Monday, January 26, 2015

Ini Taman Seks, Di M'sia Siapa Suka Begini?

Taiwan bakal bikin taman bertema seks
Taman bertema seks di Taiwan. © foxnews.com
JOM KREATIF

PEJABAT pelancongan Taiwan punya idea kreatif baru buat mendatangkan banyak pelancong. Mereka akan membina sebuah taman bertema seks dengan nama Romantic Boulevard di tanah sepanjang 59 kilometer di pesisir pantai.  

Taman itu nantinya akan berbentuk hati, seperti yang dilaporkan oleh stesen televisyen Fox News, Rabu (21/1). Taman itu juga akan dilengkapi dengan pelbagai patung manusia dan binatang yang sedang memperagakan pelbagai gaya bercinta.

"Kami ingin pelancong jatuh cinta kepada Taiwan dan merasakan jatuh cinta ketika berada di Taiwan," kata Timbalan Pengarah Pantai Pesisir Barat Daya Nasional Shih Chao-hui.

Taman bertema seks sebelum ini ada di Jeju Loveland, Korea Selatan yang dibuka untuk umum pada 2004. Meski belum jadi, kawasan taman ini juga cukup indah dan sudah dikunjungi pelancong dan ada yang sudah mengadakan foto pranikah di sana.
 

Shih berkata sebanyak 220 ribu orang melawat kawasan itu pada awal bulan ini. Namun beberapa kalangan, termasuk Biro Pelancongan Taiwan menilai, taman semacam itu justru akan membuat nama Taiwan menjadi buruk di mata antarabangsa.

Shih mengaku dia sudah menerima banyak surat elektronik yang menanyakan bila taman itu akan dibuka untuk umum.

"Kita berada di bidang perniagaan pelancongan, bukan pendidikan atau agama. Jadi pertanyaannya adalah apakah taman ini akan menggerakkan ekonomi, jawapannya ya," jelas Shih.
 

Apakah di Malaysia ada yang suka taman begini? Tentu ada, kerana ramai di Malaysia ahli-ahli bisnes yang 'kerana fulus semua lulus'! Kerana duit sudah tidak peduli halal-haram lagi, termasuk kerajaan..
(IH) 
Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-68: Kisah-kisah Jom Kreatif (3)

E-Buku IH-68: Kisah-kisah Jom Kreatif (3)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails