Sunday, October 10, 2010

Mengapa Internet Gerunkan Muhyuddin Di Sekolah?




KL 9 OKT 10: Sejak Pengetua-pengetua sekolah bertemu Muhyiddin Yassin, terdapat arahan baru daripada pengetua sekolah. Antaranya kurangkan penggunaan internet dan tidak melayari Face Book. Para cikgu tidak terlalu lama duduk untuk melayari laman web. Begitu juga tidak perlu membuka face book.

Nampak gayanya wireles perlu dipotong. Internet hanya di bilik pengetua. Biar pengetua pantau cikgu guna internet. Pengaruh internet menggerunkan pihak berkuasa. PRU 13 yang semakin tiba menyebabkan Muhyiddin Yassin yang bercita ingin menggantikan Najib dikatakan memberi arahan tidak bertulis agar pengetua mengawal para guru.

Petang tadi pentadbir pula seolah-olah mengugut, ikut peraturan, jika tidak prestasi setakat cukup makan? Kita sudah lama mengajar, tetapi pada hari ini kenyataan berupa ugutan untuk beri markah rendah kepada guru baru pertama kali kita dengar. (Sumber http://sisibukit.blogspot.com/Sabah Daily/AK)

Komen Blog Ibnu Hasyim: Pengaruh internet menggerunkan pihak berkuasa. PRU 13 yang semakin tiba menyebabkan Muhyiddin Yassin yang bercita ingin menggantikan Najib dikatakan memberi arahan tidak bertulis agar pengetua mengawal para guru. Betulkah?

3 comments:

Unknown said...

salam,

blog tuan sudah dilinkkan di DUNIACACAMARBA. Moga tuan dapat linkkan www.duniacacamarba.blogspot.com di sini.

tk

Ibnu Hasyim said...

Insya Allah. Bhg penyelarasan sedang menyusun semula.

Anonymous said...

untuk pengetahuan yang terbaru semua server disekolah dipasang harddisk/sofware tujuannya untuk mengenal pasti semua laman web yang dibuka di sekolah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails