Wednesday, April 10, 2019

Lebih 50% Kontraktor 'nazak'.



PERSATUAN Kontraktor Melayu Malaysia (PKMM) menganggarkan lebih 50 peratus kontraktor G1 berdaftar di seluruh negara berada dalam keadaan ‘nazak’ dan berisiko untuk gulung tikar.
Presidennya, Datuk Mohamed Fadzill Hassan berkata, seramai 31,000 kontraktor G1 yang berdaftar dan lebih separuh daripadanya terpaksa menamatkan operasi disebabkan tidak memperoleh kontrak.
“Kita menggesa kerajaan membuka lebih banyak peluang kepada kontraktor Melayu dan Bumiputera memperoleh kontrak daripada syarikat konsesi.

“Syarikat konsesi yang memperoleh kontrak daripada kerajaan perlu mengagihkan projek atau kerja berkaitan kepada kontraktor kecil, terutamanya dalam kelas G1,” katanya dalam sidang media selepas Majlis Makan Malam Sempena Mesyuarat Agung PKMM Pahang di Kuantan, malam tadi.
Majlis dihadiri Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal FELDA, Koperasi, Keusahawanan dan Kepenggunaan negeri, Datuk Nazri Ngah dan Yang Dipertua PKMM Pahang, Ghafar Lambak.
Mohamed Fadzill berkata, sekiranya kerajaan tidak menimbangkan cadangan PKMM, sebanyak 91,000 kontraktor bakal terjejas dan kehilangan sumber pendapatan.
Katanya, sekiranya keadaan ini berterusan sudah tentu lebih ramai kontraktor kelas G1 akan gulung tikar dalam masa terdekat.
Sementara itu, Nazri berkata, kerajaan Pahang sedia membantu kontraktor G1 di negeri ini bagi mendapatkan projek yang akan dibahagikan mengikut daerah.
“Kita ada 13 daerah di Pahang dan setiap daerah mempunyai Exco (ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan negeri), jadi kita minta semua projek di daerah berkenaan diuruskan bersama oleh Exco dan wakil (persatuan) kontraktor.
“Berkaitan projek melalui syarikat konsesi seperti Roadcare, Muhibah dan YP Maintenance, kerajaan negeri selalu menasihatkan mereka (pemegang konsesi) mengagihkan tugas (projek) kepada kontraktor di kawasan terbabit sahaja, contohnya kalau projek di Kuantan, berilah kepada kontraktor di Kuantan supaya urusan pemantauan hasil kerja dapat dijalankan dengan lebih mudah.
“Selain itu, kita (kerajaan negeri) juga mencadangkan kontraktor G1 ini menceburi bidang pertanian yang bernilai komersial, masalah ketiadaan tanah tapak untuk mengusahakan sektor pertanian itu boleh diuruskan. Kerajaan negeri boleh meluluskan antara 10 hingga 50 hektar bagi tujuan pertanian melalui pengeluaran lesen pendudukan sementara (LPS) kepada kontraktor G1 yang berminat,” katanya. (HM)

2 comments:

Anonymous said...

PUAK KAFIR HARBI TERMASUK DA-Pigs ADALAH KEPALA BAPAK RASIS YANG AMAT BENCIKAN AGAMA ISLAM DAN UMAT ISLAM

Parti rasis kafir harbi DA-Pigs laknatullah yang bersikap anti-Islam, anti-umat Islam dan anti-Melayu telah membentuk dan mencorakkan dasar-dasar Pakatan Hancing untuk melaksanakan Malaysian Malaysia.

Akibatnya PERSATUAN Kontraktor Melayu Malaysia (PKMM) menganggarkan lebih 50 peratus kontraktor G1 berdaftar di seluruh negara berada dalam keadaan ‘nazak’ dan berisiko untuk gulung tikar kerana terpaksa menamatkan operasi disebabkan tidak memperoleh kontrak. Bahkan kuota kontrak untuk bumiputera @ kaum Melayu dibuka kepada kontraktor bukan Melayu.

Komen-komen oleh pemimpin-pemimpin kafir harbi terutamanya pemimpin-pemimpin parti rasis kafir harbi DA-Pigs laknatullah yang mewakili puak kafir minoriti jelas menunjukkan mereka menyokong perlaksanaan ICERD, Rome Statute dll kerana puak kafir harbi mahu menggunakan ICERD, Rome Statute dll untuk menghapuskan hak agama Islam, hak Agong, hak raja-raja Melayu, hak umat Islam dan hak kaum Melayu dll walaupun hak-hak ini telah dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial.

Puak kafir harbi rasis ini berlagak bodoh sombong dan bongkak mahu melaksanakan ICERD, Rome Statute walaupun umat Islam sebagai rakyat majoriti (67% daripada rakyat Malaysia) telah menolak ICERD, Rome Statute dll.

Ini jelas membuktikan pemimpin-pemimpin kafir harbi terutamanya pemimpin-pemimpin parti rasis kafir harbi DA-Pigs laknatullah:

(1) adalah kepala bapak rasis yang mengamalkan perkauman @ rasisme dan hipokrasi yang melampau.

(2) bersikap anti-Islam, anti-umat Islam, anti-Melayu.

(3) menghina Agong dan raja-raja Melayu.

(4) menghina Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial.

(5) berusaha menghapuskan ajaran Islam dan hak umat Islam.

(6) tidak bermoral kerana menyokong dan membela semua jenis kemungkaran dan kesesatan seperti LGBT dll.

(7) sanggup menjadi pengkhianat atau barua kuasa asing supaya negara ini tunduk kepada kehendak kuasa yang asing yang bersikap anti-Islam.

(8) menghina prinsip demokrasi dengan menafikan hak kaum Melayu sebagai kaum majoriti untuk menolak ICERD, Rome Statute dll.

(9) tidak menghormati hak kebebasan bersuara umat Islam termasuk hak kebebasan bersuara empat ahli akademik yang telah membuat pembentangan mengenai isu Statut Rom kepada Yang di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-Raja pada 1 dan 2 April lalu.

Umat Islam mestilah bersatu-padu dan kembali kepada ajaran Islam untuk menentang strategi jahat puak kafir harbi dan khadam Melayu liberal mereka untuk menipu, menfitnah, memecah-belahkan dan melemahkan umat Islam dan melemahkan dan menghapuskan kuasa Agong, raja-raja Melayu, ajaran Islam, hak umat Islam termasuk hak kaum Melayu dll kerana sesungguhnya puak kafir dan puak munafik tidak redha terhadap agama Islam dan umat Islam.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."(Al-Baqarah 2:120)

Maka orang-orang Melayu liberal adalah pengkhianat agama, bangsa dan negara kerana mereka sanggup bersekongkol dengan musuh Islam untuk menghapuskan hak agama Islam, hak Agong, hak raja-raja Melayu, hak umat Islam dan hak kaum Melayu dll walaupun hak-hak ini telah dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial.

Puak Melayu bodo ini sangat zalim dan mementingkan diri mereka sendiri sahaja dan mereka tidak peduli jika anak-anak, cucu dan cicit mereka akan ditindas oleh puak kafir harbi seperti yang sedang berlaku di Singapork, Myanmar, Thailand, Filipina, Kashmir, India, Sri Langka, China dll.

Anonymous said...

Baru 50% je nazak? Tak capai target lagi tu. Pencapaian yg agak bagus tp ph kena tambah usaha lagi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails