Thursday, July 23, 2015

Siti Zailah Desak Hukum Pemimpin Tubuh GHB?







Ketua Dewan Muslimat PAS Kelantan Siti Zailah Mohd Yusof, antara satu dari tiga Dewan PAS di Kelantan dan Dewan Himpunan Penyokong PAS negeri itu mendesak kepimpinan parti menjalankan satu prosiding tindakan tatatertib kepada pemimpin PAS susulan rancangan mereka manubuhkan Gerakan Harapan Baru (GHB).

Mereka berkata tindakan perlu ekoran penglibatan beberapa tokoh PAS masih berjawatan dalam parti termasuk wakil rakyat PAS dalam ceramah pengisytiharan Gerakan Harapan Baru (GHB) di Kota Bharu baru-baru ini.

Dalam kenyataan bersama mereka, keempat-empat sayap PAS itu menganggap tindakan kumpulan pemimpin PAS itu sebagai "terbukti telah melakukan tindakan yang merugikan parti."

"Ia termasuklah menyampaikan ceramah di hadapan khalayak dan mempertikaikan PAS secara terbuka di dalam majlis ceramah tersebut.
"Kami sepenuhnya berpendirian bahawa tindakan tatatertib wajb diambil bagi menjaga keutuhan dan kestabilan parti dari diganggu gugat pihak yang mendakwa sebagai penyokong-penyokong Gerakan Harapan Baru (GHB) ini," kata mereka.

Desakan tersebut dinyatakan oleh Ketua Dewan Ulama PAS negeri Datuk Hassan Mahmood, Ketua Dewan Muslimat PAS Siti Zailah Mohd Yusof, Ketua Dewan Pemuda Ahmad Fadli Shaari dan Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS Lim Guan Seng. (IH)

5 comments:

Anonymous said...

Pemimpin2 utama yang bertindak bodoh dan menyebabkan parti berpecah tak perlu diambil tindakan ke?..

Anonymous said...

Aku setuju, buat proseding sekarang supaya THE CAI buat kesalahan macam didalam muktamar tahun lepas dengan mempromosikan PASMA. Terus terang aku kekaburan ketika itu namun aku mendapat gambaran jelas tentang PASMA selepas THE CAI buat promosi percuma di muktamar.

BUAT PROMOSI DAN JATUH HUKUMAN SEKARAAAAAAAAAANG, SUPAYA LEBIH RAMAI AHLI PAS AKAN MENDAPAT PROMOSI TERBARU TENTANG KEWUJUDAN GHB DAN SUPAYA LEBIH RAMAI BERSIMPATI DENGAN MEREKA YANG DIJATUHKAN HUKUMAN.

Anonymous said...

cepat pecaaat semua yg kau nk pecaat

pecaat besar2an apa nk tkut dn malu lagi

pecat lah semua anwarinas, mnuafik haraki, jebon, liberal
agen DAP dll

asyik ugut2 dan ugut tk sudah2.

lepas sorang sorang ugut bertindak tidak juga

serupa NATO laaa... no action talk shit only


zailah ni kalau keluar parti selepas masa jadi adun, laki dia kena cerai talak 3 ke

kalau mcm tu, laki dia perlu cari amoi buta ke?


zailah elok kau desak pemimpin kau cepat laksana HUDUD.. mulai sekarang jugaaa!

jgn bermain2 dgn hukum HUDUD Allah.... jgn menipu Allah dan RasulNya

Anonymous said...

hukuman apa?

penjara?

lebam mata?

ditelanjangkan?

dicantung ahli?

dipecat?

di ISA?


ckp kosong selamanya

hudud masih tak jadi apa

mangsa banjir kelantan akan beraya 2 kali lagi lah dlm khemah

PAS rubbish

bat8 said...

Tuan Haji

Saya juga menyokong cadangan ketiga2 tokoh PAS Kelantan ni agar diambil tindakan disiplin keatas Adun dan MP yang jelas mempromosikan sebuah pertubuhan lain dgn niat untuk menubuhkan parti sendiri yang akan menjadi saingan PAS.

Apa nak takut kerana sekarang ini puak ulamak dah kuasai 100% PAS dan semua yg m3njadi halangan kepada ulamak PAS bertindak pakai siku dan lutut sudah disingkir keluar dari kepimpinan.

PAS jangan jadi macam MIC yang banyak dok main wayang keling. Mereka adalah ulamak yang faq3h tentang Islam. Nak bukti apa lagi melainkan mereka juga suka main wayang keling serupa dengan geng MIC.Kang dikata orang ulamak PAS 2x 5 dengan geng samy vellu....kang menghina mereka pulak.

Tapi ketiga mer3ka ini cetek pemikiran siasah mereka. Jika diambil tindakan disiplin keatas g3ng GHB ini dah xleh lari mereka akan dipecat. Yang dapat untung ialah mereka yqng dipecat dan GHB sendiri. Bagi yang dipecat tetapi berjawatan Adun dan MP, keuntungan pertama ialah baiah yg dijadikan senjata ol3h puak ulamak PasChai sekarang dengan sendirinya gugur. Mereka yang dipecat bebas sebebasnya meneruskan ag3nda GHB mereka.

Itulah agaknya golongan yang paling cerdik yqng masih tinggal dalam PAS sekarang. Yang lain.....paham2 s3ndiri le...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails