Wednesday, January 02, 2019

Filem Jackie Chan 'tidak bermoral' -Tv Iran

Bos TV Iran Dipecat karena Siarkan Adegan Jackie Chan Sedang Bercinta Tanpa Sensor
HALAMAN HIBURAN
Tehran: Pejabat stesen televisyen Iran, Irib, memecat ketua saluran TV serantau selepas menyiarkan filem Jackie Chan yang berisi adegan seksual tanpa sensor.

Video yang dimuat naik oleh penonton di Pulau Kish, Iran, menunjukkan pelakon Hong Kong yang terkenal sedang melakukan hubungan seks dengan seorang wanita dalam filem Insiden Shinjuku, seperti yang dipetik oleh BBC, Selasa (1/1).

Media Iran mengatakan adegan "tidak bermoral" yang ditayangkan oleh Kish TV adalah "pelanggaran keseluruhan peraturan di Irib".

Hubungan seks antara lelaki dan wanita tidak dibenarkan muncul di skrin kaca Iran. Peniaga juga dikatakan perlu menghilangkan lelaki dan wanita yang menukar, "kata-kata menggoda atau melucu", wanita berpakaian 'terbuka', foto-foto wajah wanita dan leher wanita, dan penggambaran negatif polis dan lelaki berjanggut.

Agensi berita Tasnim melaporkan, ketua stesen TV Irib, Aliasgari Ali Askari, telah mengarahkan siasatan ke atas kejadian itu dan berjanji "dengan serius berurusan dengan pelanggar dan melaporkannya kepada pihak berkuasa".

Shibuya & Shinjuku
Hasil carian imej untuk Insiden Shinjuku
Sesetengah orang Iran mengejek respon Irib di media sosial menggunakan #Kish_channel hashtag dalam bahasa Parsi.

Netizens berkata, pegawai Iran telah mengelakkan pemecatan kemalangan bas yang membawa maut kepada 10 pelajar di Universiti Islam Azad Islam minggu lalu.

"Bus telah terbalik, pesawat terhempas, kapal-kapal tenggelam, tiada siapa yang diberhentikan. Beberapa saat Jackie Chan bercinta di Irib dan tidak lama kemudian semua kakitangan di bahagian itu dipecat," kata netizens Iran di Twitter.

Penyampai TV Irib Reza Rashidpoor ​​mengulas mengenai kes itu secara berseloroh di pertunjukan ceramah pagi. Dia menjelaskan pemecatan itu boleh dielakkan jika Kish TV memasukkan kenyataan yang mengatakan bahawa "Chan telah berkahwin dengan seorang pelakon yang bertindak sebagai pelacur."

Rahang Rashidpoor ​​merujuk kepada program minggu lalu apabila Irib menambahkan maklumat yang mengatakan pasangan yang memegang tangan di skrin telah berkahwin dalam kehidupan sebenar.

Irib, yang bermaksud Penerbitan Republik Islam Iran, adalah sebuah syarikat media Iran yang memegang monopoli pada perkhidmatan TV dan radio domestik di Iran. Stesen TV ini juga merupakan organisasi media terbesar di rantau Asia dan Pasifik. (IH)

Video





thejackiechanfansite

YouTube - 22 Jan 2009



babylatika

YouTube - 12 Mac 2009

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails