Tuesday, October 26, 2021

Pondok Hafazan Al-Quran Tolak Penutupan Tempat Karaoke,

 


JAKARTA: Pondok Hafazan Al-Quran Tolak Penutupan Tempat Karaoke, Hal ini dinyatakan Pengasasnya pada Sabtu, 23 Oktober 2021-19:02 WIB'

Sokongan salah sebuah pondok penghafal al-Quran di Pati berhubung penolakan penutupan kawasan hiburan karaoke Bumi Mina Tani, mendapat reaksi daripada Majlis Ulama Indonesia (MUI).

Diketahui Pondok Pesantren Tahfidzul Qur'an Modiwongso Kecamatan Gembong merupakan bagian dari Gerakan Rakyat Anti Korupsi (Gerak) Kabupaten Pati. Pondok tersebut juga setuju dengan kenyataan kepada Pemerintah Kabupaten Pati mengenai pelanggaran hak asasi manusia atas penutupan kawasan hiburan. Dijelaskan juga, pondok itu diasaskan oleh penyelaras karaoke.

“Pondok Tahfidzul Quran diasaskan oleh seorang bernama Musyafak. Nah, Musyafak penyelaras karaoke di Pati," jelas kenyataan itu. Bahkan ada juga kenyataan menyebutkan,119 tempat hiburan di Surabaya beroperasi semula, ruang urut dan karaoke.

“Pondok Tahfidzul Quran diasaskan oleh seorang bernama Musyafak. Nah, Musyafak penyelaras karaoke di Pati," Jelas sumber itu.

"Memang dia mendirikan sekolah berasrama penuh di Bremi, Gembong, yang dipengerusikan oleh bekas ketua kampung. Imam Suroso.

“Berdasarkan pemerhatian, pondok pesantren tersebut tidak mempunyai santri dan tidak terdaftar di Kementerian Agama Kabupaten Pati. Sokongan salah satu pondok pesantren di Pati terkait menolak penutupan pelacuran dan karaoke, mendapat reaksi daripada MUI tempatan. (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails