Sunday, March 09, 2014

Shila Amzah & Simpati Insiden Pesawat MH370


 
Shila Amzah

HALAMAN HIBURAN
PETALING JAYA: Penyanyi Shila Amzah menzahirkan rasa simpati terhadap insiden pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 yang hilang dalam pernerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing pada pagi Sabtu.

Shila, 25, berkata, dia sering menggunakan perkhidmatan syarikat penerbangan tersebut untuk berulang-alik dari Beijing ke Kuala Lumpur atas urusan kerja.

"Saya sangat berasa simpati atas kejadian ini dan berdoa agar semuanya selamat, saya merupakan salah seorang penumpang MAS yang sering berulang-alik dari Kuala Lumpur ke Beijing.
"Insiden ini membuatkan saya terfikir jika itu adalah pesawat yang saya naiki...," tulisnya di laman sosial Instagram pada Sabtu.
Shila tidak mahu insiden ini diperlekehkan pihak tertentu.
Tambah Shila, dia berharap agar mana-mana pihak tidak mempermain dan mempersendakan kejadian tersebut.

"Saya harap tiada lagi yang mengeluarkan kenyataan dan komen yang mempermainkan insiden ini, lebih baik diam daripada memberi komen yang memburukkan keadaan," katanya.

Sementara itu, pada pagi Sabtu, MAS mengesahkan bahawa penerbangan MH370 telah terputus hubungan dengan Menara Kawalan Trafik Udara di Subang. Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh MAS, penerbangan MH370, yang menggunakan pesawat B777 -200 berlepas dari Kuala Lumpur pada pukul 12.41 pagi pada 8 Mac 2014. MH370 dijangka mendarat di Beijing pada pukul 6.30 pagi hari yang sama. Penerbangan itu membawa seramai 227 penumpang (termasuk 2 bayi) dan 12 anak kapal. (mStar Online)

1 comment:

Anonymous said...

Stuju dgn shila,
Yaa Allah, permudahkan usaha kami, Amin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails