Wednesday, November 23, 2011

Banjir: Andainya Kuat Berdoa.. -Nik Aziz


KOTA BHARU, 22 Nov 11: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, menyeru rakyat Kelantan seluruhnya berdoa semoga mereka dilindungi Allah dari segala mala petaka termasuk banjir.

Katanya, doa umat Islam akan bertembung dengan bala atau hujan dari langit.

“Andainya kuat doa, akan terselamat manusia dan begitulah sebaliknya.

“Apa yang pasti kita perlu berdoa semoga kita, anggota keluarga kita khususnya anak-anak kecil terselamat dari segala bala yang tidak diingini,” ujarnya.

Pada masa yang sama beliau turut mengingatkan rakyat di negeri itu tidak menjadikan banjir sebagai ‘pesta’ kerana ianya akan mengancam keselamatan diri. Katanya, sikap rakyat yang menjadikan banjir sebagai pesta sewajarnya diubah memandangkan ianya boleh mengancam keselamatan diri dan keluarga.

“Moga kita tidak lagi mendengar kematian ekoran kecuaian kita sendiri menangani perkara ini,” ujarnya ketika diminta mengulas berhubung perkembangan hujan yang mula turun di negeri itu sejak dua hari lalu.

Hujan lebat mula melanda Kelantan sejak dua hari lalu khususnya di Kota Bharu, Pasir Putih, Bachok, Tumpat, Kuala Krai, Machang dan Tanah Merah. (IH/Hrkh)

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-17: Fokus Sejarah PAS 1950 Hingga Kini..
E-Buku IH-17: Fokus Sejarah PAS 1950 Hingga Kini...

9 comments:

Anonymous said...

Berdoa di Shopping Complex dan tempat parkir kereta, Motto baru PAS ' MEROBOH SURAU DAN MADRASAH, MEMBANGUN PARKIR KERETA DAN SHOPPING COMPLEX', ajak Azizan Razak dan segala tok guru dan ulamak politik PAS untuk sama-sama adakan doa di Aman Sentral (dahulunya Madrasah Salihiah yang dirobohkan oleh PAS) dan di tempat parkir kereta di Selayang yang dahulunya adalah surau. PAS anjing suruhan DAP. PAS = Parti Anjing Suruhan.

Anonymous said...

http://www.ibnuhasyim.com/2010/12/menteri-rogol-amah-dato-seri-rais-yatim_31.html

Tak ada 4 saksi lelaki beriman sebagaimana 'fatwa' Haji Hadi Awang, Presiden PAS, macam mana pula PAS sibuk galak tuduh Dr. Rais sebagai perogol? PAS sendiri tak ikut hukum agama ada hati nak tuduh UMNO menolak hudud, tunjukkan bukti, sebat semua puak PAS yang memainkan isu ini atas tuduhan Qazaf, itu pun kalau ikhlas nak buat hudud le, kalau sekadar kosmetik canang hudud untuk kepentingan politik, tak tahulah, PAS politik diutamakan, asobiyah dijunjung, kebenaran lempar dalam lubang tandas, PAS anjing suruhan DAP, PAS = Parti Anjing Suruhan.

Anonymous said...

PAS permainkan hukum agama, mereka tuduh orang tanpa 4 saksi lelaki beriman tak apa, orang lain nak buat tuduhan terhadap salah laku mereka kena 4 saksi lelaki beriman, jelas PAS pengamal asobiyah, macam Yahudi, mereka saja betul dan benar, Yahudi ainaya bangsa lain tak apa, tapi bangsa lain nak hukum kejahatan Yahudi dianggap jahat dan zalim, sama macam PAS, PAS asobiyah tahap yahudi.

Anonymous said...

Saya harap tuan Ibnu Hasyim tak perlu jawab. Inilah contoh salakan anjing askar baru upahan Najib..

Baru-baru ini Najib lempar bertaburan tulang busuk upahan kepada anjing-anjingnya

wow. wow wooow. Berebut tulang sesamanya. Adalah makan sikit sampai PRU13 ni. Ada bukti.

Tetapi buat ape crite ke anjing-anjing pekak ni!

Baru-baru ni sekor anjing besar dipilih tukang agih tulang. Ganti bapak anjing lama yg kebas hak tulang anjing-anjing lain.

Kesian krisis rebut tulang mula dah berlaku. Gara-gara berebut gonggong tulang.

ha ha ha

Salak kpd toke lu.. jangan salak sini.

he he he

ahmad irfan said...

Sokong anon diatas, yang jawab 3 anon diatas lagi.

Anonymous said...

Puak Parti Anjing Suruhan mana reti jawab hanya tahu mengikut arahan dari taiko DAPig saja, anjing suruhan seperti PAS mana berani lawan babi tunggal seperti DAPig.

Puak Parti Anjing Suruhan sudah kecut perut, tak berani berhadapan dengan kebenaran, demi asobiyah yang menjadi junjungan mereka, kebenaran tuntuan Islam telah dilempar ke lubang najis, inilah amalan Parti Anjing Suruhan (PAS), Asobiyah diutamakan, kebenaran lempar dalam lubang najis. Tertarik dengan motto blog Ibnu Hasyim, kononnya "sampaikanlah walau satu ayat.." tapi sekarang sudah kena tukar, beri motto baru "sembunyikan kebenaran demi kepentingan asobiyah" ini baru sesuai dengan Parti Anjing Suruhan.

Anonymous said...

Slogan PAS yang baru "Merobohkan Madrasah dan Surau, Membangunkan Shopping Complex dan Parkir Kereta di Atas Runtuhan Madrasah dan Surau", lepas ni taiko DAPig nak robohkan masjid untuk buat kelab lumba kuda, Parti Anjing Suruhan akan menyalak kuat-kuat menyokongnya, kononnya pembangunan, tak apa boleh buat masjid di atas kandang kuda, lepas lumba kuda boleh ibadat. Blah la Parti Anjing Suruhan, kalau dasar anjing suruhan mana berani lawan taiko DAPig si babi tungga, PAS PIS PUS, banyak menipu merosakkan bangsa, itulah kerja PAS.

Anonymous said...

buy FAIqbgxJ [URL=http://www.spyderjackets--outlet.weebly.com/]cheap spyder ski jackets[/URL] to take huge discount KeWPUfHV [URL=http://www.spyderjackets--outlet.weebly.com/ ] http://www.spyderjackets--outlet.weebly.com/ [/URL]

Anonymous said...

cheap eSLwjCcl [URL=http://www.christianlouboutin--outlet.tumblr.com/]christian louboutin outlet[/URL] , just clicks away zTprBJLE [URL=http://www.christianlouboutin--outlet.tumblr.com/ ] http://www.christianlouboutin--outlet.tumblr.com/ [/URL]

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails