Thursday, September 29, 2011

Apa Khabar Noh Omar? Mengapa Rumah Ni Senget?

CATATAN SANTAI
PAGI ini, awal-awal lagi En Zul pegawai sekretariat Karnival Selangorku ajak saya minum pagi. Saya setuju minum di Pekan Tanjong Karang. Lepas minum, beliau ajak jalan-jalan, di samping tugasnya mengawasi karnival tersebut.

"Cukup naik motosal saja bukan jauh, jimat masa." katanya. Saya bonceng di belakang motosikalnya. Bulum pun sembang panjang, tiba-tiba dia berhenti,

"Lihat ini, rumah senget (gambar di atas), sebelahnya sudah tenggelam." Kata Encik Zul.
Pemilik rumah itu tidak dibenarkan tinggal, kerana menbahaya kononnya. Lihat itu papan tanda amaram.Tapi ada yang duduk juga. "Ya terpaksa duduk juga kerana gaji sudah dipotong, tetapi tak boleh tinggal juga, Nak kena bayar sewa baru pula?" sungut seorang pembeli.

"Bunyinya Taman Wawasan. Pembuatnya seolah-olah tiada wawasan. Rakyat juga yang teraniaya. Wakil Rakyatnya Menteri Pertanian dan juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Selangor buat apa? Bakal jadi MB Selangor pula?" Komen yang lain.
Kami pergi ke tampat lain pula. Ke arah Bagan Sungai Tengkorak. Di pertengan jalan, ada lagi projek perubahan terbengkalai. Lihat Di bawah ini. Bersambung terus catatan ini. InsyaAllah.

Sekian, Wallahu aklam.

Catatan Santai Ibnu Hasyim
alamat: ibnuhasyim@gmail.com
Tanjung Karang
29 Sept 11.


Juga Karnival Selangorku...

3 comments:

azmank said...

lain kali tanya PBT.ini bidang kuasa PBT.kenapa rumput tak potong..kenapa longkang tersumbat..tak abis2 salahkan umno.ini yang dikatakan pas totok

TaTJ said...

PBT tu zaman pemerintahan sapa wahai en Azman orang b-end totok sampai mati?kahkahkah...bukti akan terserlah kerana sebaik2 perancangan itu adalah perancangan Allah.

enn sungkai said...

biasanye kalau cf tak kluar lagi ia belum diserahkan dibawah pbt en azmank ooi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails