Friday, November 25, 2011

Tampar Muka Menteri Kerana Harga Naik & Rasuah


HARVINDER SINGH yang menampar Menteri Pertanian India, Sharad Pawar, ditahan dalam sebuah kereta polis di New Delhi semalam.

NEW DELHI – Seorang pemuda menampar muka Menteri Pertanian India, Sharad Pawar semalam untuk menarik perhatian berhubung kenaikan harga makanan dan amalan rasuah di negara berkenaan.

Ketika kejadian, Pawar yang berusia 71 tahun sedang bercakap kepada sekumpulan pemberita dalam satu majlis politik apabila dia diserang oleh lelaki tersebut.

Beberapa laporan berita televisyen menyatakan, lelaki itu menjerit slogan tentang harga makanan yang melambung tinggi dan gejala rasuah.

Imej di stesen televisyen menunjukkan penyerang itu memegang sebilah pisau semasa dia ditarik keluar oleh beberapa pengawal keselamatan dan pembantu Pawar.

“Tahukah anda kenapa saya memukul beliau? Orang ramai di negara ini tertekan. Adakah saya salah?” jerit lelaki itu semasa dia dibawa keluar oleh beberapa pengawal keselamatan peribadi yang menangkapnya.

Stesen televisyen tempatan, CNN-IBN TV melaporkan penyerang itu kini ditahan polis.

Menurut agensi berita AP, Pawar tidak cedera teruk dalam insiden tersebut.

Menurut laporan agensi berita Bernama, Pawar yang memberi reaksi mengenai kejadian itu menyatakan perbuatan itu adalah bodoh.

Ketika ditanya sama ada dia akan mengemukakan dakwaan terhadap penyerangnya, menteri itu berkata, terpulang kepada polis untuk menyelesaikan masalah tersebut.

Pawar berkata, penyerang itu dilihatnya berdiri dalam kumpulan wartawan dan dia mungkin mengambil kesempatan daripada kawalan keselamatan yang longgar.

Semasa ditampar, Pawar hilang imbangan badan dan kelihatan tidak peduli dengan kejadian itu sebelum menuju ke pintu keluar auditorium dan memasuki sebuah kereta yang sedang menunggunya.

“Saya merancang untuk datang ke majlis itu untuk menampar menteri tersebut,” kata penyerang Pawar, Harvinder Singh.

Perdana Menteri India, Manmohan Singh turut mengutuk kejadian itu. – Agensi

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Di Malaysia kalau orang sebut 'Barang Naik' itu.. ringkasnya BN.

IKLAN: QUR'AN MIRACLE 22 IN 1 Istimewa!
Dapatkan Segera!
QUR'AN MIRACLE 22 IN 1 Dapatkan Segera!

5 comments:

Anonymous said...

Di Malaysia pula yang patut kena tampar sesangat adalah Nik Aziz, Hadi Awang, Karpal Singh, Mat Sabu, Anwar dan keluarga, Lim Kit Siang, Ambiga, Lim Guan Eng, senang cakap puak Pakatan Rakyat semua patut bukan saja kena penampar, tapi penerajang sekali, inilah perosak kepada ekonomi negara sebenarnya. Ibnu Hasyim, kamu nak tuduh Barisan Nasional sebabkan harga barang naik, tapi sedarlah bahawa sikap anjing dan babi Pakatan Rakyatlah menyebabkan ekonomi Malaysia terganggu, jenis dasar bodoh dan bangang Pakatan Rakyat buat demontrasi liar macam orang gila, itu boleh bantu ekonomi jadah apa? Pelabur lari dan banyak perusahaan ditutup hingga rakyat tempatan kehilangan kerja dan peniaga sebagai pembekal dan penjual kerana sikap gila babi Pakatan Rakyat, faham tak? Selain itu pimpinan Pakatan Rakyat terutama Shiekh Anwar yang selalu memburukkan negara telah menyebabkan eksport Malaysia terjejas, kesannya pengeluar dalam negara mengalami kerugian dan kerajaan terpaksa berhempas pulas menerangkan kepada negara asing tentang keadaan semasa hinggakan masa, tenaga dan wang ringgit yang digunakan untuk tujuan itu tidak dapat digunakan untuk tujuan lain bagi membangunkan negara dan rakyat, ini semua angkara Pakatan Rakyat. Puak Pakatan Rakyat memang jenis dungu, tak tahu menilai, sekadar ceramah macam anjing menyalak dan demontrasi liar macam anjing menyondol retilah puak bangsat ni, kalau jenis perosak tu perosak juga, tapi bukan sebarangan perosak, perosak bodoh dan bangang, merosakkan negara sendiri demi kepentingan politik, perjuangan Islam dan keadilan jenis apa ni kalau begini rupa?

Saya memang tidak mempercayai Pakatan Rakyat, makin hari makin meluat, menipu, merosakkan, menjahanamkan, pengkhianat, bangsat, itulah Pakatan Rakyat, perangai macam yahudi zionist, tengok yahudi zionist, mereka buat jahat mereka cover dengan macam-macam penipuan dan tuduh orang lain pula jahat ainaya mereka sedangkan mereka ainaya orang lain. Macam Pakatan Rakyat jugalah, merekalah penyebab kejatuhan ekonomi negara dengan demontrasi liar macam babi gila dan menghasut serta ceramah macam anjing gila hingga mengelirukan rakyat, tapi syukur alhamdulillah, atas daya usaha kerajaan Malaysia dan atas izin Allah jua maka kebenaran makin terdedah hinggakan Pakatan Rakyat telah kepanasan sekarang ini menerima balasan atas sikap buruk mereka sendiri, satu persatu kejahatan mereka terdedah, mereka makin gelabah, ingatlah tiada ada kuasa yang lebih hebat dan agung dari kuasa oleh Allah Taala, jadi Pakatan Rakyat yang selama ini memperalatkan agama untuk kepentingan politik telah diberi pengajaran satu persatu supaya mereka insaf dan bertaubat, tapi kalau masih degil, maka insaflah bahawa azab Allah adalah amat pedih. Jangan sibuk memfitnah kerajaan dengan tuduhan melulu sedangkan yang jahat dan keji sebenarnya adalah Pakatan Rakyat.

Anonymous said...

PAS parti anjing suruhan, sesuai benor le yop, memang dasar anjing suruhan pun PAS ni, anjing suruhan tukang salak untuk DAPig.

Anonymous said...

Patutnya pimpinan Pakatan Rakyat (DAPig, Parti Anjing Suruhan (PAS), Perosak Keamanan Rakyat (PKR) dihumban ke kandang babi, biar disondol hingga lembik oleh babi-babi tu, lepas tu lempar pula ke kandang anjing, biar dicakar dan digigit semua perosak berkenaan, orang sebegini memang jenis perosak, dasar penjahanam negara. Pakatan Rakyat jahanam, dasar perosak.

Anonymous said...

Gara-gara Pakatan Rakyat negara mendapat masalah, kesannya rakyat juga menderita bila ekonomi lembab, ramai rakyat kehilang kerja, pendapatan tak ada, Pakatan Rakyat sibuk ceramah menghasut dan maki hamun, serta demontrasi liar, itu bukannya nak membantu pulihkan ekonomi, tapi itu perosak ekonomi, tapi mujurlah Kerajaan Barisan Nasional perihatin, beri latihan kepada belia-belia untuk jadi usahawan termasuklah usahawan tani, nak tunggu Pakatan Rakyat, jadi peminta sedekahlah rakyat, kerana ceramah maki hamun, hasutan, demotnrasi liar bukannya ada faedah, tak beri sesuap nasi pun pada rakyat, malahan itu semua menaburkan tahi ke periuk nasi rakyat adalah, Pakatan Rakyat anjing, penipu macam babi.

Anonymous said...

Tumbangkan Pakatan Rakyat, gabungan ahzab PAS, PKR dan DAP tak ubah seperti gabungan ahzab musyrikin Mekah dengan puak Arab jahiliah dan Yahudi masa perang khandaq dahulu. Malahan kalau dikaji sejarah dalam perang khandaq, musyrikin mekah dan arab jahiliah dijadikan alat oleh Yahudi Khaibar untuk musnahkan Islam, samalah sekarang ini, PAS telah dijadikan alat untuk pecah belahkan masyarakat Islam dan bumiputera di Malaysia, PKR pula menyuburkan fahaman pluralisme, DAP pula mengaut keuntungan atas sikap dungu dan bengong PAS dan PKR merosakkan orang Islam dan bumiputera.

Sudah jelas, Pakatan Rakyat perlu diajar pada PRU 13 nanti, bagi kaw-kaw punya biar bukan sekadar tak boleh bangun semula, biar terkubur terus macam Angkatan Perpaduan Ummah dan Barisan Alternatif yang sekadar kosmetik politik murahan saja.

Barisan Nasional lebih berwibawa, jauh lebih berwibawa dari kualiti tahap longkang oleh Pakatan Rakyat, sekadar ceramah maki hamun, hasutan, demontrasi liar, memburuk-burukkan negara sendiri di luar negara, itu semua tidak mendatangkan faedah pada rakyat, tapi mendatangkan musibah pada rakyat, maka jelas sekali rakyat perlu bukan sekadar tolak Pakatan Rakyat, malah kita semua perlu tendang, sepak dan penerajang Pakatan Rakyat ini jauh dari arena politik negara.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails