Monday, September 24, 2018

RM30 1 Jam. Inap Desa Jadi Sarang Pelacur. Tahniah Op Mega 4.0.


Hasil carian imej untuk Inap Desa Jadi Sarang Pelacur


ALOR SETAR: Taktik warga asing menjadikan rumah inap desa sebagai sarang pelacuran bagi mengelak dikesan pihak berkuasa terbongkar selepas premis di Taman SP Height, Sungai Petani itu diserbu Jabatan Imigresen negeri, malam tadi.
Dalam Op Mega 4.0 bermula tengah malam sehingga jam 5 pagi itu, seorang lelaki dan wanita warga Myanmar tidak sempat melarikan diri, manakala seorang lelaki warga Nepal ditahan ketika cuba melarikan diri dengan memecahkan tingkap bilik inap desa berkenaan.
Wanita Myanmar terbabit dipercayai menjadikan rumah inap desa berkenaan sebagai tempat menjalankan kegiatan tidak bermoral itu sejak beberapa bulan lalu, dengan mengenakan bayaran serendah RM30 sejam kepada pelanggan yang kebanyakan warga asing.
Pengarah Imigresen negeri, Zuhair Jamaludin, berkata secara keseluruhan seramai 26 warga asing diperiksa di lima lokasi berasingan sekitar Sungai Petani.
Katanya, daripada jumlah itu, seramai sembilan warga asing pelbagai warganegara ditahan di empat rumah sewa dan inap desa kerana melakukan pelbagai kesalahan imigresen.
“Mereka yang ditahan ini adalah lima warga Indonesia termasuk bayi lelaki, dua lelaki, dua wanita dan seorang bayi lelaki warga Indonesia, Myanmar (2) dan Vietnam (2) berusia antara sembilan bulan hingga 41 tahun.
“Ketika operasi ini, seorang wanita warga Indonesia cuba menyorok di bawah selimut di bahagian dapur rumah bagi mengelak ditahan, namun tindakannya gagal,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.
Zuhair berkata, pemeriksaan awal mengesan semua warga asing terbabit tidak memiliki sebarang pas atau dokumen perjalanan sah.
Menurutnya, mereka akan disiasat mengikut Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63 dan dibawa ke Depoh Tahanan Imigresen Belantik, Sik untuk siasatan lanjut.
Hasil carian imej untuk Inap Desa Jadi Sarang Pelacur
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Hanya RM30 1 Jam, kini  Inap Desa Jadi Sarang Pelacur. Tahniah Op Mega 4.0. kerana mampu membanterasnya..


29 comments:

ted manoff said...

Celaka betul puak2 rohinya nii..dtg sini buat onar..sampai bila pihak imegresen nk diam diri..atau dh kena suap dgn bapak ayam..pendatang dh makin byk kerana kita terlalu simpati dgn puak2 lahanat nii..😊

Anonymous said...

Aku tak kata lah rphingya tu baik but mind ur words lah ....

Pls differentiate between burmese buddhist and rohingya muslims...the formers are always the troublemaker...burmese buddhist like to commit murders in malaysia and back at their hometown...burmese buddhists are also drunkards ...see the statistics about the alcohol poisoning..


Anonymous said...

Jangan salahkan pendatang asing, nih hah! PH bongkar! Taik tinggalan melayu umnobn sokongan pas hamPASbullshit!!!!!!!!!!!

``Sejak mula beroperasi pada 2016, Bestinet Sdn Bhd telah mengaut untung RM2 bilion daripada pengurusan pengambilan pekerja asing.``

TAHNIAH KERAJAAN PAKATAN HARAPAN PIMPINAN TUN MAHATHIR!

Siapa punya Bestinet tu? ted tunya ke?

Anonymous said...

ada lagi ke penjawat awam yang khianat amanah diberi
kalau ada dapat tangkap cukup bukti hukum berat
jangan kesian lagi
dah cukup dah maksiat ynag duk ada dalam negara ni
jangan ditambah lagi

Anonymous said...

Masalah lambakan pekerja asing mendapat perhatian penting oleh Kerajaan baharu Pakatan Harapan apabila Kementerian Dalam Negeri (KDN) di bawah kepimpinan Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengadakan serbuan untuk membasmi pekerja asing yang bekerja secara haram di negara ini.

Serbuan yang dibuat mendapati kebanyakan warga asing yang ditahan mempunyai kesalahan imigresen seperti tiada permit yang sah dan tinggal lebih masa di Malaysia

=========================

ted , ko makan sorang eh.........tak pe!!!! ke lelabi pas ada share dgn ted nih?

Anonymous said...



ish ish ish,,,,,,,.........jenayah tu ted!

Walau bagaimanapun, kita perlu adil. Di sebalik laporan media tentang pekerja asing yang cukup banyak sehingga mengundang rasa tidak senang dalam kalangan penduduk tempatan, sebenarnya mereka juga terperangkap dalam jenayah penyeludupan manusia yang dilakukan oleh individu serta syarikat yang mempunyai perlindungan dari golongan berkuasa.


Akhbar The Star pernah mendedahkan bahawa terdapat lebih 100,000 pekerja dari Bangladesh terpaksa membayar RM20,000 untuk mendapat tempat kerja di Malaysia. Bayaran yang terlampau tinggi itu meliputi beberapa perkara seperti tiket penerbangan, permit kerja, bayaran beberapa ejen tempatan dan Malaysia serta agensi pengurusan di samping kos-kos tersembunyi.

=======================
lebai2 pas sekongkol, sekongkol ! jinayat jinayat !!! potong potong!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Sindiket ini pula dilaporkan telah didalangi oleh seorang bergelar ‘Datuk Seri’ yang juga berasal dari Bangladesh di samping sokongon tokoh politik yang berpengaruh dalam Kementerian Dalam Negeri (KDN) sebelum ini iaitu Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

( woooooo!!!!!, tuan presiden organg Melayu yg punya ) sori ted, bukan ko punya..... )

Hasil daripada jenayah ini, dalang tersebut dikatakan mampu memperoleh RM2 bilion hanya dalam tempoh dua tahun sahaja yang bermula lewat tahun 2016.

( aku kaya, aku kaya.....aku kaya........., lobai dapat hamPAS! ...... kah kah kah )

Pada tahun 2016, dengan menggunakan pengaruh politik yang diperoleh, ‘Datuk Seri’ itu didapati mengusahakan satu perjanjian antara Kuala Lumpur dan Dhaka untuk membenarkan 10 syarikat dari Bangladesh hak untuk membekalkan pekerja asing ke Malaysia.

( tu baru 1 dari beribu syarikat yg bernaung di bawah Bestinet! mme bestlah kan lelabi? )

Anonymous said...

Antara negara yang membuat kenyataan tegas berhubung eksploitasi itu adalah Nepal apabila kerajaannya menghentikan penghantaran warganya untuk bekerja di Malaysia. Selain itu, Kathmandu juga menyatakan mahu membawa pulang warganya yang bekerja di Malaysia secara haram.

Anonymous said...

Dalam satu kenyataan, Bestinet menjelaskan bahawa Dato’ Sri Mohd Amin Abdul Nor iaitu pengasas dan pengerusi Bestinet merupakan abang ipar Zahid Hamidi.

Selain itu, dua individu iaitu Datuk Abdul Hakim Hamidi yang merupakan abang Zahid Hamidi dan Tan Sri Azmi Khalid bukan pemegang saham syarikat. Azmi telah meletak jawatan pengarah pada Januari 2017.

Anonymous said...

Hal ini dilaporkan oleh media Nepal, Nepali Times yang mendedahhkan bahawa Bestinet serta beberapa syarikat lain mendapat sokongan dan perlindungan tokoh politik Malaysia untuk mengaut keuntungan besar melalui bekalan pekerja asing.



Walaupun laporan terbaharu menyebut kesediaan Nepal untuk berunding semula dengan Malaysia berhubung isu pekerja asing, namun perkara yang wajib ditangani terlebih dahulu adalah eksploitasi yang mungkin masih berlaku.

=======================

lelabi.....eh silap lak.....lelebai pas tak nak sokong ke tindakan PH nih!

ted manoff said...

Kita kena fhm..nk tlg biar berpada2..nii soal masa dpn negara kita..nk kerr ank cucu kita nanti berkongsi negara nii dgn diorang..zahid mmg patut disiasat kerana ada share dgn syarikat yg bawa pekerja asing..org2 rohingnya juga patut dihantar balik kerana mereka sendiri yg cari psl dgn tentera myanmar..moktar senik pernah ckp ada manusia yg lahir hanya utk jadi ujian pada manusia lain..bagii mereka bantuan tapi jgn bawa mereka kesini..aku langsung tk simpati kerana mereka sendiri yg cari pasal..puak2 nii mmg cpt membiak..wajar dihantar balik segera..

ted manoff said...

Bagii arak beracun pun ok..puak2 nii bkn tau apa pun..lps minum arak kita hantar mereka direl keretapi..biar digilis secara berjemaah..

Anonymous said...

PATI kena tanye Zahid komedi presiden umno...zaman dia berkuasa PATI berleluasa...Pas tak berani komen umno kerana dibeli oleh umno...

Anonymous said...

ROS kini bertindak tegas terhadap PAS dan UMNO. Bijak...memang tindakan yg betul apabila telah meminta PAS menggugurkan perkataan ISLAM tersebut.

Bimbang ianya mencemarkan nama baik Islam..ROS telah mengarahkan PAS menamakan atau menjenamakan semula Parti PAS itu tanpa meletakkan ISLAM di dalamnya.

PAS di beri tempoh sehingga bulan November bagi mengemukakan nama baharu parti tersebut atau PAS akan di HARAMKAN..


UMNO turut juga di minta mengemukakan nama2 ahli kerana ROS dengan jelas menyatakan bhw UMNO telah melanggar peraturan, syarat2 ROS dan perlembagaan UMNO sendiri dengan mengambil ahli2 yg bukan MELAYU.

UMNO di minta memberi penjelasan kepada ROS dalam tempoh 21 hari atau perlu menerima tindakan pengharaman terhadap pertubuhan tersebut.

Jika UMNO masih mahu mengekalkan ahli bukan Melayu....mereka hendaklah atau wajib membuang nama MELAYU pada nama pertubuhan mereka itu.

Anonymous said...

Polis Kelantan rampas pil kuda lebih RM23.6 juta

N Faizal Ghazali
(Dikemaskini )

A A
Polis Kelantan merampas lebih sejuta pil kuda yang disembunyikan dalam lima guni di sebuah rumah di Pasir Mas, Kelantan pada Khamis lalu.

Ketua Polis Kelantan Datuk Hasanuddin Hassan berkata bahan terlarang itu dianggarkan mempunyai nilai pasaran sehingga RM23.6 juta.

Bercakap kepada media hari ini Hasanuddin berkata penemuan itu dibuat selepas sepasukan pegawai dan anggota dari Ibu Pejabat Polis Daerah Pasir Mas membuat serbuan di Kampung Banggol Setol.

"Hasil maklumat orang awam, serbuan tersebut dilakukan kira-kira jam 1. 15 pagi dan seorang lelaki tempatan yang bekerja sebagai pemandu lori ditangkap.

Anonymous said...

Pil kuda dan ketum popular dgn kelantan...pas tak peduli ker?...ingat pas perintah tak ade masalah....tapi paling teruk...

Kelantan daruil pil kuda....presiden pas fitnah pil kuda...pas dan pil kuda sinonim..

Anonymous said...

Negeri darul NA`IFFF

Anonymous said...

Hoi bodoh..aku anon 4.10 pm...

Tun taik adalah ex umno...semua sistem skrg adslah hasil drp mahathir

Jgn jadi bodoh lah

Anonymous said...

pas hnya sensitif dgn isu sex je. sampai kes sex luar negara pun disiar disini. klu pil perangsang mungkin pas berminat nk tangani.

Anonymous said...

Ibu tunggal tawar seks berdepan hukuman sebat

23 Sep 2018, 6:19 petang (Dikemaskini 23 Sep 2018, 6:22 petang)

A A
Seorang janda yang ditahan di sebuah bilik hotel di Kuala Terengganu berdepan hukuman sebat selepas mengaku bersalah hari ini.

Tertuduh yang berusia 30 tahun sebelum itu didakwa menawarkan khidmat seks kepada seorang lelaki kira-kira jam 10.45 malam pada 17 Sept lalu.

Dia yang mempunyai seorang anak perempuan membuat pengakuan bersalah di depan hakim Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Terengganu, Rosdi Harun.

Portal mStar Online melaporkan wanita itu ditahan sepasukan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) ketika menawarkan khidmat seks.

Dia kemudian didakwa mengikut Seksyen 25 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Takzir) 2001.

Mengikut undang-undang itu seseorang yang disabitkan bersalah boleh dihukum penjara sehingga tiga tahun, atau denda sehingga RM5,000 atau disebat dengan rotan sebanyak enam kali atau kombinasi hukuman terbabit.

Semasa membuat rayuan wanita itu meminta dikenakan hukuman ringan kerana dia tidak mampu membayar denda.

Tertuduh juga menjelaskan kepada mahkamah, dia tidak menerima bantuan kewangan daripada bekas suaminya.

Pada 3 Sept lalu dua wanita menjalani hukuman sebatan mengikut syarak kerana didapati bersalah melakukan hubungan sejenis

Anonymous said...

Sudah ade tanda rakyat terengganu miskin hingga sanggup sewa barang untuk wang...pas kena potong gaji adun dan exco bantu yg miskin...bukan hukum sahaja...

Anonymous said...

Guru tahfiz liwat pelajar. Ajaran pas?

Anonymous said...

Idak laa..
Ajaran DSAI
JSJ Club PRESIDENT..

Anonymous said...

Gara gara tak sokong KAPIR DAP serta KELDAI TUNGGANGAN nyer laaa tuu..
Gamak tu rakyat terengganu susah..

Anonymous said...

anon 7:49PM, tahniah anda ngaku, santik bahasa anda, tahniah sekali lagi........

anda mesti juga mengakui hadis nabi ini,

Nabi SAW bersabda: "Bersegeralah beramal sebelum datangnya rangkaian fitnah seperti seperti malam yang gelap gulita, seorang laki-laki di waktu pagi menjadi mukmin dan di waktu petang telah kafir, dan di waktu petang beriman dan pagi menjadi kafir, ia menjual agamanya dengan kesenangan dunia." (hadis riwayat Ahmad)

=====================

Fahamkan ya!

Ma`af

Anonymous said...

Jalan menuju Syurga tidaklah dihiasi dengan bunga-bunga yang indah, melainkan dipenuhi dengan rintangan-rintangan yang berat untuk dilalui oleh manusia kecuali orang-orang yang diberi ketegaran iman oleh Allah. Tetapi ingatlah di hujung jalan ini ada Syurga yang Allah sediakan untuk hamba-hambaNya yang sabar menempuhnya.

Ketahuilah pula bahawa jalan menuju ke Neraka memang indah, penuh dengan syahwat dan kesenangan dunia yang setiap manusia tertarik untuk menjalaninya. Tetapi ingat dan sedarlah bahawa Neraka menanti orang-orang yang menjalani jalan ini dan tidak mahu berpaling darinya semasa ia hidup di dunia.

Anonymous said...

Pas kelantan dan terengganu yg ikut cara islam boleh buat mcm perak?...malulah pas...

Anonymous said...

Mungkin yg buat perangai tu penyokong ph.

Anonymous said...

UMNO PAS PUCAT LESI TAK ANGKAT MUKA APABILA ABANG LONG KASI WARNING...
Ayoyo!!!

MCA says would kill BN if Umno marries PAS

https://www.malaymail.com/s/1675576/mca-says-would-kill-bn-if-umno-marries-pas

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails