Friday, January 30, 2015

Bulan Valentine (Feb).Heboh Hotel Ini Beri Diskon Pasangan Maksiat.

Heboh! Hotel di Malang Beri Diskon Pasangan Mesum  
Hotel Di Malang ini beri Diskon Kekasih kepada penginap. (Twitter @DPP_FPI) dalam rangka menyambut hari Valentine (kasih sayang). Promo diskaun itu terpampang di papan iklan yang ada di jalan raya.
 
PENGGUNA
sosial media (netizen) sempat dihebohkan dengan beredarnya foto papan iklan hotel di Malang, Indonesia, yang memberi potongan harga atau diskaun penginapan 50 peratus bagi pasangan kekasih di bulan Valentine (Februari). Indonesia adalah negara umat Islam terbesar di dunia.

Banyak dari netizen mengecam iklan itu kerana bimbang jika disalahgunakan akan menjadi tempat maksiat dan perlakuan najis zina. Pihak Batu Wonderland Hotel membenarkan ada promosi diskaun tersebut. Namun mereka membantah jika potongan harga tersebut ditujukan untuk pasangan kekasih.

"Jadi di iklan di reklame itu adalah salah tulis. Diskaun itu untuk keluarga, bukan buat pasangan kekasih," ujar salah satu petugas hotel yang enggan dituliskan namanya apabila dihubungi.

Kata petugas hotel yang beralamat di Jalan Imam Bonjol 9, Batu, Malang, setiap pasangan yang menginap, selalu dimeminta surat nikah atau fotocopy kad keluarga.

Pengedaran iklan tersebut juga mendapat kecaman dari Front Pembela Islam (FPI). Melalui akaun Twitter, Selasa kemarin, FPI menulis; "Kalau pihak Batu Wonderland tetap menjalankan promo, sila. Muda-mudi yang mahu nginep juga silahkan. FPI akan datang pada hari Hari promo tersebut."

Berkaitan himbauan FPI, pengurusan hotel mengatakan telah didatangi anggota DPR (wakil rakyat) dan FPI Malang pada Isnin lalu. Mereka sudah jelaskan iklan itu adalah kesalahan kalimat dan semua pihak sudah tahu. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails