Friday, October 02, 2020

Pesta Tanglung DHPP, PAS rampas budaya orang Cina?

 


Pesta Tanglung DHPP pupuk keharmonian kaum

BAYAN BARU: Dewan Himpunan Pendukung PAS (DHPP) Negeri Pulau Pinang telah menganjurkan program Perpaduan Kaum sempena Pesta Tanglung yang dilangsungkan di Sungai Ara Waterfront, di sini semalam.

Aktiviti ini diadakan sebagai inisiatif untuk memupuk semangat perpaduan antara kaum pelbagai bangsa dan agama di negeri ini di samping memperkenalkan DHPP kepada kalangan masyarakat bukan-Islam.

Turut meraikan majlis ini adalah Setiausaha PAS Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim bersama lebih kurang 150 penduduk setempat yang terdiri daripada pelbagai kaum menceriakan suasana disebalik gelap malam.


Majlis juga diserikan dengan jamuan makan malam dengan live band, selain kaunter kreatif membuat kuih bulan sambil bersembang santai bersama penduduk menjadi aktiviti pada malam tersebut.

”Program yang julung kali dianjur oleh DHPP ini mendapat sambutan yang luar biasa. DHPP Pulau Pinang sebagai jambatan yang menghubungkan non-Muslim akan terus berusaha menyampaikan mesej yang berunsurkan perpaduan kaum.

“Ini selaras dengan tema ucapan dasar Tuan Guru Presiden ‘Islam Memperkukuh Perpaduan’ dan juga selaras dengan misi Lajnah Perpaduan Nasional’,’ kata Timbalan Pengerusi DHPP Pulau Pinang, Steven Koh. – HARAKAHDAILY 2/10/2020

Komen Weblog Ibnu Hasyim‘Islam Memperkukuh Perpaduan’, itulah tema yang dibawa oleh Presiden PAS. Maka lahirlah kegiatan seperti Pesta Tanglung DHPP, asal dari budaya orang Cina yang digunakan untuk perpaduan manusia. Tahniah Steven Koh, bukan PAS merampas budaya orang Cina. Bukan..

Hibur Hibur SikitH2S Pilihan: 08 -Nasheed, Muslims in China&Kung Fu...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails