Friday, June 17, 2022

PH gagal penjara Najib. X kena, Ini 12 perkara..

 

mk-logo
BERITA
Najib ‘berhidung Pinocchio’ muncul di akhbar Thailand  Diterbitkan  Mar 28, 2018 4:55 PM Dikemaskini: 5:32 PM
Komen Rakyat dalam blog ini..

1 comment:

Anonymous said...

Rezza pencuri ke..!?

Apabila Riza Aziz dibebaskan tanpa dilepaskan (Discharge Not Amounting to Acquittal) ia menjadi penanda bahawa ada sesuatu yang tidak beres dengan tuduhan kes 1MDB. Najib menjawab dengan sangat berhati-hati kepada Tun M. Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (Undang-Undang & Parlimen) Dato' Takiyuddin turut meminta supaya Tun M jangan hikpokrit.

Apabila Riza dibebaskan, ianya bukti jelas bahawa perniagaan syarikat 1MDB wujud, keuntungan dan kerugian wujud, pembayaran dan perjanjian penyelesiaan hutang wujud, dan penglibatan pelabur-pelabur UAE juga wujud.

Ketua Pendakwa Raya, Gopal Sri Rampal masih lagi lantikan mantan Peguam Negara, Tommy Thomas. Keputusan membebaskan ini menunjukkan ada sesuatu yang tak beres perlu dijelaskan mantan Tommy Thomas

Ini menggambarkan ada sesuatu yg tidak kena dan menjurus kepada fitnah ke atas Najib sekeluarga.

1. Adalah pelik Dr Mahathir mendakwa persetujuan penyelesaian kes antara Pendakwaraya dengan Riza Aziz yang membabitkan denda RM465.3 juta sebagai membebaskan pencuri setelah yang membayar separuh daripada hasil yang dicuri.

2. Dr Mahathir memahami undang-undang namun beliau memilih untuk mengelirukan rakyat kerana politik kebencian.

3. Kerajaan Dr Mahathir tidak pernah mendakwa Riza Aziz sebagai pencuri. Lima pertuduhan yang dikemukakan adalah di bawah AMLA 2001.

4. Malahan mengikut laporan media, hukuman bagi pertuduhan tersebut ialah maksimum denda RM5 juta dan dan maksimum hukuman penjara juga 5 tahun.

5. Sebenarnya persetujuan ini satu kemenangan besar kepada pendakwaraya. Jika kes berlangsung sehingga habis belum tentu pendakwaraya akan menang. Ini kerana semua fakta kes membabitkan aset-aset di luar negara yang tidak melalui sistem perbankan negara.

6. Pendakwaan ini juga sebenarnya bersifat agenda politik kerana Riza telah pun berhadapan tindakan undang-undang di US atas kes yang sama. Ini adalah overzealous prosecution.

Adakah persetujuan ini bermakna Riza Aziz mencuri wang 1MDB?

7. Saya tidak fikir persetujuan ini memberi apa-apa implikasi pengakuan berlaku penyelewengan kepada wang 1MDB. Riza didakwa di bawah AMLA bukan penyelewengan wang 1MDB.

8. Sudah tentu persetujuan membayar denda sebesar itu akan memalitkan beliau dengan skandal 1MDB. Jika tidak bersalah mengapa bayar denda? Bukan sedikit pula, tapi beratus juta.

9. Saya fikir persetujuan ini adalah tindakan ‘membeli masa’ oleh Riza Aziz. Kes ini akan mengambil masa bertahun-tahun untuk selesai.

10. Sepanjang kes ini beliau tidak akan dapat ke luar negara dan ini pasti akan menjejaskan perniagaannya di luar negara.

11. Jika beliau perlu berkorban RM465.3 juta untuk menyelamatkan perniagaannya yang bernilai berbilion USD maka ia adalah satu pengorbanan kecil kepada ahli perniagaan.

12. Ia juga membeli masa untuk melihat keputusan kes membabitkan 1MDB. Jika perbicaraan kes 1mdb mendapati penyelewengan berlaku di peringkat IPIC dan Aabar Group, maka Riza juga boleh membuat rayuan baharu mendapat kembali wangnya.

Perbicaraan kes Riza tak pernah berjalan satu hari pun sejak Riza didakwa hampir setahun dahulu. Pada 31 Januari 2020 masa PH, ianya pihak pendakwa raya yang menangguhkan kes Riza kepada 25 Februari 2020. "Kami juga memohon untuk mendapatkan tarikh lain bagi menyemak dan mempertimbangkan representasi (tawaran perjanjian penyelesaian) berkenaan." kata Norzilawati,

Pada 25 Februari ini juga mahkamah turut menetapkan tarikh perbicaraan bagi kes terbabit. "31 Jan 2020: Mahkamah tetapkan 25 Februari ketahui status representasi Riza Aziz" https://www.sinarharian.com.my/article/68202/BERITA/Mahkamah/Mahkamah-tetapkan-25-Februari-ketahui-status-representasi-Riza-Aziz

Kerajaan PH gagal memenjarakan Najib. Ada pihak begitu yakin Najib akan menghuni penjara Sungai Buloh, 'Sumpah Laknat' itu telah dijawab oleh Tuhan yang Maha Esa, Allah SWT pada hari ini. Lihatlah, satu demi satu negeri telah bertukar kerajaan.

2 comments:

Anonymous said...

Dah dibagi tau, atok memang tak boleh dipercayai. Pecah amanah dan khianat. Kalau kaya sebab usaha sendiri macam bokhari tak pe. Ini kaya sebab jadi pm. Bolot selagi boleh. Kaut selagi boleh. Fitnah selagi boleh.

Anonymous said...

Tingkah laku New Normal atok makin 'MAKAN DALAM’ makin rasa ‘TERBAKAQ’

New Normal rakyat Malaysia diheret politik gila kuasa, gila bergaduh sampai mati sambil alun lagi acah acah power Melayu Islamik sambil anak cucu dan tok wan julang kad COMANGO tepi jalan TAR..puiii...

Bayangkan atok main badminton. Atok tak henti-henti dok smash, tiap kali atok smash selamba Bossku angkat.

Sampai lembek atok smash tapi bosku lambung balik sambil makan keropok super ring. Lama-lama atok give up, atok maki hamun haramjadah sebab atok dah terbakaq dalam sangat.

Atok siap sound “Hoi! Hang (bossku) nak main ka tak nak?” Boleh jadi bodo tau kalau main badminton macam tu...!!

Macam tu la Bosku dng Mahathir. Hangpa bayangkan apa yang atok tak buat kat Najib?

Apa yang Mahathir tak kata kat Najib? Dia tuduh Najib dengan lebih 40 pertuduhan, dia angkut barang-barang Najib dari rumah Najib, dia tuduh Najib perompak, penyamun, pencuri. Dia blok passport Najib.

Atok ' buy time' kes Riza supaya atok boleh fitnah jijik Bossku kes 1MDB dng harapan rakyat termakan dakyah jijik atok.

Doa orang dizalimi dan sumpah laknat akhirnya dimakbul tuhan maka kerajan atok terbongkang masuk longkang. Tertebuk muka hodoh nya sendiri.

Atok kacau anak bini Najib. Atok tuduh Najib bersubahat bunuh Altantuya. Sama mcm cerita badminton tadi, Mahathir smash gila babi bossku tetap kunyah super ring sambil angkat balik bulu tangkis

Rakyat respek dng Bossku. Bossku boleh chill dan kool sekali. Sekali pun Bossku tak smash. Bossku tak balaih dengan maki hamun macam otai Anwar guling ataih jalanraya. Bossku tak guling2 atas jalan raya utk demonstrasi mcm puak otai hawaw bodo bangang dlm PH tuhh..!!

Bossku tak buat mogok lapaq pun macam puak-puak walaun PH. Sebaliknya dia siap tunjuk dia enjoy pi makan super ring.

Dia enjoy life pi main gym , main FB la ni kat PRN Melako... Dia join budak-budak muda, dia pi main bowling, dia join busker, dia merayau sana sini. Rakyat pula berebut-rebut bergambaq, berebut-rebut bersalam.

Siap melekat gelaran BOSSKU. Memang makan dalam cara Najib ni. Dolu dah habaq hang! Lawan Berhujah fitnah jijik dng fakta dan bukti akhir atok tertebuk muka sendri.

Lawan dengan data, statistik fakta dan bukti bab goreng bodoh fitnah sana sini dah lapuk. Itu zaman 80'an media dikawal, dah out dated otak otak karat dah ketinggalan zaman tunggu nak mampiuh..

Mau Atok tak terbakaq lagu tu. Atok keluaq kat publik, tak sapa ambik tauu... Mintak bahas bajet 2022 dia dok cari pasai tu 24 jam 7 hari seminggu Mahathir dok meratib Najib.!!Najib.! Najib .!Najib...!! Nak tukaq bateri jantung baru masih lagi ratib najib.. najib.. najib..

Najib steady ja. Relaks ja dia angkat balik sambil kunyah pop corn

Bila Mahathir tengok Najib tak lut, dia target orang Melayu pulak. Dia salahkan Melayu Bacol sebab kita sokong Najib. Atok kata Melayu bacui. Hangpa tau apa maksud bacui?

Pemimpin DAP (Ronnie Liu) salah kan atok sebab PH tumbang. Mana maruah atok kau dipijak-pijak DAP kerana atok baru saja menulis panjang lebar ‘mensucikan’ DAP.

Lebih perit lagi ialah, beliau sanggup menghina bangsa Melayu hanya kerana mahu ‘mensucikan’ DAP.

Dah jadi Berua DAP@LeeKwanYew sedakah pulau batu putih kat anak Lee Kwan Yew pulak... Macam lah kedaulatan tanah dan pulau milik Bangsa Johor lansung tak ada nilai kat mata atoq hang..! Akhirnya PRN Bangsa Johor PejWang

Terang lagi bersuluh DAP salahkan atok sebab PH tumbang. Atoq lansung bisu tak jawab tuduhan DAP. Sapa yang bacol bacoi sekarang nih.!?

Maksudnya bacol, maksudnya atok tak da teloq. Kurang ajaq betui orang tua ni. Berani dia kata kita pulak yg bacol tak da teloq?

Kasi pelingkup botak Boboi tu maka melingkuplah skali COMANGO Gereja tu skli dng PejWang dan barua DAP@LeeKwanYew itu..!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails