Thursday, September 27, 2018

PAS Letak Calon Di PRK P/Dickson. Siapa?

 Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (tengah) bersama Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (kiri) dan Menteri Besar Terengganu merangkap Pengarah Pilihan Raya PAS, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar (kanan) semasa sidang media berhubung keputusan calon PAS yang akan bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Port Dickson di Ibu Pejabat PAS, Rusila. - Foto Ghazali Kori


MARANG: PAS akan meletakkan calonnya untuk bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson, 13 Oktober ini. Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, berkata keputusan itu dicapai dalam mesyuarat Jawatankuasa Harian PAS Pusat sebentar tadi.
Beliau berkata, keputusan itu dibuat selepas mengambil kira semua perkara termasuk meneliti dan mendengar laporan dan maklumat daripada Jawatankuasa Pilihan Raya. Katanya, calon yang akan diumumkan malam esok adalah seorang tokoh yang sepadan dengan pencabarnya, Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“PAS bertanding kerana mahu menghidupkan demokrasi, PAS adalah parti yang mendukung demokrasi dan mahu rakyat ada pilihan dalam menentukan pemimpin mereka walaupun kita tidak bersetuju dengan pilihan raya yang dilakukan secara tergesa-gesa.
“Sekurang-kurangnya PRK Port Dickson sebagai medan melatih petugas parti menghadapi pilihan raya.
“Tidak mudah untuk menang tetapi tidak mustahil boleh menang,” katanya pada sidang media di sini, sebentar tadi.
Mengulas lanjut, Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang berkata, parti itu mengambil kira gelombang PRK Sungai Kandis dan Seri Setia yang menyaksikan kebangkitan rakyat terhadap rasa tidak puas hati mereka terhadap Pakatan Harapan.
"Kita ajak semua parti bekerjasama pada PRK ini. Calon PAS ini orang yang mempunyai pengaruh," katanya.
Sebelum ini, katanya PAS memberi laluan kepada UMNO dan MIC bertanding, namun apabila tiada calon dicadangkan, PAS mengambil keputusan untuk tidak memberi kemenangan percuma kepada Anwar. Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan PRK Port Dickson diadakan pada 13 Oktober ini dan hari penamaan calon Sabtu ini, manakala hari mengundi awal pada 9 Oktober.
Selain Anwar dan calon PAS, setakat ini Parti Rakyat Malaysia (PRM) juga mengesahkan akan meletakkan calon dan seorang lagi calon ialah personaliti media sosial Stevie Chan Keng Leong. Bekas Setiausaha Agung MIC, Datuk S Kumar yang sebelum ini mengumumkan untuk bertanding sebagai calon Bebas menarik diri hari ini.
Isnin lalu, Barisan Nasional (BN) sebulat suara memboikot PRK Parlimen Port Dickson dengan tidak meletakkan calon. Pengerusinya, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, dilaporkan berkata parti itu bukan saja tidak meletakkan calon, malah tidak akan mengerahkan sebarang jentera atau ahli untuk menyokong mana-mana calon pembangkang atau bebas. (BH)

22 comments:

ted manoff said...

Pijak si tua kutuk Madey nak mampos secara jamaah.

Anonymous said...

Ted jadi ketua. Kemudian semua ahli ph termasuk kafir dap ikut sama.

Anonymous said...

T. kasih ted manoff..


[ antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.]

Ha ha ha

ted manoff said...

Tun M pun babi tunggang lebai kulup. shit!!

Anonymous said...

Tahniah kepada pas. Selain daripada amalan demokrasi,,menjadi kewajipan kpd pas lawan aljuburi yg disabitkan salah di mahkamah civil meliwat saiful. Aljuburi hanya dapat pengampunan drpd agong,,bukan bermaksud dia tidak bersalah. Jadi, pas kena lawan,,jgn benarkan sama sekali pedalah liwat, manusia yg pertikai hukuman sebat kpd pedalah syarak di khalayak ramai,,jgn benarkan org ini jadi pemimpin. Mahataik pun dah cakap jelas dulu,,dia tak benarkan org yg tidak ada akhlaq jafi pm. Itu dahulu, kenapa sekarang dia janji jwtn pm pulak kpd aljuburi selepas 2 tahun? Kerana mahataik juga semacam saja...bodoh betui rakyat malaysia yg pilih pakatan hancing jadi kerajaan.

ted manoff said...

Anwar Al-Juburi lebih baik dari Tun M yang anti Islam.

cik siti said...

Ai, Ted Manoff dah tak dapat dedak ke? Hii

Anonymous said...

Ted manoff,,,yg pasti,,hang tu lebih baik drp kedua mereka.....rasa aku la.

Aninimus said...

Kapir mca ikut lobai hadi...lepas tu kapir mca sergah lobai hadi...pas bisu ketakutan...

Aninimus said...

Pas nak bertanding?...tak ikut abang long boikot?...dah berani lawan abang long nampak...

Pas tanding bukan nak menang cuma nak laksana hudud...

55% pengundi bukan islam yg anti pas...pengundi melayu pon tak suka perangai lobai pas...pas sudah berani menempah kekalahan...tahniah...

Kalo ikut kajian zuhdi pas tak pernah kalah...

Aninimus said...

PRK PD mca akan kempen tak untuk pas?...pas dah tolong mca kempen di Balakong...mca akan balas jasa lobai Pas...

Aninimus said...

Aku pon nak jubokan jugak sefool kerana sefool yg muda boleh dijubo oleh nuar yg dah tua dgn mudah...sefool dah ready ky jelly...ko pon boleh jugak....

Aninimus said...

Kalo madey anti islam madey tak pegi semayang di masjid dan tak baca quran pagi2...

Anonymous said...

ada juga ted palsu yg menyamar??

Aninimus said...

Ko jeles sebab nuar tak nak jubo ko yg busok...jubo sefool yg muda mudah nuar jubokan..sefool siap bawak ky jelly lagi...hihihihi..

Aninimus said...

Biasalah...kalo tak boleh lawan kena ikut lah...

Aninimus said...

Pegangan Pas kalo tuhan nak bagi pas menang tuhan hantar malaikat pangkah pas...tapi tuhan dah marah pas kerana permainkan dan peralatkan hudud dan ruu 355 yg lobai Q7 cakap hukum Allah untuk kepentingan politik..

Aninimus said...

Lobai kulup mca berretorik sejak kena sergah dgn kulup mca...hihihi..

Aninimus said...

Tokoh Pas yg paling layak lawan anwar di PD ialah lobai tontowi serban besar bakul alporno wal germani...sambil kempen alporno boleh dakwah bukan islam...tapi filem porno simpan dulu..

Sg kandis dan kuantan alporno tak laku...

Lobai Mokhtar snake almaunah tak sesuai kerana bekas pengganas...muka dan suara menakutkan pengundi...

Anonymous said...

Pas terhegeh2 tolong mempen tanpa di mintak oleh kulup mca...

Aninimus said...

Zahid dah kecewa dgn pas ?...hingga tak mau tolong pas lagi kempen di PD?...di sri setia zahid tolong kempen walo lobai presideng tak nampak batang hidong pon...

Maknanye 1 sen pon umno takkan bagi pas lagi...pas kena pusing tin milo lagi lah...takbir...takbir...

Anonymous said...

bagus . sokong tn aninimus. . tembak lagi walaun2 semua tu. asyik tunggang agama saja.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails