Wednesday, January 02, 2019

46 Tangkapan Maksiat Pada Malam Tahun Baru 2019, Di Kota Padang..

46 Muda-mudi Diamankan Satpol PP Pada Malam Tahun Baru 2019, Diduga Mesum Dalam Mobil dan Hotel
Malam Tahun Baru 2019, 46 Belia Diamankan oleh Satpol PP Padang, Dihadapan Pervert di Kereta dan Hotel


PADANG, Indonesia: Di negara umat Islam terbesar di dunia Malam Tahun Baru 2019, seramai 46 orang muda dan terdapat pasangan yang ditahan oleh Unit Polis Perkhidmatan Awam Padang (Satpol PP), mereka disyaki berbuat maksiat di dalam bilik, kereta dan hotel, di bandar Padang. 


"Selain daripada disyaki bersifat lucah, sesetengah orang muda ditahan kerana mereka mengambil kesempatan daripada momen tahun baru untuk bersiar-siar semasa bermalam di waktu malam," kata Pemangku Ketua Polis Bandar Yadrison kepada tribunpekanbaru.com, Selasa (1/1/2019) petang.

Sebelum ini, Pemko Padang telah mengeluarkan pekeliling untuk tidak meraikan tahun baru 2019, dan meminta semua penduduk Kota Padang untuk mengadakan aktiviti kenangan bersama di masjid dan musala di Kota Padang, supaya Indonesia menjadi lebih baik dan jauh dari sebarang bencana. Selain itu, Yadriison berkata pasangan muda itu dibawa ke Mako Pol PP Padang untuk diinterogasi.

"Mereka baru pulang ke rumah, selepas keluarga datang untuk mengambil, Nanun sebelum ini, mereka juga diminta membuat surat persetujuan," katanya.


Yadrison juga memperincikan berpuluh-puluh pasangan yang dijamin. Antara lain, 5 pasang disiplin dari dalam kereta di kawasan pateri Khatib Sulaiman, kerana mereka berkencan dengan kereta, dan 12 pasang dari dalam kereta di kawasan pompa Pitameh, Lubeg. Kemudian 2 pasang orang muda, ditahan di bilik hotel di kawasan Ulak Karang.

Mereka ditahan, kerana mereka tidak dapat menunjukkan bukti perkahwinan apabila mereka disoal siasat oleh pegawai itu, jadi pasangan itu disyaki bersifat lucah di dalam bilik hotel.

"Di samping itu, kami juga memperoleh 4 pasangan muda yang didakwa menggabungkan cinta di kawasan Imam Rif Padang Imam Bonjol, dan 1 pasangan di Batu Grib Pantai Padang, pada awal tahun ini," jelas Yadrison.

Penginapan dan lokasi hotel Merazia telah dijalankan, tambah Yadrison, kerana ia adalah sebahagian daripada komitmen Pemerintah Kota Padang untuk menolak semua bentuk imoraliti dan LGBT di Padang yang telah diumumkan beberapa bulan yang lalu.

"Kami akan terus menyerang menentang semua bentuk kekejaman dan LGBT sehingga Padang jelas bersih dari tidak bermoral dan LGBT," kata Yadrison. (IH Indonesia)
Imej yang berkaitan

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails