Friday, November 25, 2011

3 Pemuda Islam Ditempak Di Narthiwat, Thai.

YA ALLAH,KAMI JUGA CINTAKAN SYAHID DI JALAN MU. Gambar hiasan..


KL: 25 Nov Tiga pemuda Muslim syahid dalam sebuah serangan tembakan dalam perjalanan mereka untuk membeli getah di daerah perbatasan selatan Khamis pagi semalam. Terjadi pada pukul 9:30 pagi waktu setempat di Jalan Tanyongmus-Dusongyor di desa Pungo di Tambon Kalisa di distrik Rangae.

Polis mengatakan Muesoh Ali, 44 tahun, adiknya, Masolae Ali, 37 tahun dan Mahama Waemamu, 19 tahun, ditembak mati di truk pick-up mereka. Yaniya Ali, 29 tahun, saudara Muesoh dan Masolae, mengatakan Muesoh memandu truk pick-up untuk membeli getah di perkebunan ketika mereka diserang.

Yaniya mengatakan sebuah truk pick-up berhasil menyusul mereka dan melepaskan tembakan ke pemandu dan penumpang menewaskan tiga orang. Yaniya mengatakan ia duduk di bahagian belakang truk sehingga selamat dari penembakan dan ia sempat membalas tembakan penyerang dengan pistolnya.

Polis mengatakan tembakan tersebut mungkin disebabkan oleh konflik bisnis namun polis tidak akan mengabaikan unsur pemberontakan dalam insiden tersebut.(IH/fq/thenatio/EM)

IKLAN: QUR'AN MIRACLE 22 IN 1 Istimewa!
Dapatkan Segera!
QUR'AN MIRACLE 22 IN 1 Dapatkan Segera!

1 comment:

Anonymous said...

Di Thailand alim ulama berjuang untuk Islam, tapi dalam PAS ulamak dan tok guru jadi pecacai DAPig hinggakan PAS pun sudah jadi anjing suruhan DAPig, dulu membangun bersama Islam, tapi sekarang Meroboh Madrasah dan Surau, Membangun Shopping Complex dan Tempat Parkir Kereta, itulah slogan baru PAS, semuanya kerana PAS sekarang telah jadi anjing suruhan DAPig si babi tunggal, PAS perosak masyarakat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails