Saturday, June 18, 2022

G/Eng, kes rasuah gugur walau 30 lebih saksi?

 

Komen Rakyat dalam blog ini...

1 comment:

Anonymous said...

Betul kah penyokong Najib sedang mengugut Badan Kehakiman.!?

Apabila Guan Eng dilantik sebagai menteri kewangan dan kes rasuahnya digugurkan walaupun 30 lebih saksi sudah memberi keterangan di mahkamah?

Majlis Peguam diam bisu tak bunyi langsung

Sama ada itu benar atau tidak, tidakkah boleh dihujahkan bahawa mereka juga mengugut SPRM dalam menjalankan tugasnya?


Malaysiakini: 
Editor S'wak Report namakan Ambiga sebagai sumber  

Majlis Peguam diketuai Ambiga dan gang nya tiba tiba cemas gelabah tetek pasai apa..!? Majlis Peguam terdesak seolah-olah lupa bahawa SPRM-lah yang menyiasat Najib yang membawa kepada sabitan kesalahannya.

Apabila kerajaan PH menarik balik laporan polis berdasarkan pendengaran Suruhanjaya siasatan DIRAJA (RCI) dan klasifikasi kes forex BNM sbg NFA dan ini menyebabkan tiada siapa yang di pertanggungjawab keatas kehilangan dan kerugian sebenar sebanyak RM33 bilion (RM150 bilion nilai sekarang) dengan tiada sesen pun diperolehi semula?

Masa tu Majlis Peguam tido tak buat bodoh bangang dah tak guling2 atas jalan raya..!!

Sekarang, hanya kerana dakwaan dibuat terhadap hakim yang telah mensabitkan Najib, sabitan yang mereka takut kiranya diketepikan, mereka melompat membelanya dan meragui kredibiliti SPRM...

Rules of Law apa yang mereka guna ni..!?

Majlis Peguam menuntut penyiasatan setara dijalankan oleh pihak berkuasa terhadap laporan polis yang dibuat oleh Hakim Mohd Nazlan; bahawa tidak sepatutnya ada double standard dalam mendekati perkara itu.

Siasatan SPRM melanggar doktrin pengasingan kuasa; bahawa ia menjejaskan kebebasan badan kehakiman; bahawa ia tidak berperlembagaan dan ia harus ditangani di bawah Perkara 125 Perlembagaan.

Kenapa Majlis Peguan tiba tiba kalut mencipan bila Hakim Nazlan di siasat SPRM..!?

5 comments:

Anonymous said...

Datangkan lah lebih dari 30 saksi, selagi kesaksian mereka cuma dusta & reka'an, ia tidak akan dapat bertahan apabila disoal jawab (cross-examined) oleh pihak pembela. Ini MESTI difahami betul2 oleh yg buat komen & yg publish komen.

● Allah SWT berfirman, “Sesungguhnya yang mengada-ngadakan kebohongan hanyalah orang-orang yang tidak beriman kepada ayat-ayat Allah dan mereka itulah orang-orang pendusta.” (QS an-Nahl [16]: 105).

● Larangan bersaksi palsu termaktub dalam firman Allah SWT, “..dan jauhilah perkataan-perkataan dusta.” (QS al-Hajj [22]:30)

● Beberapa sifat ibadurrahman (hamba-hamba Allah Yang Maha Pengasih) adalah mereka tidak suka bersaksi palsu (QS al-Furqan [25]: 72).

Unknown said...

Saksi palsu untuk yang bukan islam pun kena soal tau kat padang masyhar

Anonymous said...

Kenapa kes tgh onn tetiba kes gugur... !? Pergh adis quran suda main wooo.. !! Kena kat kaum Cino adis kasi bukak..


peerghhhh..!!

Anonymous said...

Kasi buka, buang ke laut atau kasi letup semua...

menyemak saja

Khabarnya, terdapat tiga kapsul masa yang ditanam para pemimpin negara 28 tahun dahulu.

Selain kapsul masa Dr Mahathir di bangunan The Mall Kuala Lumpur yang akan dibuka pada 2087, dua lagi dimuatkan mesej Datuk Seri Anwar Ibrahim (pada ketika itu Menteri Pendidikan Malaysia) dan Tun Daim Zainuddin (Menteri Kewangan).
Kedua-duanya ditanam sekitar Bursa Malaysia.

Kapsul masa bukan ditanam Tun saja rupanya Anwar dan Tun Daim pun tanam kapsul masa juga.

Elok dibuka saja kapsul masa menuju Wawasan 2020. Nak tanam lama lama saja nak buat geli geli rakyat Malaysia buat apa.!? Lagi meluat rakyat melihat gelagat pemimpin ini.

Anonymous said...

Setuju. So bila nak humban najib ke sungai buluh? Dah jatuh hukum kan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails