Monday, February 16, 2015

Melbourne Love TGNA, Lambang Menyayangi N/Aziz.


Melalui papan iklan elektronik besar di Melbourne, rakyat Malaysia mengambil kesempatan menghantar mesej Valentine's atau hari kekasih kepada allahyarham Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat.

RAKYAT Malaysia di Melbourne, Australia mengambil kesempatan menghantar mesej Valentine's atau hari kekasih kepada allahyarham Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat melalui papan iklan elektronik besar di kota itu.

Gambar "We Love TGNikAziz" dan "Msians Love TGNikAziz" di papan yang digelar "Billboard of Love" (Papan Iklan Cinta), menjadi viral di laman Facebook sejak semalam. Bagaimanapun, gambar tersebut tidak diketahui siapa pemiliknya.

Papan iklan 26 meter yang diletakkan di Bourke St itu dikendalikan oleh syarikat telekomunikasi Telstra dan didedikasikan untuk sambutan hari kekasih yang berlangsung setiap 14 Februari. Orang ramai boleh menghantar mesej "cinta" kepada syarikat telekomunikasi itu untuk disiarkan di papan iklan elektronik tersebut.

Seorang pelajar Malaysia di Melbourne yang tidak mahu namanya disebut turut mengambil kesempatan sama dengan menghantar mesej bertulis "Melbourne love TGNA (Tuan Guru Nik Aziz)". Ketika dihubungi Malaysiakinimelalui aplikasi Whatsapp, beliau berkata, beliau menghantar pesanan itu sebagai lambang menyayangi Nik Aziz.

"Kalau hari kekasih, orang selalu akan berikan ucapan kepada kekasih. Tetapi kami (bersama rakan-rakan) pilih untuk zahirkan kepada tuan guru Nik Aziz," katanya.

Bekas menteri besar itu meninggal dunia pada Khamis lalu di usia 84 tahun. Semasa hari pengebumiannya Jumaat lalu, puluhan ribu orang ramai membanjiri kawasan kediamannya dan tanah perkuburan tempat jenazah disemadikan di Kampung Pulau Melaka, Kota Bharu, Kelantan.

Allahyarham meninggalkan isteri Datin Tuan Sabariah Tuan Ishak dan sepuluh orang anak. Nik Aziz seorang ahli politik dan ilmuwan Islam yang dihormati kawan dan lawan.(IH)


Lihat... 
E-Buku IH-100: Nik Aziz, Pemimpin Dunia Dari P/Melaka.

E-Buku IH-100: Nik Aziz, Pemimpin Dunia Dari P/Melaka..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails