Thursday, November 22, 2012

Perang Darat, Peluang Menculik Tentera Israel..

Perang Darat, Palestina Culiki Tentara Israel
Pemuda Palestina tanpa rasa takut dan hanya menggunakan batu melakukan perlawanan terhadap tentera Israel di Jalur Gaza, Palestin, Sabtu 17 Nov.

GAZA: Pimpinan umum Brigade Alqassam, Muhammad Dhaif, memperingatkan perang darat yang dijadikan Israel untuk menakut-nakuti Palestin, sebaliknya akan menjadi harapan besar untuk menculik dan menawan tentera Israel.

Dhaif mengancam penjajah Israel bahawa Alqassam akan menculik dan menawan tentera Israel. Mereka menegaskan, Israel akan membayar harga sangat mahal saat melakukan serangan darat ke Gaza.

“Operasi 'bebatuan sijjil' telah dipersiapkan dengan matang. Usaha terus menerus, keringat dan darah dalam latihan dan produksi senjata setelah perang Furqon pada 2009,” katanya.

Pemimpin umum Alqassam ini menyebut, bahawa pimpinan brigade dalam keadaan siapsedia menunggu.. Pihaknya terus memantau jalan pertempuran dan menyampaikan apresiasi atas usaha kader-kader Alqassam di medan yang telah membuat kerugian besar bagi penjajah Israel.

Dhaif menyampaikan pesan kepada segenap pejuang Al-Qassam, “Ini adalah hari kamu, maka perlihatkan kebaikan dirimu kepada Allah.” (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails