Saturday, February 06, 2016

8% Dividen T/Haji: Imbohan Rafizi RM32,000, Siapa Tertipu?

sangkakalajari9 – Apabila Lembaga Tabung Haji mengeluarkan kenyataan bahawa mereka akan memberikan dividen sebanyak 8 peratus pada tahun ini, ramai yang berputih mata kerana telah mengeluarkan simpanan mereka selama ni.
Rafizi yang selama ni bijak memainkan peranan dalam menjatuhkan kredibiliti Badan Berkanun, anak syarikat malah kerajaan sendiri berjaya menipu beberapa orang hingga mereka terkebil kebil melihat para penyimpan dalam Tabung Haji memperolehi dividen.
Diam tak diam, Rafizi sendiri mempunyai deposit bernilai lebih 400 ribu dalam Tabung Haji dan sudah pasti imbuhan sebanyak lebih 32 ribu diperolehi tahun ini sahaja.

28 comments:

mohd shahran said...

macai pas haram jadah... walaupun sekiranya betul adalah hak dia memperjuangkan nasib pemegang syer .. kalau dia macam macai pas atau ulamak2 pas. dia akan diam sebab dapat 32k tapi tetap lantang memperjuangkan hak penyimpan yang terdiri daripada golongan marhaen. PAS BETUL2 CELAK DAN HARAM JADAH

mohd shahran said...

MACAM KES BALAK GOLONGAN ULAMAK YANG BERTARAF PUKIMAK SENYAP SEBAB DAH MAKAN KENYANG HABUAN. INI SIBUK MULUT BERCAKAP TENTANG ISLAM? HAK PTUUUIII

Ali said...

Harap kan pas melepas la...

Anonymous said...

dok nak cari kesalahan Rafizi hi hii.. anu/ibnu nak kulomm anu umno kaa?? ..hi

Anonymous said...

Walaun unta. Pas marah rafizi. Henti kawan dgn pkr laa. Ini exco sgor mauu. Haprakk wala unta pas chai. Glc ribu2 mauu. Fuluss mauu maa. Nanti mau makang benda???

Anonymous said...

Yg penting, bila nak pakai, duit boleh keluar.

Anonymous said...

Alhamdulillah nasib baik dah kluar... kalau tak dapat 5% je.... labur kat koperasi sekolah pun boleh dapat 10%,...

Anonymous said...

Kesalahan fakta bukannya rm32000. 5% atas rm400,000 dan 3% atas rm9980. Dapat dividen dalam rm20,300.berdosa ibnu hasyim sebarkan fakta yg salah

Anonymous said...

Golongan sesat dan munafik merasa amat benci terhadap ulama-ulama Islam sejak zaman Nabi Muhammad s.a.w. maka tidak hairanlah hari ini kita masih membaca komen-komen golongan sesat dan munafik yang menfitnah dan menghina ulama-ulama Islam yang sentiasa membimbing manusia ke jalan yang lurus. Sepatutnya kita orang Islam menghormati ulama-ulama Islam sebagai pewaris Nabi.

Apabila golongan sesat dan munafik ini mati, mungkin keluarga mereka akan meminta ustaz atau ulama untuk menguruskan jenazah mereka. Bukankah lebih baik keluarga mereka meminta sami, paderi, atau rabbi untuk menguruskan mayat mereka di jirat China kerana mereka amat membenci ulama Islam?

Anonymous said...

Jika Tabung Aziz lingkup, wang RM400 ribu hangus !

Anonymous said...

hanya golongan sesat lagi munafiq akan wala kpd lebai maki hamun fitnah pil kuda barua broker dan tengok cite porno. yg bestnya ialah dia kutuk kapir cina DAP yg tolong byr kerja maksiat dia!

hanya golongan sesat lagi munafiq yg tidak dpt membezakan ulama pewaris Nabi saw dgn ulama (suk) pewaris iblis laknatullah.

dizmn bani umayah tdpt ramai ulama yg tak boleh menghalang khalifah zalim dr membunuh darah Rasulullah saw. adakah ulama2 ini pewaris Nabi saw walhal mrk gagal atau tak peduli kezaliman yg dilakukan oleh penguasa zalim thdp keluar Rasul-Nya?

hanya golongan sesat lagi munafiq akan mengambil lebai maki hamun rembat balak rasuah dan hubud dunya utk mengendalikkan jenazah mrk dan sdr2 mrk.

bodohlah kalau korg sokong hadi yg sedondon dgn najib...

Anonymous said...

aNON February 6, 2016 at 2:58 PM,

cHECK BETUL-BETUL BAGI HABIS, JANGAN NAMPAKKAN BODOH KAMU..

Anonymous said...

mende bodoh mcm ni pun nak dijadikan isu.. dh itu duit dia.. lantak ler dia.. bijak sikit la bro..

Anonymous said...

Kita patut bersyukur kerana ada juga orang berani bongkar kecelaruan biarkan dia dengan simpanan dia sebab angka simpanan itu tidak akan menjejaskan sesiapa tapi apa akan berlaku pada penyimpan seperti mak cik pak cik kampung jika TH telingkup oleh serakah pengurusan yang hendak menutup pekung jika tidak ada pendedahan ini besar kemungkinan TH tidak keluarkan dividen tapi dik kerana terbocornya surat arah BN maka terpaksalah TH menerima hakikat kejadian.

Anonymous said...

Sepatutnya kita kena berterima kasih kepada YB Rafizi dan yang seangkatan dngannya kerana membongkar salah laku pemimpin diTH. Dengan sebab pembongkaran itulah TH memberikan 8% dividen sebab nak tutup salahlaku pemimpinnya. Kalau tak kiota tak tahu berapa % dividen yang kita dapat. entah2 takde langsung. Nak harapkan pemimpin PAS, kirim salam ajelah.....

Anonymous said...

Pas parti ajaran sesat dipimpin Hadi Awang ulamak jahat akhir zaman. Ulamak spt ini mencemarkn Islam yg mulia.

Ulamak2 yg baik dan tawaduk tk berpolitik memperjudikan Islam dan bangsa mcm yg ada dlm Pas. Ahli2 terus ditipu dulu kini selamanya.

Lebih ramai ulamak2 yg baik di luar Pas. Mrk lebih waras dlm perjuangan Islam sebenar.

Pas bkn agama. Pas parti politik yg jual agama utk habuan dunia lebai malang.

Guna akal yg dikurnia Allah utk kebaikan ummah dan negara.

An Anonymous said...

Sukahati lah nak perasan apa pun..janji jgn disentuh jemaah PAS bersama presiden yg dikasihi.. Kami mahu terus bersama TGHH bukannya G18..

Anonymous said...

Walaunta PAS mana pndai brfikir. Mereka telan apa saja apa yg pemimpin mereka kata.
Yg kata kalau bawak kluo simpanan, melepas bonus, ini sah jenis bangang punya orang.

Rafizi baru dedah, kalau bwk kluo hbis pun simpanan tu masih lg dpt bonus krn ia dikira brdasarkn simpanan sepanjang tahun, bukan berasaskan baki akhir tahun, melainkan akaun ditutup.


Anonymous said...

Aik biar betul bro. Pada buku akaun TH takdak pun nama Rafizi. Then kenapa dihitamkan pulak. Penyata gaji bulanan tu ok ler bole terima. Tapi lama sangat tahun 2013 & 2014. Mana yang 2015 nya? Jangan fitnah bro. Tak lama lagi nak masok kubor. Apa macam nak jawab??

Anonymous said...

an anonymous. kamu ni wala unta sunggoh ke tuan garu hadi awe. kalu dihidangkan tahik goreng pun kamu kata ohh kopok lekor goreng. sedapnya nyam nyam. kahakahkah

Unknown said...

Pascai memanipulasi agama sebagai modal meraih laba dunia dgn bermain politik. Dulu canang hudud unt goreng ore kampung.

Anonymous said...

Kah kah kah puak2 walaunta barua Dap meroyan sakan bila tuduhan depa terhadap TH adalah sebaliknya ! Dividen pun melepas pas tu salah org lain ....... mgkn depa dah tak waras lg !

Anonymous said...

Kau pun bangang mcm tuang presideng kau gak 8.21...buta mata hati n buta colour

Anonymous said...

Yg seleweng duit anak yatim org miskin yapeim pun kerja menteri agama umno.

Sbb tu tuang presideng Pas kaki ponteng nak jd penasihat 25% parti perompak umno. Boleh sama2 rasa hasil rompakan. Agama diperjudikan. Walaunta2 mmg tolol.

Anonymous said...

Rakyat terengganu dah lama tolak pemimpin munafik mcm Hadi Awang. 90% rakyat tganu orang islam melayu. Takbirrr 3x

Anonymous said...

Jangan dilayan gang JJlge.. (jilat jubok lim guan eng)

Anonymous said...

Balaci-balaci sifu roket penang mali meroyan sakan ke tahap sawan babi apabila mereka gagal 100% melemahkan parti Islam walaupun mereka telah mencipta pelbagai fitnah karut untuk menghina dan menfitnah ulama dan parti Islam.

Di zaman moden ini pun, masih ada lagi manusia sesat dan munafik sanggup menjadi balaci sifu yang tidak bersunat yang menentang ajaran Islam untuk menghina dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam yang berusaha menjadikan Islam sebagai cara hidup umat Islam di negara ini.

Maka benarlah kata-kata orang tua, anjing roket menyalak bukit, bukit tak runtuh anjing roket pula tergolek sawan babi! Sungguh bijaksana orang-orang tua kita.

Semakin parti Islam dan ulama Islam difitnah dan dihina oleh manusia sesat dan munafik, kita menjadi semakin kasih pada ulama Islam dan parti Islam. Kita akan undi parti Islam dalam PRU14 !

Anonymous said...

Pas parti Islam ka? Tang mana yg Islamnya? cer citer cer citer..

PARTI ISLAM MALAYSIA - PIS BUKAN PAS.

UNDILAH PIS..ANDA LAYAK MASUK SORGA..

KAH KAH KAH!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails