Monday, October 26, 2009

Kalau Palestin Perlu Ada Nuklier, PAS Perlu Ada Apa?

Pemimpin Libya. Moamer Kadhafi

Palestin patut ada senjata nuklear: Kadhafi


LONDON Okto 2009: Negara-negara Arab termasuk Palestin sepatutnya dibenarkan memiliki senjata nuklearnya sendiri selagi Israel dibenarkan berbuat demikian.

Pemimpian utama Libya, Moamer Kadhafi yang memberitahu televisyen British, Sky News sebagai berkata Israel dibenarkan dengan meluas sebagai negara Timur Tengah sama ada secara nyata atau tidak memiliki senjata nuklear

Oleh itu, katanya masyarakat antarabangsa seharusnya turut membenarkan negara kejiranan Arab untuk membangunkan senjata nuklear. "Jika Israel memiliki senjata nuklear dan keupayaan nuklear, adalah hak Mesir, Syria dan Saudi memilikinya juga, lebih-lebih lagi Palestin yang menjadi musuh tradisi Israel," katanya.

Menurutnya lagi, jika kita tidak setuju dengan situasi ini, maka Israel seharusnya dilarang daripada memiliki senjata nuklear. Mengulas mengenai Iran yang didakwa membangunkan senjata nuklear, beliau tidak setuju jika benar sebagaimana didakwa. Tapi yakin program nuklear Iran adalah program yang aman. "Iran, hingga hari ini masih menafikan ada membangunkan senjata nujklear: Mereka hanya memperkayakan Uranium," katanya lagi. - AFP

Komen Blog Ibnu Hasyim: Kalau BN (Barisan Nasional) di Malaysia ada kuasa nuklearnya, yakni kuasa 'menguasai' SPR dan ISAnya, maka PAS (Parti Islam) dan pakatan Pembangkang perlu ada apa untuk menjatuhkan BN? (2MA)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails