Saturday, October 29, 2022

Ini mentaliti rasis roket & hipokrit kris.

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

16 comment:

1 Anonymous said...

Sehingga saat di tulis ini , Tun Mahathir Rafizi masih gagal membuat ‘wave kebencian’ setara pru14 pada BN.

'Hate factor” yang digunakan oleh musuh Barisan Nasional pada PRU14 tidak menjadi kali ini menjelang PRU15.

Sehingga saat di tulis ini , Tun Mahathir masih gagal membuat ‘wave kebencian’ setara pru14.

Cubaan Mahathir menghasut rakyat perguna isu UMNO sebuah parti korupsi dan cuba bebaskan pemimpin korup mereka jika menang PRU15 juga tidak dipedulikan oleh rakyat kerana pengetahuan rakyat berkenaan kes penuh kecacatan dan ketidakadilan itu membuat mereka lebih sayang kepada mangsa kes ‘fabricated’ Datuk Seri Najib Razak.

Isu 1MDB memakan diri bagi mana mana pihak yang ingin bermain isu 1MDB kerana banyak wang pulangan 1MDB hampir RM35 bilion tidak dapat dijelaskan kemana pergi nya setelah di kembalikan.

Rafizi Ramli juga masih belum mendapat 'hati waru' apa yang dia mahukan. Rakyat tidak sambut pun isu2 yang dibawa oleh Rafizi.

Tidak seperti PRU14 dimana kisah dongeng cincin Rosmah mendapsat sambutan rakyat dan segala formula2 Rafizi disambut

Akhir nya apabila rakyat dapat tahu semua nya pembohongan belaka, maka Rafizi sendiri lari dari politik dan buat kerja belakang tabir.

Kini, terhegeh hegeh Tun Mahathir dan Rafizi mencari ‘wow’ factor untuk berhadapan dengan BN namun belum berjaya lagi.

Cuma BN tidak sebijak pihak lawan untuk ‘exploit’ isu2 itu seperti PH pada pru14. Terlalu banyak peluru yang perlu dimainkan oleh BN pada PKR PH dan Tun Mahathir.

Hala kan muncung senapang pada mereka dan tembak saja ke semua arah pasti mengena sasaran semuanya..!!

2 Anonymous said...

Ini akibat x ikut hukum Islam. Pan terpaksa ikut hukum komunis dapig.

3 Anonymous said...

Majoriti atau hampir semua ahli dewan negara, ahli parlimen, adun dan menteri DAP terdiri dari bukan Melayu dan bukan Islam.

Hampir semua calon Melayu dalam DAP kalah dalam pemilihan pemimpin peringkat negeri dan pusat.

Bukankan DAP mendakwa ia adalah parti pelbagai kaum bukan parti rasis tetapi fakta di atas menafikan dakwaan DAP ?

4 Anonymous said...

Kes AMLA kluster termuda sudah diputuskan di mahkamah, kes AMLA Zety masih macam sial saja sampai sekarang...!!

Kalau tak rasa menyampah dan meluat juga elok gi mati sebelom PRU 15 nanti.. semakk dunia aje..

Mahathir juga tidak sebut kes AMLA parti MUDA Syed Saddik itu pemimpin nya rasuah, ahli sedikit tapi pemimpin nya kluster mahkamah termuda.

Sambil itu Mahathir konon nya pejuangkan agenda benci rasuah. Mahathir juga menghadapi kes menyerah Pulau Batu Puteh tanpa rujukan kepada Jemaah Menteri atau Peguam Negara.

Seolah olah takut sesuatu ugutan Singapura dan tergesa gesa pula. Selain itu , jika kes Hakim Nazlan Ghazali dibuka Mahathir akan turut terseret sama .

Ini belum dikira kes rasuah AMLA bekas Gabenor dibuka lagi. Kes AMLA Kluster Mahkamah Termuda Syed Saksikan sudah soal jawab ke mahkamah tidak lama lagi. Kes AMLA Zety masih macam sial celaka gampang lagi..!!

Ini jelas satu pembohongan besar dari Mahathir.

Maka, tidak hairan lah semua pihak tolak Mahathir dan tidak peduli dengan slogan kosong mahu laksana kan agenda Melayu dengan perkudakan PERKASA dan Parti PUTRA.

Lingkup kan Boboi melingkup lah legasi mafia kartel Kerala ini. Kalau tak ada rasa meluat menyampah elok gi mati terus..

#masalingkupkankartelmafiakerala

5 Anonymous said...

Ko ni bangok tahap apa c sadiq tu ada kes rasuah? Sqdiq kes pecah amanah la bongok, fitnah tk abis2 ko ni, fakta pon tk pndai beza hehehe.

6 Anonymous said...

Maknanya s sadiq tu crook jugalah. Pecah amanah bukan perangai baik. Ertinya bukanlah satu fitnah jika kata s sadiq pecah amanah.

Anuwar dulu pun masuk penjara pasai pecah amanah. Dual pecah amanah bersama presiden termuda.

7 Anonymous said...

Adakah rasuah itu kotor tetapi pecah amanah itu suci dalam pee hancing ?

8 Anonymous said...

Mentaliti rasis roket :

Tidak rasis konon jika kaum roket berkata kaum Melayu rasuah.

Sebaliknya, jika orang Melayu berkata kaum roket rasuah atau beri rasuah, puak roket akan menjerit "Rasis !"

9 Anonymous said...

TALKIN UNTUK TUN MAHATHIR DAN GTA

Hari penamaan calon ada kira-kira seminggu lagi. Usaha GTA untuk bergabung dengan pakatan PH, PN semuanya temui jalan maut.

So Noww..

Marilah kita Baca Talkin untuk GTA dan Tun Mahathir Mohamad yang cobaan nya utk mencari rakan kerjasama bagi GTA gagal. Suma usaha GTA dan Tun nampak nya terus menemui jalan buntu dan jalan mati.

Wahai GTA dan Tun Mahathir Mohamad penegasan dari Mahiaddin tiada gabungan GTA dan PN semalam adalah benar.

Wahai Tun Mahathir dan GTA bahawa PN dan PH tidak akan bekerjasama dengan GTA adalah benar dan tiada yang tidak benar melainkan benar belako..

Wahai Tun Mahathir ahli politik toksik yang seharusnya dijauhi, bukannya didekati juga adalah benar. Ramai yang sudah lokos tubuh badan kena kencing PRU 14 dolu juga adalah benar benar belako..

Wahai Tun Mahathir dan GTA tidak memberi apa-apa nilai tambah, baik kepada PH mahu pun PN, sambil GTA menumpang kekuatan dua gabungan adalah juo benar benar belako..

Wahai Tun Mahathir dan GTA PRU 15 kali ini adalah Jalan mati menuju kubur besar sedang menanti mu wahai Tun Mahathir , Boboi dan Tun Daim serta semua anak cucu dan kroni kartel Mafia Kerala adalah benar benar belako..

Wahai Tun Mahathir Bin Mohamad, kematian GTA itu adalah benar, kematian boboi di kerusi Jerlun juga adalah benar, kematian kamu di kerusi Langkawi juga adalah benar malah tiada yang benar kecuali benar belakoo.

Wahai GTA dan Tun Mahathir Mohamad Jika datang Pengundi berdaftar SPR di hari pengundian PRU 15 nanti kepada kamu jangan lah kamu rasa takut dan gementar, mereka juga adalah makhluk Allah SWT belako..

Wahai Tun Mahathir Katakan dalam hati kamu dan pengundi yg mengundi dengan jujur dan berkata benar lah kerana mereka pengundi berdaftar SPR juga sedang menghumban kamu ke pintu pintu mahkamah lepas PRU 15 nanti juga adalah benar..

Wahai Tun Mahathir Jika pintu mahkamah sudah terbuka selepas PRU 15 jangan lah kamu takut dan gementar mereka juga makhluk Allah belakoo..

Wahai Tun Mahathir Jika pintu mahkamah sudah terbuka luas selepas PRU 15 jangan lah kamu takut dan gementar, jangan cuba lari kerana mereka juga makhluk Allah belako. Jawab lah dengan lidah bercabang mu dengan lancar dan fasih 'Saya tak tahu, bukan salah saya dan Melayu Mudah Lupe'

Wahai Tun Mahathir Kematian semua calon calon GTA dan hilang wang deposit juga benar.. tiada yang benar kecuali benar belakoo..

Wahai Tun Mahathir Bin Mohamad Jangan lah kamu rasa takot sebab mereka juga adalah makhlok Allah yang sanggup dikuda tunggangan kamu juo ado nyo... Mereka semuo adalah pengikut kamu yang buta tuli mato hati hendaknyo... Itu juga benar belako..

Wahai pengikut Tun Mahathir dan GTA bila mahkamah jatuh hukum dihari selepas persaksian pengundi PRU 15 nanti. ..Pesan juo pada mereko jawab lah dengan lidah bercabanh kelian dengan lancar lagi fasih 'Kami Tak Tahu, itu Bukan Salah Kami dan Kami Mudah Lupo'.

Wahai Tun Mahathir Bin Mohamad didepan kamu hanyalah jalan mati, serta laluan menuju ke “pusara kematian” semakin terbentang luas buat GTA selepas saja hari pengundian PRU 15 ini.

Wahai Tun Mahathir Bin Mohamad jika Zety, Taufik, Nik Faisal Jho Low Tommy Tomas sambil menari Twist dibawa ke mahkamah lepas PRU 15 jangan lah kamu rasa takajut, cemas, terdesak dan gelabah.

Depa suma hanya alat kamu memfitnah jijik musuh musuh mu, deme suma makhlok Allah belako...

Kami serahkan depa semua urusan deme semua kepada yang Maha pencipta yang lagi maha kuasa hingga ke hari pembalasan di mahkamah selepas PRU 15 nanti.

Kami ucapkan selamat tinggal pada GTA dan Tun Mahathir pada maha pencipta kamik serahkan pada Mu untuk deme semua berbondonh bondong di hari bangkitnya rakyat melihat kamu ke mahkamah selepas PRU 15 nnti hendaknya. Aminn

Patihah


Talkin utk Brother Anwar Bin Ibrahim sabau yer..tungguuu..

10 Anonymous said...

Sikap hipokrit puak kris

Puak kluster mahkamah suka menjerit "Hidup Melayu !" untuk kencing kaum Melayu hingga hancing.

Setelah mereka memenangi PRU, slogan "Hidup Melayu !" telah berubah menjadi "Hidup Aku dan Kroni Aku" ! Yang hidup biase-biase selama ini menjadi kaya raye !

Orang Melayu masih hidup miskin kerana kluster mahkamah tidak peduli ! Mereka hanya peduli "Aku dan Aku dan Kroni Aku !"

Pengikut-pengikut hanya mampu menelan slogan "Hidup Melayu !" tetapi perut masih kosong.

Kluster mahkamah tersenyum riang dalam rumah mewah seperti istana. Pengikut hanya mampu tengok sahaja. Kasihan.

Pelbagai tabung dibaham tanpa kasihan kerana menuntut ilmu sesat dari tok guru joe low life. Akhirnya tok guru joe low life lari bersama wang dan tidak dapat dikesan kerana didakwa menjelma menjadi beruang.... Kluster mahkamah menggigit jari kerana penjara setia menanti.

11 Anonymous said...

Makhluk terakhir lokos kena kencing oleh PH Tun dan DAP sudah di kesan dan dijumpai.

Selepas pergunakan Tommy Thomas , Mahathir dan DAP akhirnya kencing lokos Tommy Thomas sambil cuci tangan enggan kena mengena.

Kesian.. Tommy Thomas terpaksa bersendirian dalam menghadapi kes nya terhasil dari pendedahan dalam buku tulisan sendiri. Kucing bawa tidur rimau bawa nigau
Masuk tempat orang bawa otak bukan pisau.

Memoir atau autobiograpi Tommy Thomas “Justice in the wilderness’ yang mendedah salah laku Mahathir dan juga secara tidak lansung pembabitan Tommy sendiri dalam urusan campurtangan perlantikan hakim kini membawa padah kepada Pakatan Harapan dan Mahathir.

Perlantikan Hakim Nazlan dan kemudian Ketua Hakim Tunku Maimon juga terkait penuh kontroversi dan salah laku perlantikan melanggar peraturan JAC.

Namun , dalam semua perkara ini , Tun Mahathir cuba mencuci tangan dan sepert biasa sentiasa salah kan orang lain atau salah kan keadaan.

Tun Mahathir , DAP juga cuba cuci tangan dan asingkan diri dari kena mengena dengan kes gangguan terhadap perlantikan hakim dan juga bidang kehakiman.

Melalui Setia usaha Agung nya Anthony Loke , DAP mengistiyarkan mereka tidak akan masuk campur dan tidak akan membuat sebarang komen dan kenyataan berkenaan kes Tommy.

Diketahui makhluk bernama Tommy Tomas adalah yang terakhir sekali lokos kena kencingkan oleh Tun, DAP dan Pakatan Harapan.

Menjelang PRU 15 Banyak Bangau Bangau dah pulang ke sarang... sayang semua bangau itu suara nya sumbang..!!

12 Anonymous said...

Seronok dengor ceramah mat sabu. Orang lain semua tak betul. Dia sorang jer yg betul. Dan juga abam anuwar. Abam anuwar pun semua betul. Layak jadi pm.

Dulu mat sabun gelar abam anuwar sebagai syeikh al juburi. Sejak jadi sekutu abam anuwar, mat sabun x lagi gelar gelar abam anuwar. Abam anuwar baik belaka. Insan yg sempurna kata mat sabun.

Rugi sangat sokong mat sabun. Flip flop nya macam katak lompat lompat. Penilaian politiknya lebih dipengaruhi nafsu. Murninya dah lupus.

Sekarang jadi penyokong kuat komunis dapig. Melunaskan hutang nafkah dari komunis dapig dengan membantai Islam dan bumiputera. Siap angkat komunis sebagai pejuang kemerdekaan. Lupa dia polis bukit kepong yg dibunuh komunis. Lupa dia yg ada yg hilang ayah dan abang dibunuh oleh komunis. Lupa dia yg dibunuh tidak dapat dikesan jenazahnya.

Itulah semangat mat sabun. Flip flop macam yo yo. Sapa yg banyak beri nafkah, dia sokong. Panglima berbayar.

13 Anonymous said...

Wayang Opera Puak Kafir Harbi (KH) dan Barua Liberal Mereka

Puak KH bersikap rasis terhadap kaum Melayu kerana puak KH mempunyai perasaan hasad dengki luar biasa terhadap hak keistimewaan kaum Melayu sebagai penduduk asal Tanah Melayu dan kuasa politik Melayu Islam sebagai rakyat majoriti.

Untuk menghapuskan hak keistimewaan dan kuasa politik kaum Melayu Islam , puak KH mempunyai banyak tipu muslihat.

Strategi KH "ambil nyawa dia, ketika dia sakit' untuk hapuskan 2 parti terbesar orang Melayu UMNO dan PAS jelas menunjukkan KH mahu hapuskan kuasa politik orang Melayu.

KH tidak mengiktiraf peranan Melayu dalam pimpinan tertinggi KH dan Melayu sekadar diletakkan untuk memberi gambaran kosmetik konon ianya puak berbilang kaum sedangkan hampir semula calon Melayu kalah dalam pemilihan negeri dan pusat kerana sikap rasis KH sangat menebal.

Puak KH mahu kerajan iktiraf ICERD dan Rome Statute supaya hak Islam dan hak kaum Melayu boleh dihapuskan dan mereka tidak peduli terhadap bantahan berjuta orang Melayu.

14 Anonymous said...

Wayang Opera Puak Kafir Harbi (KH) dan Barua Liberal Mereka (Bahagian 2)

Bahkan pemimpin KH berani bersikap bodoh sombong dan biadab menghina kaum Melayu sebagai "bodoh, bangang dan selfish" kerana orang Melayu menolak Rome Statute.

KH sebenarnya dipenuhi dengan pimpinan muda dan tua yang bersikap rasis, caunivis, anti Melayu dan anti Islam kerana KH mahu segala-galanya untuk kaum KH sahaja.

KH memuja pengganas komunis PKM maka mereka angkat cucu pengkhianat komunis sebagai calon di kerusi yang gerenti menang tetapi letakkan Melayu bukan keturunan komunis di kerusi yang tidak selamat.

15 Anonymous said...

Wayang Opera Parti Kafir Harbi (KH) dan Barua Liberal Mereka (Bahagian 3)

Sikap rasis KH sangat jelas walaupun terhadap barua Melayu sendiri. Anak bekas pemimpin kafir dalam KH mendapat kerusi yang selamat, anak barua Melayu tak dapat apa-apa.

Majoriti @ hampir semua ahli Dewan Negara KH , adun KH dan menteri KH adalah bukan Melayu bukan Islam.

Adakah orang Melayu masih masih belum sedar lagi KH bukan parti berbilang kaum tapi parti bangsa apa?

16 Anonymous said...

Wayang Opera Parti Kafir Harbi (KH) dan Barua Liberal Mereka (Bahagian 3)

Majoriti @ hampir semua ahli parlimen KH adalah bukan Melayu dan bukan Islam. Ini tidak mencerminkan komposisi rakyat negara ini yang sebenar walaupun KH mendakwa kononnya ia adalah parti berbilang bangsa.

Adakah sebilangan orang Melayu masih mahu menyokong KH secara membabi buta ?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails