Friday, October 30, 2009

Tahniah, Majlis Agama Islam P.Pinang Akan Berwajah Baru.


by ASYOK KUMAR

KL, 30 Okt: Editor Blog Ibnu Hasyim, Dr Haji Mohd Hasyim menyambut baik, mengalu-alukan dan mengucapkan tahniah kepada Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) yang akan berwajah baru pada tahun depan, apabila proses perubahan bermula daripada Jabatan Agama Islam Pulau Pinang (JAIPP).

Menurut lapuran Harakah, Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Negeri Pulau Pinang, Abdul Malik Abdul Kassim memberitahu wajah dan imej baru MAIPP ini adalah satu reformasi yang akan diperkenalkan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat yang menerajui Pulau Pinang. Abdul Malik berkata demikian semasa merasmikan Kursus Undang-Undang Jenayah Syariah kepada pegawai-pegawai masjid seluruh Pulau Pinang di Safira Country Club, Seberang Jaya, Permatang Pauh.

Dr Mohd Hasyim bersetuju dengan pandangan Abdul Malik, antara perubahan yang akan dilakukan ialah memastikan infrastruktur masjid berada dalam keadaan yang sempurna serta meningkatkan profesionalisme pentadbiran masjid kepada semua yang diamanahkan untuk melaksanakan tugasan tersebut.

"Saya ucapkan tahniah kepada kerajaan negeri Pulau Pinang, negeri tempat kelahiran saya. Insya Allah kita akan bantu sama-sama, jika diperlukan." Kata Dr Mohd yang juga Presiden Grup Universiti Ulu Klang. (AK)

4 comments:

Kuda Perang said...

Alhamdulillah...

Yanaam said...

Kita tunggu perubahan itu.

Pak Oncu said...

DR,,, Selangor n Kedah apo koba??? tak ikut samo ke??

zaid said...

Heise memprediksi pertumbuhan produk domestik bruto riil Indonesia tahun ini pada kisaran 3,5 persen atau lebih rendah dibanding pencapaian 2008 sebesar 6,1 persen. Tapi dia mengingatkan, pergerakan harga komoditas perlu diwaspadai karena harga komoditas dunia bisa naik mendadak. Kondisi ini bisa menghambat perbaikan ekonomi yang sedang berlangsung.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails