Friday, June 17, 2022

Apa DAP dalam kes Najib? Beli rantai dulu sebelum beruk..

 

Komen Rakyat dalam blog ini..

2 comments:

Anonymous said...

Soalan utama , apa kepentingan DAP jika tiada QC (Queen Counsel) dalam kes Najib?

Pihak pendakwa Gopal Sri Ram masih terhegeh hegeh mencari saksi. Baru terhegeh hegeh nak Cari saksi kes 1MDB , this is "national embarrasment" dan memalukan negara. Terlalu jelas kes dicipta terlebih dahulu untuk mengujudkan suasana bahawa Barisan Nasional banyak terpalit kes rasuah.

Umpama beli rantai terlebih dahulu sebelum beli beruk. Setelah beli rantai, baru terhegeh hegeh hendak cari beruk untuk di jerut lehernya. Akhirnya rantai beruk itu membelit semula tuannya si beruk tua renta sambil dijadikan barua DAP@ Lee KwanYew sejak PH berkuasa..!

Ada pulau digadai pada anak Lee Kwan Yew..!! Ada akidah anak cucu gadai dengan COMANGO Gereja. Ada iman digadai dengan pluralisma murtad dan pejuang LGBT..

Ketua pendakwa Gopal Sri Ram yg turut didakwa terima duit dari Jho Low meminta Arul kanda bekas CEO 1MDB menjadi saksi bagi pihak pendakwa..

Nampak nya puak puak yang tidak suka kehadiran QC hanya mereka yang suka melalak “justice” dan “rights” jika kena pada pihak mereka , namun bila pihak lain mahukan keadilan , banyak pula alasan untuk menghalang.

Kenyataan saksi pendakwa yang menyebut nama Jho Lo tidak dapat di’verify’ atas sebab tuan empunya badan Jho Lo tiada lansung dalam mahkamah.

Apa masalah nya.? Jho Low mungkin tengah terbahak bahak tepok tangan betapa bodoh bangang sesama pemimpin Melayu bercakaran akibat gula gula dan dibangang kan oleh Jho Low. Begitu juga Nik Feisal.

Sama ada kenyataan saksi terhadap Jho Lo dan Nik Feisal betul atau tidak siapa pun tidak dapat sahkan. Selagi Jho Low dan Nik Faisal tidak ditangkap dan didakwa selagi itu kes 1MDB nampak tidak lrngkap, jumud, korup dan membazir masa dan wang ringgit.

Kenapa wakil DAP , Teresa Kok pula bersuara berkenaan kemasukan QC dari U.K. Kenapa pihak DAP sangat takut hingga kita pun tidak faham jika konon nya bukti Najib bersalah tersangat kuat. Maka itu lah sebab dikata rumusan dikatakan sangat lemah.

Jika bukti tersangat kukuh dan ‘hard evidence’ begitu jelas, pasti pendakwa tidak perlu bimbang , waima peguam dari planet mana pun yang datang.

Namun, akibat kes terjadi atas rekaan dan agenda memenjarakan Najib telah siap lebih awal dari sebelum buka kes , seperti Sri Ram pergi ke rumah Tan Sri Appandi Ali, maka pendakwa agak kalam kabut dan mencari alasan remeh temeh untuk menafikan peguam dari Queen Counel dari hadir dalam mahkamah.

Majlis Peguam cuba mengalihkan isu hakim mendakwa Najib disiasat terima rasuah oleh Suruhanjaya Pencegah Rasuah dengan mengalih kan isu rasuah menjadi isu “Separation of powers”.

Ini bertujuan untuk menakut nakut kan SPRM supaya jangan siasat lagi puak hakim dan peguam. Najib dinafikan banyak hak untuk membela.

Biarkan sahaja QC bawa laporan kes penuh kecacatan (tanpa watak utama Nik Fesal dan Jho Lo) ke mahkamah dunia ICJ.

Ramai saksi lain dalam kes 1MDB/SRC dimana kakitangan atasan 1MDB dan kerajaan disogok oleh Jho Low seperti perakuan Tim Leissner hampir billion ringgit untuk rasuah dan sogok pegawai di Asia Tenggara.

Besar punya celaka.!! 1.6 billion digunakan untuk peruntukkan rasuah PEGAWAI ASIA TENGGARA.... Elok paksa dan minta Peguam Negara lakukan ekstradisi terhadap Tim Leissner .

Perakuan Tim Leisnner bahawa bekas Gabenor Bank Negara Malaysia Tan Sri Zeti Aziz telah di sogok untuk meluluskan bon.

Selagi Peguam Negara belum membuka kes Nazlan dan Zeti Akhtar banyak perkara belum terungkai, dan yang bakal terungkai ada lah pihak konspirator.

Sehingga kini , kerajaan sisa sisa Pakatan Harapan belum menginzinkan senarai penerima rasuah didedahkan demi untuk melemahkan hujah pihak pembela.

Ini lah yang terjadi dalam negara kita. Rantai yang membelit Beruk tua renta itu tadi kini sedang menjerut seluruh keturunan nya untuk dilenyapkan di PRU 15 nanti..

Rakyat dah menyampah dan sangat meluat kartel mafia memguasai negara 22 tahun 22 bulan. Cukup cukup beri muka dengan kartel mafia ini.

Anonymous said...

aun nak tanya je, macam mana 42 juta masuk akaun ko tak sedor lepas tu guna. tu je soalannya tak payah kaunsel kaunsel.komango la, ni dr dulu kata ph takde usaha nak buat undang mabuk 22 bulan sengaja tak buat. la ni mana ko punya suara kata yg kerajaan ko sokong ni buat. kes mabuk mati makin ramai. sembang lebey la ko ni. ko punahsihat pm kut. ko cakap je mesti undang tu boleh buat kalau ikut logik ko. dah tu napa tak suruh buat. sembang kari gulai boleh la..

3 comments:

Anonymous said...

@anonymouse... Hehehehe.
Kesian dek cintakn najib, otak dia menerawang ke sna sni mencipta hayalan sendiri..
Jgn lupa mkn ubat gegat ko tu dol.. Makin terok sakit ko..

Anonymous said...

tu jer isi fakta ke laut dalam

Melayu mcm ko ni DAP@LeeKwan Yew suka buat jadi barua depa..

Mcm orang tua bodo tu....!?

Anonymous said...

Pengarah dia siapa????mesti le atuk purba!!!!Ingat kes anwar tahun 1998, tuduh dulu baru cari bukti. Inilah akibat lantik PM keturunan lidah biawak!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails