samada secara langsung atau tidak langsung! Contohnya sistem perundangan Lord Ried dipaksakan ke atas penduduk Malaysia, sekarang ini. Inilah yang diperjuangkan oleh UMNO dan parti-parti sekular yang lain. (IH)

2 comments:

Anonymous said...

Perempuan yang berzina dan laki-laki yang berzina, maka deralah tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali dera, dan janganlah belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk (menjalankan) agama Allah, jika kamu beriman kepada Allah, dan hari akhirat, dan hendaklah (pelaksanaan) hukuman mereka disaksikan oleh sekumpulan dari orang-orang yang beriman.

Laki-laki yang berzina tidak mengawini melainkan perempuan yang berzina, atau perempuan yang musyrik; dan perempuan yang berzina tidak dikawini melainkan oleh laki-laki yang berzina atau laki-laki musyrik, dan yang demikian itu diharamkan atas orang-orang yang mukmin.

Dan orang-orang yang menuduh wanita-wanita yang baik-baik (berbuat zina) dan mereka tidak mendatangkan empat orang saksi, maka deralah mereka (yang menuduh itu) delapan puluh kali dera, dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya. Dan mereka itulah orang-orang yang fasik.

Allah cipta manusia Allah lebih maha mengetahui akan perangai buruk manusia
sebab tu diperintahkan hukum untuk penzina denagn hukuman yang menggerunkan
manusia.
apa guna sembah Allah lepas tu sanggah hukum Allah

Anonymous said...

Ya admin ....... hairan bagaimana hukum negara lain boleh tertegak di negara2 Islam dgn mendapat sokongan padu rakyat2nya termasuklah yg mendakwa sbg muslim serta mereka selesa dgnnya dan jika ada golongan yg ingin membetulkannya semula dgn undang2 Ilahi maka muncul para pendokong hukum common law serta org2 yg bersimpati dgn pendokong2 tersebut utk mempertahankan status quo undang2 negara ini dgn alasan ia undang2 yg telah diamalkan sejak berzaman dan mrk belum bersedia dgn hukum islam sama seperti ketika nabi berdakwah kpd golongan musyrikin yg mengatakan sembahan mereka adalah sembahan nenek moyang dan mrk tak bersedia utk menerima ajaran tuhan ........... sedihnya melihat umat islam kini !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails