Thursday, February 04, 2016

Dyana Sofea: Simbol Bobrok DAP, Bodoh Melayu & Anak Patung Mainan?

Malaysian Patriots – DYANA MEMANG CANTIK, CANTIKNYA MENONJOLKAN BURUKNYA 

Ramai yakin Dyana Sofya menang dalam pemilihan Kongres DAPSY 2015-2016. Faktanya Dyana Sofya yang kalah, dia hanya menduduki tangga ke 18 daripada 38 calon yang bertanding sedangkan kerusi yang diperuntukkan bagi Ahli Majlis Eksekutif Kebangsaan hanyalah 15 orang sahaja.
Amalan ini tidak ubah seperti perlantikkan Zairil Khir Johari?
Tiba-tiba dia dipilih secara automatis mengisi 15 jawatan Ahli Majli Eksekutif. Jadi dapatlah Dyana yang kalah secara demokratik `dipilih’ menjadi ahli majlis atas alasan hendak tunjukkan bahawa DAP sokong Melayu?.
Di mana demokrasinya? DAP begitu kuat bercakap soal ketelusan, kejujuran, keadilan dan hak.
Hari ini, Dyana Sofya kalah dalam sistem demokrasi dan juga langsung tidak popular dalam partinya tetapi masih dipilih menjadi ahli majlis.
Jadi Dyana bawa suara siapa? Ahli terang-terang reject dia, bawa suara wanita? atau bawa suara ‘tokong’nya?
Dyana hanya patung opera politik DAP untuk mengaut untung sokongan Melayu. Pemilihan ini bukan sahaja menimbulkan kemarahan ahli Cina yang merasakan ketidakadilan ini, tetapi kerana parti DAP itu Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng.
Suara dan kuasa ahli sekadar sampah sarap kerana pemimpin DAP mahu ‘membeli’ jiwa dan nurani orang Melayu yang bodoh.
Inilah kecarcamarbaan dan kecelaruan minda DAP dalam tafsiran ketelusan, kejujuran, demokrasi.
Inilah jadinya kalau parti ini dinoda oleh anak beranak, semua boleh bikin kerana mereka beranak ada kuasa?
Fikir, fikir, dan fikirkanlah tanpa mengira kamu Cina, India, Kadazan, Iban mahupun Melayu!
Jangan gadaikan masa depan kita dengan pemimpin seperti ini.
Dyanna memang cantik, Cantiknya Dyana hanyalah menampakkan buruknya DAP dan mahu memperbodohkan Melayu!
MANA PERGINYA INTELEK MELAYU DALAM DAP YANG KONONNYA LEBIH BIJAK, PANDAI DAN HANDAL!!!

BERANIKAH MEREKA MENYALAK…..!!!!  (IH/

Video: Patung Barbie Boleh Solat

22 comments:

Anonymous said...

Yg cantik yg seksi kan pak hashim suka

Anonymous said...

Pak hashim. Ko kempunan ker tak dapat sofea? Ajaklah dia masok Pas chai ko tu jadi muslimat walak pulak. Boley jadi bini no.3. Kesian dia. Dara lagi tu. Belom jumpa mr. Right yang pengalamang mcm pak hashim. Yg penting pelantikannya mematuhi perlembagaan dap. Takkan dap nak patuh kpd perlembagaan pas Chai pulak. Ko ni mcm meroyan mcm tuang presiden hadi awang. Hudud tak laksana pon salah dap. Boley lepas ke jawab dlm kubur lagu tu. Huhu

Anonymous said...

BIAR SEKADAR SIMBOL DARI MENGIKUT JAMAAH YANG MENJEBON DAN MEMBARUA KAN JAMAH SENDIRI....LEBIH MULIA DARI BERMULUT LONGKANG

Lanblack Lanblack said...

biar apa pun, DAP/guan eng telah menunjukan keikhlasan nya dlm membela dan menjaga rakyat disini(penang) dan kami telah bnyk mendapat menfaatnya..

Anonymous said...

Sibok umah org...umah sndiri penoh taik ...pirahhhhhh...

Anon 4 said...

Anon 1, 2, 3 dan Lanblack saya sokong. Teruskan. Kita sokong dap kerana keikhlasannya berjuang untuk demokrasi, membantu institusi agama di Penang, dan banyak lagi. Melayu amno apa dia buat.

Anonymous said...

Geng dap meroyan lg. ha ha ha. tahniah Ibnu Hashim.

Anonymous said...

Kah kah kah ........ terbaik ibnu hasyim ! Ramai melayu haprak bodo walaunta dgn mudah tertipu dgn taktik serta permainan DAP. Depa ni sekarang dah jadi barua sejati Dap setelah tertipu dgn agenda DAP dan sentiasa meroyan apabila DAP disentuh

Lenkong ais said...

Walaunta dengki ke? Hahaha....

Anonymous said...

Yee aq sokong...dlu gerakkan BN memerintah byk org melayu lar ke prai.... Kulim.... Kedah.

Anonymous said...

pas kutuk DAP tapi masih bekerjasama dengan DAP di Selangor. pas dah gila! hanya orang gila yang sokong orang gila.

Anonymous said...

Salam semua,

YAng saya tahu melayu haprak bodo walaunta dan mudah tertipu tu ada dalam PAS. Mustahil RM2.6 billion dalam akaun Najib konon bila dah terbukti apa cerita??? Lepas tu Pak Hasyim nak sokong ulama bodoh nak mampus macam ni lagi???

Sebab tu lah di sini ada sikit je post yang sokong Pak Hasyim. Bawa-bawalah bertaubat PAk HAsyim. Nak jadi propoaganda kepada orang yang bongok, hudud pun tah ke mana, kwsp guru YIK pun sangkut, fakta pun berterabur nak buat apa???

Yang jahil,

Nobody

Anonymous said...

Anu Hashim nak gambaq sofea bogell kaa.. macam kempunan jaa.. yang dok siar gambaq ah moi bersih pakai t-shirt nampak paha gebu tu apa hal.. nak kutok mat sabu kaa...? ..klau nak gambaq moslimat Pascai yg bukak tudong kat swimmingpool aku pun adaa ..hi hii

Anonymous said...

Hantar gambar tu pada Pres lu yg pelok amoi, yg ditangkap khalwat, yg balaci dap, jilat pungkok guan eng, hambat org melayu..,

Anonymous said...

jilat pungkok guan eng
ha ha ha
tebai sungguh muka depa, macam peredu nyok.
ha ha ha

Anonymous said...

Maaf. Aku antara dap dgn pas chai. Aku pilih dap. Pas tak laksana hudud. Tp ashik salahkan dap. Bangang

Anonymous said...

Pak lebai malang Pas penipu munafik. Hudud takkan buat punya. Perjudikan Islam utk tembolok masing2..

Ahli2 Pas ditipu dulu, kini dan selamanya.

Anonymous said...

HARI INI KITA UMUMKAN, GENG YG MENGAKU ISLAM/MELAYU YG SOKONG DAP, DIPANGGIL:

'geng JPLGE (geng jilat pungkok lim guan eng)

hu hu hu.

Anonymous said...

Ramai boto melayu bodoh marah bos mereka ditelanjangkan... mengaku islam tp duk backup cina anti islam yg licik... baik lembu dr melayu bodo-bodo nih... jilake

Anonymous said...

SKANDAL CURI BALAK DI KELANTAN

PETALING JAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang menjalankan siasatan terhadap dakwaan skandal rasuah balak di Kelantan bernilai RM5 juta.

Bahagian Komunikasi Strategik SPRM dalam kenyataan media berkata, mana-mana pihak tidak sepatutnya membuat spekulasi sebaliknya berhubung dengan dengan agensi itu mendapatkan lanjut perkembangan siasatan.

“SPRM percaya usaha pencegahan rasuah dapat dijalankan dengan berkesan jika mendapat kerjasama semua lapisan masyarakat.

“Sebagai agensi tunggal pencegahan rasuah, adalah menjadi tanggungjawab SPRM menjalankan siasatan mengikut peruntukan undang-undag sedia ada secara bebas, telus dan profesional tanpa dipengaruhi mana-mana pihak,” kata SPRM.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dalam sidang media pada Rabu mendakwa SPRM tidak bertindak terhadap laporan skandal rasuah balak di Kelantan walaupun telah menyerahkan 50 dokumen berkaitan.

Anonymous said...

PAS PERANG UMNO HABIS-HABISAN KALAU DITIPU ISU HUDUD

KOTA BHARU – Pas Kelantan memberi peluang kepada Kerajaan Persekutuan sehingga akhir tahun 2015 untuk menunaikan janjinya bagi membenarkan Rang Undang-undang (RUU) Persendirian berkaitan pelaksanaan hudud di Kelantan dibentangkan di Parlimen.

Timbalan Pesuruhjaya 1 Pas Kelantan, Datuk Mohd Amar Abdullah berkata, jika ia tidak berlaku, kekecewaan tersebut bukan sahaja dirasai penyokong Pas, namun ia memberi kesan kepada semua pihak yang menyokong pelaksanaan hukum Islam itu.

“Kita tunggulah Oktober nanti untuk sesi Parlimen seterusnya. Kita beri peluang kepada Umno untuk menunaikan janjinya sehingga hujung tahun ini. Jika tidak, kita akan perang habis-habisan,” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Beliau diminta mengulas RUU Persendirian berkaitan pelaksanaan hudud di Kelantan tidak akan dapat dibahaskan selagi agenda dan urusan kerajaan tidak selesai, sebagaimana yang dinyatakan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Mohd Amar berkata, Pas Kelantan menghormati dan bersikap adil dalam melihat perkara tersebut melalui banyak skop memandangkan dalam suasana kini, banyak perkara lain yang mungkin perlu mendapat pertimbangan sama.

Beliau yang juga Timbalan Menteri Besar turut memberitahu, oleh sebab yang munasabah pihaknya masih memberi peluang kepada kerajaan pusat selesaikan dahulu segala keperluan kerajaan sebagaimana yang ternyata iaitu usul persendirian tidak boleh dibahaskan selagi agenda kerajaan di bawah peraturan mesyuarat tidak diselesaikan.

“Selepas ini (sesi Parlimen Oktober) kita ada sebulan lebih, masa itu panjang dan Insya-ALLAH masa itu kita harap Umno akan menunaikan janji mereka,” katanya. - sinarharian

Anonymous said...

Abu Hurairah berkata, Rasulullah saw bersabda :

“ Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat daripada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat)”.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails