Friday, November 25, 2011

PAS Alu-alukan Bersih 3.0 -Mohamad Sabu

KL 25 Nov 11: PAS mengalu-alukan dan akan menyertai Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) dalam perhimpunan Bersih 3.0 bagi meneruskan lapan tuntutan Bersih 2.0 yang belum dilaksanakan kerajaan.

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata, bagi menuju ke arah itu, PAS akan dan memulakan siri penerangan dan menggerakkan ahli di seluruh negara. "PAS menyokong keputusan Bersih untuk mengadakan perhimpunan Bersih 3.0 memandangkan lapan tuntutan Bersih 2.0 hampir langsung tidak diendahkan kerajaan," kata beliau pada sidang media di Ibu Pejabat PAS, Jalan Raja Laut, dekat sini hari ini.

Mohamad bagaimanapun berkata, selain PAS, dua lagi parti dalam Pakatan Rakyat iaitu PKR dan DAP membuat kenyataan umum menyokong Bersih 3.0.

"Daripada kenyataan umum, Pakatan bersetuju untuk bersama-sama Bersih 3.0," katanya yang juga Pengerusi Badan Penggerak Demokrasi dan Mobilisasi PAS Pusat.

Bagaimanapun, PAS katanya menyerahkan sepenuhnya kepada pihak Bersih yang disertai gabungan badan bukan kerajaan (NGO) dari segi tarikh dan perjalanan perhimpunan. "Tarikh yang sesuai, tempat perhimpunan semuanya kami serah kepada NGO Bersih sepenuhnya untuk menentukannya," katanya sambil menambah, pengerusi 3.0 adalah daripada NGO sendiri.

Sementara itu, mengulas mengenai Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman yang dibentangkan untuk bacaan kali kedua di Dewan Rakyat semalam, beliau berkata PAS menolak keras RUU tersebut. Malaysia katanya seolah-olah sedang menggantikan tempat Myanmar dari segi halangan untuk rakyat bersuara.

"Perdana Menteri berbohong untuk bawa Malaysia ke arah demokrasi.

"Myanmar yang kebebasan bersuaranya teruk mengenakan lima hari sahaja untuk mengeluarkan notis berhimpun tapi Malaysia kena bagitahu 30 hari awal.

"Rang Undang-Undang ini menghina rakyat Malaysia," katanya.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ramai yang tidak sabar menunggu Bersih 3.0. Jom rakyat Malaysia, siap sedia!! (IH)

IKLAN: QUR'AN MIRACLE 22 IN 1 Istimewa!
Dapatkan Segera!
QUR'AN MIRACLE 22 IN 1 Dapatkan Segera!

9 comments:

Anonymous said...

Inilah yang tahu dibuat oleh Pakatan Rakyat, ceramah maki hamun, hasutan dan demontrasi liar, demontrasi liar BERSIH bukan main galak PAS mempromosikannya, tapi bila HIMPUN buat himpunan aman untuk tegakkan maruah Islam, pimpinan PAS bukan setakat tak nak ikut serta malahan mengugut ahli dan pimpinan mereka yang lain supaya jangan sertai HIMPUN, sebabnya DAP tak beri 'restu', BERSIH kena ikut sebab DAP beri 'arahan dan restu'. PAS hanyalah sekadar tukang salak untuk DAP sajalah, sekadar anjing suruhan untuk menyalak ke sana ke mari mencetuskan huru hara, itulah saja kerja PAS, menjadi anjing suruhan taraf pecacai angkut najis kepada DAP.

Sekadar ceramah maki hamun,hasutan dan demontrasi liar, itu boleh tolong rakyat untuk apa? Ada berapa ribu peluang niaga, peluang kerja untuk rakyat akan terhasil dengan perhimpunan liar seperti BERSIH ini? Tak ada, rakyat mengalami kerugian berjuta-juta ringgit dan ribuan peluang niaga dan peluang kerja musnah sebab pelabur tak mahu melabur di Malaysia, cuma yang mendapat untung adalah PAS, PKR dan tentu sekali yang dapat keuntungan paling besar adalah DAPig, keuntungan politik untuk burukkan imej kerajaan, perangai macam jahiliah, sanggup guna taktik jahat dan keji untuk mencapai keinginan nafsu serakah, patutlah tak pernah berjaya keinginan Pakatan Haram Jadah ni untuk jadi kerajaan, kerana hati busuk, hati kotor, jiwa kejahatan mana nak diredhai, akan diberikan pembalasan bukan saja di dunia, malahan di akhirat kelak, buatlah jahat sesuka hati dan peralatkanlah Islam semahu-mahunya demi politik, tunggulah pembalasan di akhirat kelak, lebih-lebih lagi tok guru dan ulamak politik PAS, jawablah di akhirat kelak tentang perbuatan kamu itu, kamu semua bersalah dengan semua rakyat Malaysia yang mendapat kesusahan dan kesengsaraan akibat kelemahan ekonomi sekarang yang disebabkan oleh politik gila babi Pakatan Rakyat, tok guru dan ulamak politik tukang salak bukannya mengajak ke arah amar makruf nahi mungkar, tapi mengajak kepada amar mungkar nahi makruf, apa tidaknya banyak menganjurkan kejahatan dibuat oleh orang ramai, itu perbuatan gila dan melampau, entah apalah yang telah terjadi dengan pemikiran tok guru dan ulamak tukang salak tu, kerana jiwa telah diselaputi asobiyah, maka sanggup buat jahat dan keji untuk kepentingan diri dan puak sendiri walaupun orang lain terainaya. Ulamak dan tok guru tukang salak dan tukang guling dan tukang lompat, sedarlah diri, tok guru dan ulamak jenis apa kalau sedemikian rupa perangai kamu? Inilah tuduh orang sebagai iblis dan syaitan, tapi diri sendiri macam iblis dan syaitan, pengikut dajjal dan ahli yakjuj makjuj, masih tak sedar diri kerana diri diselebungi asobiyah.

Anonymous said...

PAS sasau tak ada kerja lain selain dari menyalak dan melompat-lompat di pentas ceramah dan demontrasi liar, tak cukup dengan itu, jadi tukang hasut pula, inilah Parti Anjing Suruhan, anjing belaan DAP, dasar bodoh, ulamak kangkung dan tok guru lalok PAS hanya tahu merosakkan masyarakat, patutnya menunjukan teladan yang baik sebab kononnya tok guru, tapi tok guru dan ulamak macam pengikut black metal apahal? Sudalah, dasar Parti Anjing Suruhan yang mengamalkan asobiyah, Parti Asobiyah Se-Malaysia akan berbuat sesuka hatinya sebab diri mereka diselebungi asobiyah dan kejahatan.

Anonymous said...

PAS sudah tidak waras, pihak kerajaan sibuk bangunkan ekonomi PAS pula jadi pelingkup, inilah manusia-manusia tidak normal pemikirannya kerana dipengaruhi perasaan dengki dan khianat, akan buat apa saja untuk puaskan nafsu serakah sendiri, tok guru dan ulamak pun tongang langgang, semua PAS PIS PUS, pergi mampuslah sama PAS, dasar anjing belaan DAP, jadilah pecacai DAP sampai bila-bila, bangang, PAS bengong.

Anonymous said...

PAS anjing kurap belaan DAPig akan menyalak ke sana ke mari demi kepentingan DAPig, orang bumiputera dan Islam perlu sedar anjing kurap belaan DAPig seperti PAS ini adalah petualang dan pengkhianat bangsa dan perlu ditendang ke loji kumbahan najis, itulah tempat sesuai untuk PAS.

Anonymous said...

PAS bengong, gila babi dan perangai jahat, kerajaan sibuk nak bangunkan negara PAS dan kuncu-kuncu sibuk jadi anjing suruhan taiko besar Pakatan Rakyat, DAPig si babi tunggal. Memang bengong PAS ni, parti Islam apanya kalau sanggup jadi anjing belaan DAPig? PAS adalah Parti Anjing Suruhan, jadilah anjing belaan DAPig sampai bila-bila itulah taraf PAS, tok guru pun boleh menyalak ke sana ke mari membela DAPig, tok guru dan ulamak perosak akan melingkupkan kesucian agama dan keamanan demi politik.

Anonymous said...

Nak tengok Nik Aziz dan Hadi Awang menyalak untuk menghasut pengikut bengong PAS sertai BERSIH 3.0 pula, Mat Sabu lepas ini apa pula jadinya akan terkinja-kinja macam beruk termakan cili padi sambil melalak ke sana ke mari membela DAPig, dasar PAS bengong.

Anonymous said...

Ulamak dan tok guru tukang salak akan menyalak sambil terkinja-kinja menghasut orang untuk jadi sebahagian gerombolan orang sasau demontrasi liar BERSIH 3.0, jangan dengar cakap tok guru dan ulamak tukang salak anjing belaan DAPig ini, rakyat semua perlu jauhi takut terjangkit penyakit anjing gila yang telah menjangkiti ulamak dan tok guru tukang salak itu semua.

Anonymous said...

Tuan ibnu Hasyim, buang saja tulisan-tukusan jijik seperti di atas.

Anonymous said...

Anon November 25, 2011 5:03 PM, tulisan jijik apanya, inilah hakikat PAS dan tok gurunya ketika ini, memperalatkan agama untuk kepentingan peribadi, bersikap asobiyah kononnya perjuangan Islam, ini semua penyelewengan PAS untuk merosakkan masyarakat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails