Monday, October 24, 2022

UMNO+PH: Anwar PM1, Zahid PM2. TPM: Sabah, Serawak, DAP...

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

12 comments: 

      1 Anonymous said...

Banyak tersebar yg konon Ameno bakal bergabung dengan Ph yg mana si anuwar bakal jadi Pm1 dan si Zahid jadi Pm2, manakala sabah & sarawak masing dapat kerusi Tpm selain dari Dap dan umeno serta pkr pun dapat kerusi Tpm maka jadi empat Tpm.
India pula akan diberi jawatan menteri kanan bersama Ismail sabri, dan matsabu.
Pentadbiran baru ini juga bakal nelantik semula tommytomas sebagai Ag, juga sekolah jenis kebangsaan cina akan menggunakan kurikulum kebangsaan beijing sesuai dengan nama kebangsaan china manakala sekolah jenis kebangsaan india akan diselaraskan dengan kurikulum sekolah tamil nadu.
Bahasa kebangsaan akan di pluralkan sesuai dengan "akidah pluralisma" anutan Ph.
Desasdesus ini diperkuatkan lagi dengan pernyataan zahid yg ameno sedia bejerjasama dengan pkr & dap tidak lama dulu yg menyaksikan team zahid mulai menjauh dan menibai parti pas untuk dijadikan alasan untuk memutuskan kerjasama dengan pas.

Parti Islam PAS adalah parti yang bersih dari rasuah dll maka rakyat perlu mengundi PAS dan menolak kluster mahkamah dan puak kencing rakyat selama 22 bulan.

Islam juga mengharamkan umat Islam dari mengundi orang kafir dan puak munafik kerana mereka tidak pernah redha pada agama Islam dan umat Islam.

Firman Allah dalam An-Nisaa' : 144.

"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?"

3 Anonymous said...

Ingat lagi ayat power anuwar. Hari ini jadi kerajaan, esok harga minyak turun.

Kempen sekarang anuwar. Kita tolak rasuah. Kita tangkap yg curi duit.

Tapi belum apa apa, dah nak upah dengan 3 kerusi tpm. Rakyat malaysia jangan termakan retorik. Rakan politik anuwar ada kes trowong dan rumah banglo.

4 Anonymous said...

Kat kelantan xda judi. Kat kedah xda judi. Bukan retorik tapi realiti.

Beza ngan kat selangor. Ada judi. Kat n sembilan ada judi. Kat pulau pinang, judi menjadi jadi. Anuwar sembang kari. Sembang retorik.

5 Anonymous said...

Retorik anuwar. Muhyiddin x betul. Zahid x betul. Tghh x betul. Ismail x betul. Mahathir x betul. Dia angkat diri dia sorang jer betul.

Masalahnya dia sorang jer yg pernah masuk penjara. Rakan politik pun yg x bersih. Tapi sembang anuwar melambong tinggi.

6 Anonymous said...

Rakyat pun takut. Bekas banduan rasuah. Aqidah pun liberal. Belum apa apa dah cadang 3 tpm. Tu belum jadi pm. Dah jadi pm, khazanah negara pun boleh punggah. Sebab dapat sokongan dengan upah kerusi dan upah duit. Jadi rentetannya kekal sokongan dengan upah.

7 Anonymous said...

Janjinya tidak rasuah. Ada beza ngan parti rasuah dan tidak rasuah. Kalau dah tarik sokongan dengan rasuah, ertinya tak cerdik lah dlm berpolitik. Kalau dapat sokongan tanpa rasuah, itulah parti yg cerdik berpolitik. Dan layak memerintah.

Jadi jangan masuk dalam kelompok jahiliah. Nanti jahil segala galanya.

8 Anonymous said...

Ngapa anuwar x nak bertembung dgn zahid. Sebabnya mudah. Zahid rakyat perak sudah maklum. Ada dailog tpon yg zahid dan anuwar sepakat utk bergabung. Itu demi survival politik zahid. Bukan survival politik org melayu.

Jika zahid menang ttp bn tewas, ada kemungkinan bn bergabung ngan pee hancing. Zahid pun madir, boleh flip flop. Ini langkah sheraton ke dua.

Beza sheraton satu dan dua. Sheraton satu demi politik bumiputera. Syeraton dua demi politik peribadi tergadai kepentingan melayu dan Islam penduduk asal negara ini. Kuasa sultan pun boleh tercabar.

Jadi politik peribadi anuwar dan zahid mesti rakyat tolak.

9 Anonymous said...

Pintu GTA utk Tun Mahathir bergabunh dengan PH sudah tutup..

Pintu Mahkamah saja terbuka luas untuk Tun dan Anak cucu selepas PRU 15


Mme nak kena celaka kali ini

10 Anonymous said...

Jangan lupa isu icerd. Jangan lupa isu statut rom. Jangan lupa raja raja nak dibicara di mahkamah. Jangan lupa isu arak. Jangan lupa isu mabok. Jom pilih pas dan pn.

11 Anonymous said...

Dengar cerita Zahid Pekembar dah berkirakira dengan Anwar adil/psrm untuk bergabung selepas pru15,,
betul ke cerita nih?

12 Anonymous said...

kalau betul maka itu adalah jawapan kpd penyebab yg zahid eksen sangat dgn Pas,, yelah sebab dah ada rencana untuk bersama dgn Ph..
aritu pun katanya dia okey je kalau untuk bekerjasama dengan dap..

11 comments:

Anonymous said...

Zahid sanggup bergabung dengan komunis dapig.

Rasanya Itu kesanggupan peribadi. Bukan kesanggupan majoriti akar umbi.

Presiden ada kuasa. Akar umbi juga ada kuasa. Nanti kita tengok akar umbi berkuasa, atau presiden berkuasa.

Unknown said...

Sebarlah lagi rasis.. Kerajaan melayu isle sakau banyak tak apa.. Dapat royalti beli mercedes. Masalah air 30 tahun lagi settle

Anonymous said...

Mungkin kali pertama dan seterusnya kita dapat PM species LGBT & Gay

Anonymous said...

Rasis tu komunis dapig.

Anonymous said...

Jom tolak pee hancing. Kita sokong parti yg bebas rasuah.

Anonymous said...

http://cipantapirtenuk.blogspot.com/2022/10/betapa-bangsatnya-perangai-saekor-lobai.html?m=1

Anonymous said...

Datuk Seri Anwar meluangkan masa menzirahi tokoh pemikir Institut Pemikiran Islam Antarabangsa (IIIT) Dr Ahmad Totonji dan Dr Hisham Altalib sekeluarga di Bakirköy.

Mentor Anwar adalah Almarhum Prof Ismail al Faruqi, bekas Professor of Religion di Universiti Temple Amerika Syarikat. Kehidupan suami isteri Ismail Al Faruqi dibunuh kerana kehidupan seorang gay

IIIT Ditubuhkan di Herndon, Virginia, Amerika Syarikat pada tahun 1981.

"Kami juga sempat berbincang mengenai prestasi dan halatuju IIIT.

https://wrlr.blogspot.com/2022/10/anwar-bertemu-cedekiawan-islam-rakyat.html?m=1

Flashback..

https://mindaaidc.wordpress.com/2009/03/21/meraikan-dr-a-hamid-dan-dr-jamaltersingkap-episod-anwar-iiit/

Dua peristiwa yang masih menjadi misteri sampai ke hari ini adalah peristiwa kebakaran pejabat IIIT Malaysia di kampus UIA Petaling Jaya dan Rektor UIA, Abdul Hamid Sulaiman, warganegara Amerika Syarikat melarikan diri ketika masih menjawat jawatan Rektor UIA.

Beliau bersama Anwar Ibrahim merupakan salah seorang pengasas IIIT di Virginia, Amerika Syarikat. Sebenarnya pelantikan Abdul Hamid Sulaiman sebagai Rektor UIA dibuat sejurus Anwar Ibrahim dilantik sebagai Presiden UIA menggantikan Tun Hussein Onn (allahyarham) pada Julai 1988. Ketika itu juga Anwar adalah Menteri Pendidikan Malaysia.

Di UIA, selain Anwar mengimport tokoh-tokoh IIIT, beliau juga turut melantik tokoh feminin bernama Amina Wadud. Amina, seorang tokoh Islam Liberal dari Amerika Syarikat telah diambil kontrak mengajar dari tahun 1989 hingga 1993.

Kontoversi Amina Wadud, profesor studi Islam di Virginia Commonhealth University, yang mengimami solat Jumaat pada tahun 2005 yang dilakukan di Synod House, Gereja Katedral St. John, Manhattan, New York

Kehadiran sayap Al Ikhwan, yakni IIIT di Malaysia melalui operasinya yang berpusat di UIA menjadi tanda tanya apabila terhenti secara mendadak operasinya sejurus selepas Anwar disingkir dari kabinet.

Operasinya telah dipindahkan secara terburu-buru ke Jakarta dan diletakkan di bawah kelolaaan Indonesian Centre for Muslim Intellectuals(ICMI).

IIIT tiada link dengan al Qaeda, sebaliknya mempunyai link secara langsung dengan kerajaan Amerika.

Taha Jabir al Alwani dan Jamal Barazanji adalah bekas board of directors CSID (The Center for Study of Islam and Democracy)yang ditaja oleh NED dan USAID

Anonymous said...

Puak rasislah yang telah kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu selama 22 bulan. Jika 22 tahun , lu pikirlah sendiri.

Anonymous said...

Betapa hinanya perangai pemimpin pee hancing kencing rakyat dengan pelbagai janji palsu dan politik persepsi.

Anonymous said...

Dahulu dajjal liberal mata satu pernah menghina hukum Islam konon ketinggalan zaman dan menyokong rejim pengganas Israel dalam forum antarabangsa.

Anonymous said...

Jangan undi parti kafir dan parti liberal yang menyokong pengganas komunis PKM yang sangat memusuhi Islam dan kaum Melayu.

Cukuplah 22 bulan rakyat dikencing hancing dengan pelbagai janji palsu dan politik persepsi.

Dalam tempoh 22 bulan orang kafir dan puak munafik berani menghina agama Islam dan umat Islam secara terbuka.

Pemimpin kafir berani campurtangan dalam hak ehwal Islam seperti main wayang dalam masjid untuk tujuan propaganda dan campurtangan dalam urusan zakat dll dalam tempoh 22 bulan.

Bukankah mereka terdiri dari puak evangelis yang berusaha untuk menyebarkan agama kristian ?

Adib telah dibunuh dan dinafikan hak untuk mendapat keadilan semasa mereka berkuasa.

Jika 22 tahun, lu pikirlah sendiri.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails