Wednesday, April 10, 2019

Kenapa Timbalan Lebih Laju Dari Menteri? -Dr Kamarul Zaman Yusuff

Hasil carian imej untuk menteri pendidikan malaysia
RAMAI rakan-rakan dari kalangan ahli akademik yang menyatakan rasa terkejut mereka bila membaca kenyataan Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching, bahawa kementeriannya akan membincangkan kedudukan empat ahli akademik yang membuat pembentangan mengenai isu Statut Rom kepada Yang di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-Raja pada 1 dan 2 April lalu.
Dua persoalan yang timbul dari kenyataan Teo Nie Ching ini adalah:
(1)    Apakah menjadi kesalahan untuk empat ahli akademik ini memberikan pandangan profesional mereka dalam perkara yang menjadi bidang kepakaran mereka melalui hasil kajian mereka, termasuk dengan menghasilkan tesis PhD mengenai isu ini?
(2)    Apakah menjadi kesalahan untuk empat ahli akademik ini memberikan pandangan profesional mereka dalam perkara yang menjadi bidang kepakaran mereka kepada Yang di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-Raja bila dititahkan berbuat demikian?
Jika tidak menjadi kesalahan, untuk apa kedudukan mereka mahu dibincangkan?
Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik, dalam sidang media khas beliau pada 7 Jun 2018, pernah menegaskan mengenai kebebasan ahli-ahli akademik dengan berkata:
(1)    “Selaras dengan aspirasi kita untuk memberikan autonomi yang lebih kepada universiti, kita berharap bahawa universiti-universiti akan meletakkan 'academic freedom' sebagai keutamaan mereka di samping juga menekankan tentang pentingnya universiti untuk menjadi medan ilmu yang terbuka, medan intelektual terbuka, demi mendidik bukan sekadar para siswa dan juga siswazah tetapi juga untuk mendidik masyarakat dan yang lebih penting ialah di universiti sekalian kita mengharapkan para cendekiawan tidak dikekang dan tidak ditakuti dengan 'culture of fear dan siege mentality'.”
(2)    “So in this new era we will make sure that Kerajaan PH will never misuse universities for their political interests. I will make sure that me myself I will not abuse universities for my political interests, for my party’s political interests and for the ruling parties’ political interests. We will not control them, we will not dictate them, and we will not force them. And we really want all universities to enjoy their autonomy and to cultivate the academic freedom and the culture of freedom in their territory.”
Apakah Timbalan Menteri Pendidikan tidak sedar apa yang diperkatakan oleh Menteri Pendidikan?
Dan kenapakah Timbalan Menteri Pendidikan selalu kelihatan lebih laju dari Menteri Pendidikan? - HARAKAHDAILY 8/4/2019

2 comments:

Anonymous said...

Bukan timbalan lebih laju...tapi melayu2 dlm ph memang jenis lembik lgbt...

Anonymous said...

PUAK KAFIR HARBI TERMASUK DA-Pigs ADALAH KEPALA BAPAK RASIS YANG AMAT BENCIKAN AGAMA ISLAM DAN UMAT ISLAM

Komen-komen oleh pemimpin-pemimpin kafir harbi terutamanya pemimpin-pemimpin parti rasis kafir harbi DA-Pigs laknatullah yang mewakili puak kafir minoriti jelas menunjukkan mereka menyokong perlaksanaan ICERD, Rome Statute dll kerana puak kafir harbi mahu menggunakan ICERD, Rome Statute dll untuk menghapuskan hak agama Islam, hak Agong, hak raja-raja Melayu, hak umat Islam dan hak kaum Melayu dll walaupun hak-hak ini telah dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial.

Puak kafir harbi rasis ini berlagak bodoh sombong dan bongkak mahu melaksanakan ICERD, Rome Statute walaupun umat Islam sebagai rakyat majoriti (67% daripada rakyat Malaysia) telah menolak ICERD, Rome Statute dll.

Ini jelas membuktikan pemimpin-pemimpin kafir harbi terutamanya pemimpin-pemimpin parti rasis kafir harbi DA-Pigs laknatullah:

(1) adalah kepala bapak rasis yang mengamalkan perkauman @ rasisme dan hipokrasi yang melampau.

(2) bersikap anti-Islam, anti-umat Islam, anti-Melayu.

(3) menghina Agong dan raja-raja Melayu.

(4) menghina Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial.

(5) berusaha menghapuskan ajaran Islam dan hak umat Islam.

(6) tidak bermoral kerana menyokong dan membela semua jenis kemungkaran dan kesesatan seperti LGBT dll.

(7) sanggup menjadi pengkhianat atau barua kuasa asing supaya negara ini tunduk kepada kehendak kuasa yang asing yang bersikap anti-Islam.

(8) menghina prinsip demokrasi dengan menafikan hak kaum Melayu sebagai kaum majoriti untuk menolak ICERD, Rome Statute dll.

Umat Islam mestilah bersatu-padu dan kembali kepada ajaran Islam untuk menentang strategi jahat puak kafir harbi dan khadam Melayu liberal mereka untuk menipu, menfitnah, memecah-belahkan dan melemahkan umat Islam dan melemahkan dan menghapuskan kuasa Agong, raja-raja Melayu, ajaran Islam, hak umat Islam termasuk hak kaum Melayu dll kerana sesungguhnya puak kafir dan puak munafik tidak redha terhadap agama Islam dan umat Islam.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."(Al-Baqarah 2:120)

Maka orang-orang Melayu liberal adalah pengkhianat agama, bangsa dan negara kerana mereka sanggup bersekongkol dengan musuh Islam untuk menghapuskan hak agama Islam, hak Agong, hak raja-raja Melayu, hak umat Islam dan hak kaum Melayu dll walaupun hak-hak ini telah dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial.

Puak Melayu bodo ini mementingkan diri mereka sendiri sahaja dan mereka tidak peduli jika anak-anak, cucu dan cicit mereka akan ditindas oleh puak kafir harbi seperti yang sedang berlaku di Singapork, Myanmar, Thailand, Filipina, Kashmir, India, Sri Langka, China dll

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails