Friday, November 23, 2012

Baju Gadis Ini Dibuat Dari Wang, Kreatifkah?


baju uang



JOM KREATIF

JIKA Lady Gaga berkreatif mencari pubisiti dngan  mempamerkan gaun dagingnya, maka gadis berusia 21 tahun dari China ini bangga dengan bajunya yang terbuat dari wang. Seperti yang dilaporkan dari Huffington Post, gadis tersebut tepatnya memposting sebuah potret dirinya dengan baju terbuat dari wang di situs Weibo, jejaring sosial terkenal di China.

Jika diperhatikan, sebenarnya baju gadis itu cukup cantik. Sebab wang kertas disusun sedemikian rupa menjadi sebuah gaun dengan aksesori ikat pinggang kuning dan strap warna pink. Di dalam situs Weibo, gadis berbaju wang menjelaskan bagaimana ia mendapat pakaian berharga mahal tersebut.

"Untuk merayakan ulang tahun seorang puteri ke-21 tahun, papa mengirim sebuah kueh krim yang lezat. Dan yang mengejutkan adalah "baju terbuat dari wang" berharga 200,000 yuan (sekitar RM100,000)," begitu tulisnya.

Tetapi salah satu komen dari situs Beijing Cream berkata, sebenarnya itu adalah dari jenis mata wang Ukraina bernilai kira-kira RM600 sahaja. Namun bolehkan dipakai berjaan-jaan?

Jangan ikut kreatif gila, tanpa faedah dan merbahaya ini? (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails