Sunday, March 09, 2014

MH370: FBI Hantar Pasukan, Tak Tolak Aspek Keganasan.


FBI tak tolak aspek keganasan dalam MH370
Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) Amerika Syarikat (AS) menghantar satu pasukan terdiri daripada ejen dan pakar teknikal bagi membantu siasatan kehilangan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370.

Menurut laporan media AS yang memetik seorang pegawai kerajaan, penglibatan FBI itu disebabkan tiga daripada penumpang merupakan rakyat AS.

Pegawai itu juga dipetik berkata FBI tidak menolak aspek keganasan atau faktor lain sebagai punca kehilangan pesawat tersebut.

Sementara itu, agensi berita Perancis AFP melaporkan pengeluar semikonduktor di Texas sebagai berkata 20 pekerjanya disahkan antara penumpang pesawat berkenaan. Pekerja Freescale Semiconductor yang menaiki pesawat MH370 tersebut ialah 12 dari Malaysia dan lapan dari China, kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif syarikat Gregg Lowe dalam laporan itu.

"Pada masa ini, perhatian kami hanya difokuskan kepada pekerja kami dan keluarga mereka," katanya yang dilapor berkata dalam satu kenyataan.
"Ingatan dan doa kami bersama mereka yang terjejas dalam tragedi ini," katanya.

Pada peringkat awal, pesawat Boeing 777-200 dari Kuala Lumpur ke Beijing itu dilapor terputus hubungan pada 2.40 pagi semalam, kira-kira dua jam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur.

Bagaimanapun Jabatan Penerbangan Awam kemudian mengesahkan pesawat itu hilang daripada radar pada 1.30 pagi. Pesawat itu membawa 227 penumpang dari 14 negara termasuk 38 rakyat Malaysia selain 12 anak kapal.
- Bernama

2 comments:

Anonymous said...

Kehilangan kapal terbang MAS tiba-tiba melenyapkan berita hukuman 5 tahun penjara yang dikenakan kepada Anwar Ibrahim.

Apakah kehilangan ini disengajakan oleh pihak-pihak tertentu untuk mengkaburi mata rakyat untuk pesongan cerita anwar kepada cerita kehilangan MAS.

Malaysia adalah sebuah negara yang mampu melakukan segalanya.

Anonymous said...

MEMANG ADA KAITAN DENGAN ANWAR IBRAHIM TAKAN TAK KENAL PEMEYINTAHAN KERAJAAN NI.QLTANTUYA PEREMOUAN YANG MENGANDUNG PUN DIBOM DAN LAGI BEST IMIGRESEN MALAYSIA MENGHILANGKAN DATA KEMASUKAN AL ALTANTUYA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails