Wednesday, September 30, 2020

Kuat mencarut macam RBA DAP?

 

 Burung kakatua mencarut..

London: Lima burung kakaktua di Taman Hidupan Liar Lincolnshire, Friskney, di sini, terpaksa diasingkan semula selepas haiwan itu suka mencarut.

Haiwan itu bukan saja mencarut sesama mereka, tetapi kepada pengunjung taman berkenaan selepas dikeluarkan dari kuarantin.

Ketua Pegawai Eksekutifnya, Steve Nichols berkata, burung kakaktua baka Afrika itu diterima pihaknya pada 15 Ogos lalu dan dikuarantinkan.

Menurutnya, dalam tempoh pengasingan, burung itu menggunakan masa terluang untuk 'mengajar' sesama mereka bahasa kesat.

"Tingkah laku burung ini membuatkan kakitangan taman tidak keruan dan tindakan segera perlu diambil apabila burung kakaktua itu mula menghamburkan kata-kata kurang sopan kepada pengunjung kami.

Taman Hidupan Liar Lincolnshire.

"Mereka semakin galak mencarut sekiranya pengunjung tertawa dengan tingkah laku biadab itu. Ia umpama kita melihat sekumpulan ahli 'kelab lelaki tua' berkumpul.

"Walaupun kami rasa perbuatan itu menggembirakan pengunjung, pada masa sama kami bimbang kesan buruknya kepada pengunjung dalam kalangan kanak-kanak," katanya seperti dilaporkan portal Mirror UK.

Katanya, sebelum ini, burung itu pernah dipamerkan kepada pengunjung selama 20 minit dan ia menghamburkan kata-kata kesat. Namun, populariti taman itu naik mencanak.

Nichols mengakui sepanjang 25 tahun membawa spesies itu untuk pameran, ada juga burung kakaktua yang mencarut.

"Burung kakaktua Afrika sangat mahir meniru suara daripada bunyi yang didengari dan dilontarkan semula.

"Mengikut perancangan, burung kakaktua itu akan diletakkan dalam sangkar yang terpisah untuk mengelakkan ia saling mencarut, dan berperangai lebih baik," katanya.-Agensi


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Di dalam blog ini pembaca-pembaca diberi peluang memberi komen dan mengkritik.. Tetapi mereka salahgunakan dengan mencarut dan mencipta fitnah-fitnah tanpa bukti. Memburukkan partai dan jamaah  Islam. Menghilangkan rasa hormat pada ulamak seperti gaya taktik komunis. Menuduh ulamak-ulamak Islam yang dihormati berperangai lucah. 


Memburukkan ijazah yang dimililki ahli akademik, sedangkan pengkritik itu tiada kelulusan apa-apa. Kita kenal mereka, Red Bean Army (RBA), babi tunggangan DAP. Malang lagi kalau mereka itu mengaku beragama Islam, sedangkan mereka mengheret rakan-rakan mereka ke neraka.


Mereka bagai burung kakatua, yang menjajakan kata-kata tuannya, bahkan kadang-kadang 'lebih tuan dari tuan',. Semoga Allah SWT memberi kesedaran dan keampunan kepada mereka.. Amin!


Hibur Hibur Sikit: H2S Pilihan: 17 -Lagu Bola... Silat.

2 comments:

Anonymous said...

Cybertrooper RBA ternakan parti kafir harbi Dajjal Action Party telah menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam, ulama Islam, parti Islam dan perjuangan Islam dan menafikan hak umat Islam dan memuja pemimpin-pemimpin kafir harbi pada tahap dewa.

Jika RBA ini mati semasa menjadi barua kafir harbi, RBA ini akan dihumban ke dalam neraka bersama puak kafir harbi.

Bukti:

Firman Allah SWT bermaksud:

"Mereka didedahkan kepada bahang api neraka pada waktu pagi dan petang (semasa mereka berada di alam barzakh) dan pada hari berikutnya kiamat (diperintahkan kepada malaikat): Masukkanlah Firaun dan pengikutnya ke dalam azab seksa api neraka yang seberat-beratnya!"

(Surah al-Ghafir, ayat 46)

Anonymous said...

Hurmm..kita dah tau puak mna kuat mencarut..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails