Sunday, January 31, 2016

'Letupan' Dalam SPRM..

Isu RM2.6 bilion telah mencetuskan bukan hanya perebutan kuasa dalaman Umno. Ia juga telah mencetuskan perebutan kuasa dalam Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Ketua Pesuruhjaya SPRM, Abu Kassim Mohamed, mahu mengambil tindakan disiplin terhadap Pengarah Operasi Khas, Bahri Mohamad Zin, atas sebab pelanggaran etika dan protokol.
Tambahan pula, isteri kedua Bahri sedang menghadapi masalah kewangan dan beliau disyaki berada dalam kedudukan yang rapuh, yang bererti beliau terdedah.
Bahri dan Abu Kassim hampir bertumbuk hari ini desas desus di ibu pejabat SPRM mengatakan peperangan terbuka dan pahit telah berlaku.
Bahri telah mengancam untuk mendedahkan Abu Kassim dan pegawai-pegawai lain di SPRM yang beliau dakwa sebagai perbuatan rasuah dan salah laku. Bahri memberi amaran, jika mereka mengambil tindakan terhadapnya maka semua orang akan penjara.
Di antara senarai jenayah tersebut, menurut Bahri, adalah pembunuhan Teoh Beng Hock dan Ahmad Sarbani Mohamed. Bahri mendakwa bahawa bukan sahaja mereka dibunuh tetapi juga terdapat satu cover-up yang mencapai ‘echelons’ tertinggi SPRM.
Mungkin akhirnya rakyat Malaysia akan mengetahui kebenaran mengenai pembunuhan Teoh Beng Hock dan Ahmad Sarbani Mohamed.
Dan jika Bahri benar-benar buat bising maka ramai lagi Tan Sri, Datuk Seri, Datuk, dan sebagainya, akan menyertai Anwar Ibrahim di hospital dalam Penjara Sungai Buloh.
Bahri juga telah berjanji untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional yang diketuai Umno. “Biar mampus Melayu. Lagi Baik Bagi Cina ambil Alih Kerajaan, “Bahri menjerit yang membuatkan Abu Kassim tercengang.
Bahri disyaki sebagai agen DAP dan hari ini beliau mengesahkan dalam keceluparan beliau. Bagaimana Bahri mahu menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional yang diketuai Umno tidak begitu jelas tetapi beliau disyaki akan berbuat demikian dengan ‘membocorkan’ fail-fail tertentu seperti yang beliau lakukan dengan isu 1MDB dan RM2.6 bilion.
Sama ada apa yang Bahri bercadang untuk ‘bocorkan’ adalah tulen atau palsu tidak penting kerana isu 1MDB dan RM2.6 bilion telah membuktikan.
Rakyat Malaysia paling mudah tertipu, mereka akan percaya bahawa kulat pada tingkap gereja adalah gambar Jesus atau bahagian dalam buah-buahan ada kalimah ‘Allah’.
Mereka akan percaya apa sahaja yang ‘bocor’ dari SPRM adalah asli dan tidak dipalsukan.
Bagaimanapun, jika sekarang Abu Kassim tidak mengambil tindakan tatatertib terhadap Bahri maka ini bermakna ugutan Bahri telah berjaya. Dan ia juga bermakna bahawa dakwaan Bahri terhadap bosnya dan rakan-rakannya dalam SPRM adalah benar.
Jika Abu Kassim tidak berani sentuh Bahri , adakah ini bermakna bahawa semua pegawai dalam SPRM mengambil rasuah, sepertimana dakwaan Bahri?
Dan adakah ini juga bermakna bahawa Teoh Beng Hock dan Ahmad Sarbani Mohamed telah dibunuh dan ada pegawai tertinggi SPRM menutupnya sepertimana didakwa oleh Bahri?
Ya, ini satu perkembangan yang paling menarik sekali. Ini adalah apa yang kita akan panggil “Mexico standoff”. Jika Abu Kassim tidak berbuat apa-apa maka ini bermakna dakwaan Bahri adalah benar.
Jadi adakah Abu Kassim mengalah dan membuktikan dakwaan Bahri benar atau beliau akan memanggil Bahri pembohong dan berusaha keras untuk mengalahkan Bahri?
Mari kita lihat apa yang akan berlaku dalam tempoh beberapa hari akan datang.(Malaysia Today)

29 comments:

Anonymous said...

kemana perginya yang ingin menjadi penasihat najib atau Bn ? sekaranglah masanya peminpin Pas menasihati epminpin Umno agar buat kerja mengikut Islam ,apak kata pak Ibn ?

Anonymous said...

taniah bahri kami sanjung keberanian dan sanggup pengorban

pok amid littor said...

Penasihat yg seorang tu mana la tau nk nasihat hal hal begini. Dia cuma tau hal pil kuda, barua, tolol, pengkhianat je. Jangan harap la hal rasuah yang ringan ringan begigi dia hirau!!

An Anonymous said...

Kalau bahri tu sokong DAP pastinya PAN tu x de klasssss...

Anonymous said...

Kah kah kah ........ apa kena mengena nasihat dgn sprm ? Yg pastinya dua2 buat taik ...... sorang tu mgkn ahli umno dan sorang lg org Dap ....... aiyak sama2 taik pun mau gaduh ka ? Lu dua2 olang kasi settle sap sap soi la mcm lu punya parti bikin ! PAN pegi main jauh2 jgn bising lu olang kena patuh sama tuan galu tokong !

Anonymous said...

yang paling penting dedahkan dulu kematian benghock dan sabrani pada rakyat kemudian baru certa lain

Anonymous said...

Betul ke cerita ni pak hj.jika betul cerita lwn tokey nampak atau buku bertemu ruas.cuma nampak mcm skrip najib dpt derma n pulangkan derma sj.apa yg pasti ketua polis kata selamat aku kali ni tak ada kena mengena.biar ag pulak yg kena kutuk asyik aku je yg kena kutuk sbb najib mana nak adil.sama samapun mkn gaji juga mcm mat maslan.

Anonymous said...

Ini umno punya pasal. Pas pulak sokong.
umno buat taik...pas pulak dok kata taik wangi.
Bila hidung dah lali bau taik..maka tak lama lagi dok dlm tong taik la tu.
sapa2 yg dah sedaq..baik cau.

Anonymous said...

Bila pulak pas sokong umno dasar pantaik punya org.mengata pas konon.korang yg dulu masuk tong taik dap.

Husmad Ahmad said...

Bahri teruskan perjuangan mu biar semuanya terlondeh

An Anonymous said...

Saya sokong kelemahan didedahkan lagi seterusnya..persoalannya boleh ker? Takut three will be another 'suicide'...

Anonymous said...

PENYOKONG PAS SEMAKIN RUNTUH AKHLAKNYA BILA MEMBERI KOMEN DALAM MANA2 BLOG
TAK HAIRAN KERANA PEMIMPIN MEREKA SUDAH BERI CONTOH BERMULUT LONGKANG
DENGAN MENJEBON DAN MEMBARUA JEMAAH SENDIRI

AMBIL LAH BERKAT DARI BARISAN KEPIMPINAN CAI

JGN NAIK PLAKAD, JGN DEMO DI JALAN RAYA
TAWAKUF CUKUP
TAPI ALIH ALIH 23 HB JAN DEMO PULAK ANTI
TPPA
YO YO PUNYA PARTI

Anonymous said...

Aku kata PAS ni dah nak mampus..
budak2 aku kata.."pas..pis...pus"

Anonymous said...

Asalkan bukan Parti Ajaran Sesat.

Hududuittt..

Anonymous said...

PAN dan umno mampos dulu..

lelaki dicermin said...

6.29...betullah ckp tuan..aku heran takde sape2 pimpinan tertinggi utk baiki sikap2 penyokong2 pas. Di daerah aku.. aku tgk penyokong pas begitu di hormati.. mesti penyokong daerah aku tidak membaca blog2..kalau dia org mengetahui... apa lah difikiran.kenapa lah parti skg ni.. seandainya ada sikap penyokong pas jadi kes polis dan menjadi isu di media di masa akan dtg... aku jamin penyokong2 di dlm blog2 akan menjadi bangga..walau pun isu itu sepatutnya memalukan

Anonymous said...

penyokong PAS msh pertahankan dakwaan pemimpin tertinggi mereka x berbaik dgn pemimpin UMNO. Yg sokong menteri tabung haji, adalah slh satu bukti sedangkan cakap menteri pun susah rakyat nak percaya....
ni mst kes dorg msh dok dlm gua batu @ baru blik dari mancing laut dalam. kesian......

Anonymous said...

Walaun2 pas kata tuang presideng tu ulamak besaq. Lawan ulamak mcm lawan nabi. Bila tuang presideng halalkan fitnah..maka walaun2 kata boleh fitnah juga. Tuang presideng kata tak perlu minta maaf pada org yg difitnahnya..maka walaun2 pun kata mereka tak perlu minta maaf pada yg difitnah.

Bengong..bengong

otaiblues.blogspot said...

sedikit demi sedikit segala macam kemungkaran akan trbongkar..

otaiblues.blogspot said...

sedikit demi sedikit segala macam kemungkaran akan trbongkar..

An Anonymous said...

Of course lah kami penyokong PAS akan percaya pemimpin PAS sendiri.. Takkan kami nak percaya pemimpin PAN yg bwk lari kerusi PAS, langgar sumpah bai'ah dan langgar harta wakaf..

Anonymous said...

Bodohnya punya walaun. Hadi suruh mkn taik korang ikut jer lah..patut pun taksub dan tolol tk boleh diajar. kah kah kah

An Anonymous said...

Of course lah kami penyokong PAS akan percaya pemimpin PAS sendiri.. Takkan kami nak percaya pemimpin PAN yg bwk lari kerusi PAS, langgar sumpah bai'ah dan langgar harta wakaf..

Anonymous said...

mcm ketua penerangan Pas ustaz porno pay per view..kah kah kah

Takburrr 3x

An Anonymous said...

Kalau nak taksub dgn TGLGE dan TGLKS pun jgnlah sampai nak hina/perlekeh sunnah nabi yg dipakai oleh ketua penerangan..!!

Anonymous said...

Tak perlu taksub pd sapa2 kecuali Allah. Para lebai malang dlm Pas tu semua manusia biasa yg punya dosa dan nafsu. Mrk semua tu permainkan Islam utk kesenangan duniawi.

Guna akal yg diberi Allah.

Tuang presideng ponteng mkn elaun haram suka berbohong dan memfitnah pun korang masih taksub. MasyaAllah.

Anonymous said...

Lagi satu nak habaq mai..betul ke adun kafir DAP tlg settlekan pay per view ketua penerangan Pas di Jerman?

Kalo tk betul mtk tlg ustaz porno Pas saman org kafir tu demi maruah parti Islam ye walaun..

An Anonymous said...

Satu lg fitnah yg cuba dipanjangkan.. Bo layan..

Anonymous said...

Mana awak tau fitnah? Kalo fitnah dah tentu ustaz porno tu meroyan saman DAP.

Ketua Penerangan Pas diam seribu bahasa tanda betullah cerita tuu..Ustaz siku lutut dah kantoi malu.

Takburrr 3x

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails